Toon posts:

Computer errors/reboots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sinds vandaag ineens allemaal vage errors en spontane reboots, zowel in game als in windows, maar met name ingame. De volgende errors krijg ik oa:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=524070
Mijn config bestaat uit:

Voeding CodeGen 300 Watt
Moederbord Elitegroup K7S5a+lan met cheepo-bios
Processor AMD Athlon XP 2400+
Geheugen 512mb PC2700 DDR
Hard Disk Maxtor 40gig 7200rpm
Videokaart Club3d Ati Radeon 9700@pro
CPU cooler AMD Certified Cooler
Operating System Windows 2000 Professional met catalyst 3.9

Ik heb niets veranderd aan mijn pc de laatste tijd, op het updaten van catalyst 3.9 na. Memtest heb ik al gedraaid, maar die geeft aan dat er met mijn geheugen niets fout is. De temperatuur van mijn CPU is 51 graden stressed, dus dat lijkt me ook niet al teveel. Weet iemand misschien waar het aan kan liggen? :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je hdd als eens getest? ik zou bijna zeggen dat je data op je hdd gewoon corrupt is.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 29 november 2003 @ 15:11:
Heb je je hdd als eens getest? ik zou bijna zeggen dat je data op je hdd gewoon corrupt is.
Ik heb ongeveer 1 maand geleden een programma van maxtor gedownload die je HD test of ie kapot is of niet, want ik had al eerder (andere) problemen. Dit programma gaf echter aan dat er niets mis mee was. En of de data corrupt is? Hoe is dit mogelijk dan? Mijn HD is pas een maand geleden voor het laatst geformatteerd en ik heb er verder geen "rare" dingen mee gedaan.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Bekijk je geheugen gebruik en je processen in task manager eens.
Spelen gebruiken veel geheugen, dus dan heb je de meeste kans dat je geheugen vol loopt als er andere processen (virus?) op je pc draaien.

Ad-aware al gebruikt?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op 29 november 2003 @ 15:17:
Bekijk je geheugen gebruik en je processen in task manager eens.
Spelen gebruiken veel geheugen, dus dan heb je de meeste kans dat je geheugen vol loopt als er andere processen (virus?) op je pc draaien.

Ad-aware al gebruikt?
Ad-aware draai ik om de 2 dagen ofzo en uit een game gebruikt ie iets van 130mb van de 512.

Verwijderd

kwammen de fouten na de driver update van je vga kaart ..:?

anders zou ik proberen de oude driver weer te installen....

kijken of de fouten weer komen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 15:26:
kwammen de fouten na de driver update van je vga kaart ..:?

anders zou ik proberen de oude driver weer te installen....

kijken of de fouten weer komen
Het kwam wel na die update, maar wel iets van 4 dagen later, terwijl in die 4 dagen ik nergens problemen mee had gehad.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die progsels die de fabrikanten zelf leveren vind ik persoonlijk niet altijd geweldig. Ik ben meer voor handmatig alles checken en op je gezonde verstand afgaan. Het lijkt op datacorruptie, het zou ergens vandaan moeten komen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 29 november 2003 @ 15:33:
Die progsels die de fabrikanten zelf leveren vind ik persoonlijk niet altijd geweldig. Ik ben meer voor handmatig alles checken en op je gezonde verstand afgaan. Het lijkt op datacorruptie, het zou ergens vandaan moeten komen natuurlijk.
Dat programma moet je gebruiken om aanspraak te kunnen maken op je garantie :( Ik heb zelf ook het idee dat me HD niet al te best meer is, maar ik weet het niet zeker, en ik zou het zonde vinden om een nieuwe te kopen en dezelfde fouten te krijgen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 15:56:
[...]

Dat programma moet je gebruiken om aanspraak te kunnen maken op je garantie :( Ik heb zelf ook het idee dat me HD niet al te best meer is, maar ik weet het niet zeker, en ik zou het zonde vinden om een nieuwe te kopen en dezelfde fouten te krijgen.
Kan je er niet eentje tijdelijk naast zetten (gewoon een oude) om te kijken of het niet stiekem toch je HD is?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 15:56:
[...]

Ik ken die procedure van Maxtor. echt heel erg slecht imho.
Je kunt natuurlijk Maxtor bellen en de situatie uitleggen, weet niet hoe ze erop reageren maar mijn ervaring met andere hdd bouwers is heel goed (WD ruilde mijn hdd al om omdat deze even deed tikken en Seagate stuurde mezelfs 2 nieuwere series terug omdat de oude wat problemen gaven, terwijl de seatools aangaven dat ze dik in orde waren).

Kun je hem anders niet terugbrengen naar de winkel.
persoonlijk zou ik het ding gewoon in de magnetron flikkeren en RMA'en maar dat is ntuurlijk niet helemaal de manier

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 29 november 2003 @ 16:07:
[...]

Ik ken die procedure van Maxtor. echt heel erg slecht imho.
Je kunt natuurlijk Maxtor bellen en de situatie uitleggen, weet niet hoe ze erop reageren maar mijn ervaring met andere hdd bouwers is heel goed (WD ruilde mijn hdd al om omdat deze even deed tikken en Seagate stuurde mezelfs 2 nieuwere series terug omdat de oude wat problemen gaven, terwijl de seatools aangaven dat ze dik in orde waren).

Kun je hem anders niet terugbrengen naar de winkel.
persoonlijk zou ik het ding gewoon in de magnetron flikkeren en RMA'en maar dat is ntuurlijk niet helemaal de manier
Ik heb het garantiebewijs van de webwinkel niet meer, dus daarom dacht ik ik probeer de fabrieksgarantie te krijgen, maar het programma gaf geen fouten. Het is idd wel een idee misschien om maxtor te bellen, maar moet ik wel eerst zeker weten of het wel de HDD is. Hoe kan ik dit testen? Ik heb geen hardware om mee te wisselen ofzo.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HDDs testen doe ik altijd op de volgende manier.

Debuggen. Vervolgens met fdisk 1 grote partitie maken en kijken of dit in een keer doorloopt (als hij opnieuw begint kun je ervanuit gaan dat die schijf kaduuk is). Als dit helemaal lukt is het een kwestie van format c:/u draaien en kijken of hij aangeeft "trying to recover allocation unit ######" als dit zo is is je schijf stuk.
Mocht fdisken en formatten goed gaan is het een kwestie van een full surface scan draaien (scandisk/surface) en kijken wat er gebeurd. Als dit allemaal geen problemen geeft en scandisk geeft geen badclusters of badblocks aan dan is je schijf in orde.
Pagina: 1