Toon posts:

Exact voor windows foutcode 5

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Exact voor windows op een win2000 machine gezet. maar als ik hem opstart krijg ik de volgende foutmelding:

"Kan niet aanmaken: Directory persoonlijke instellingen (C:\EXACTW2\home\H.MOORS\)

Uw persoonlijke instellingen worden niet bewaard.
Foutcode 5"

Iemand enig idee hoe ik dit oplos???? :?

heb het trouwens eerst op een windows 2000 server geprobeerd, en daar werkte het perfect op....

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Foutcode 5 betekent (bijna) altijd "Access Denied" dus kijk effe of je in de folder C:\EXACTW2\home wel rechten hebt om een sub folder te creëren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:57

Blauw

De Schreeuw

Heb ja al in de manual van Exact gekeken? En heb je de nodige schrijfrechten in die map? Of bestaat die map sowieso?

Verwijderd

Topicstarter
de map home bestaat. en iedereen heeft alle rechten. vandaar dat ik er niets van begrijp. foutcode zou trwouens ook -5 kunnen zijn....

heb net even gekeken. "foutcode: -5"

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Probeer het eens met admin rechten, als dat wel gaat moet je toch even kijken in welke directory je schrijfrechten nodig hebt. Dat lijkt me trouwens iets dat in een handleiding zou moeten staan, check die toch nog even.
Gebruik eventueel iets als Filemon (en regmon) van sysinternals om te kijken welke schrijfpogingen mislukken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nou hoop ik dat hier de juiste oplossing geeft.

En voor het gemak...
Dit heeft te maken met een te lange inlognaam op het NT domein. Oplossing is: aan de eigenschappen van de snelkoppeling waarmee Exact wordt opgestart het volgende toevoegen: [spatie] -g=exact.

ARME AOW’er

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Graag wilde ik even weten of het probleem nu is opgelost.

ARME AOW’er

Pagina: 1