Toon posts:

Exchange 5.5 via kabel mail ophalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Exchange 5.5 server draaien op een Winnt 4 omgeving.

Nu wil ik mail opgaan halen via kabel bij een andere provider.

Mail staat ingesteld op SMTP.

Is dit mogelijk ja/nee
Zo ja, wie weet raad.

Nu haal ik mail binnen via een ISDN :'(verbinding.

Verwijderd

Ja, dat kan. We hebben het hier hetzelfde draaien...NT Server met Exchange 5.5 en MS Proxy 2.0.

alle mail wordt opgehaald met Popbeamer, omdat we werken met pop3-mailboxen. Dus ja...dit werkt zeker!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is popbeamer.

En waar kan ik dit vinden

Verwijderd

POPBeamer is an Inbound POP3 Router for Microsoft Exchange and collects messages from an unlimited number of POP3 accounts and routes it to your Exchange Server

Works with Every version of Exchange Server including Small Business server
Every ISP's POP3 server, even the older one, that do not support the Received for header line, dial-Up, Dial-Up routers, ADSL and leased lines connections to the Internet Any SMTP Server like Exchange, Lotus Notes and NovellGroupWise Proxy server which support the SOCKS protocol like WinGate or MS Proxy Benefits: No need for a static IP address, because it works with dynamic IP addresses
No need to configure ETRN and DNS which Exchange Server normally requires Share one POP3 mailbox for a whole company through automatic address routing Runs as a service on NT or Windows 2000 Optionally:
Scan inbound messages for virus, writes a statistic file to give you an overview of traffic. Leave the messages on the server so that you can download them from a second place. Delete large messages from the server without downloading them.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dus mijn mail account omzetten naar POP3 maar dit wil ik eigenlijk niet is er nog een andere manier.

Verwijderd

nee hoor...popbeamer is maar een tool voor pop3-mailboxen....hoe zijn je mailbozxen ingedeeld ??

welk type bedoel ik...

Verwijderd

maar wil je trouwens beide verbindingen gebruiken? ik neem aan van niet....wij hebben ook kabel aansluiting op exchange server nl. en dat gaat prima...maar met 2 verbindingen heb je dus ook 2 verschillende dns-en en def. gateways......!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Inkomend IMAP en uitgaand SMTP

Verwijderd

imap...moet gewoon werken....kijk eens op die site.....daar staat veel info op..

Verwijderd

Helaas heb ik geen antwoord maar een vraag. Voor ons bedrijf ben ik op zoek naar een goede 'lokale' mailserver. Outlook spreekt mij erg aan. Hoe installeer ik de exchange server, waar haal ik die vandaan etc? Ik neem aan dat dit mogelijk is op de volgende manier:
server+ISDN+WINNT+Exchangeserver
clients met outlook
protocol: NETBEUI, of moet dit tcp/ip zijn?
(we gebruiken nu tcp/ip voor internetsharing door wingate, en netbeui voor windows-filesharing)

Verwijderd

proticol is tcp/ip....werkt het beste ....

Verwijderd

Maar waar haal ik die server vandaan? Is dat een standaard onderdeel van NT? En werkt de configuratie zoals ik die aangaf?

Verwijderd

Topicstarter
Exchange moet je los aanschaffen of je moet Winnt Small Bussiness hebben daar zity deze standaard in

Verwijderd

Klopt, MS Backoffice Small Business Server:

Windows NT Server
MS Exchange 5.5
MS SQL Server 7.0MS Proxy Server 2.0

daarmee kan je alles doen....

Moet trouwens geinstalleerd worden als PDC !!!!

Verwijderd

Maar waar haal ik die server vandaan? Is dat een standaard onderdeel van NT? En werkt de configuratie zoals ik die aangaf?

Verwijderd

Die server...welke server?
als je backoffice bedoelt...kopen in de winkel.

en de configuratie zoals jij aangaf werkt.

server=>winnt=>exchange 5.5

of

server=>backoffice sbs 4.5

Verwijderd

Topicstarter
Als je :r het allemaal wilt weten over winnt exchange proxy en sql e.d. kijk op de microsoft site of bel je leverancier voor zulke vragen.

Verwijderd

deze topic slaat nergens meer op !!!!
dit is ALLEMAAL OFF TOPIC

SLUITEN !!!!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

ik heb dat popbeamer nu ook draaien, maar wat houd die evaluatie versie in? stopt ie na 30 dagen ofzo? ik kan nergens wat daarover vinden :(

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Op vrijdag 08 december 2000 10:14 schreef blackjack het volgende:
Ja, dat kan. We hebben het hier hetzelfde draaien...NT Server met Exchange 5.5 en MS Proxy 2.0.

alle mail wordt opgehaald met Popbeamer, omdat we werken met pop3-mailboxen. Dus ja...dit werkt zeker!!!!
:?

Zover ik weet werken pop3 mailboxen alleen als je SBS server 4.5 met exchange hebt draaien. Hier is een pop connector van M$ voor te downloaden. In de readme hiervan staat heel duidelijk dat dit niet werkt op een standaard nt4 + exchange 5.5 config.

[M$ quote]
Important: The Exchange Connector for POP3 Mailboxes can only be used with Microsoft BackOffice Small Business Server 4.5 installations. Version 4.0 customers must upgrade to version 4.5. The connector will not run on a standard installation of Microsoft Windows NT® Server 4.0 with Exchange Server 5.5.
[/M$ quote]

Een vast IP nummer van je ISP en batched SMTP werken perfect, draait bij ons ook zonder problemen.
Kost wat maar dan hebbie ook wat

Check: http://www.microsoft.com/sbserver/deployadmin/pop3english.htm

To }:O or not to }:O
Thats the question???:?

• collin

collin

Who da man !!

R2D2:

Dat klopt, die microsoft POP retriever werkt alleen met Exchange 4.5, maar met POP Beamer (non-M4 proggie) werkt het dus wel met exchange 5.5. Ik heb het nu ook draaien.

Heeft iemand nog het antwoord op me vraag wat de evaluatieversie van pop beamer inhoud? verloopt hij of heeft ie bepertke functionaliteit ofzo? Ik ben geen beperkingen tegengekomen.

Mijn iRacing profiel

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Je gaat dus via de kabel je mail ophalen.

dan vraag je een domein aan.

zorgt dat de MX record verwezen wordt naar jou IP

die server geef je dat ip of je gooit het via NAT door

en dan haal jij alle mail @joudomein.nl/com/net/org/tv binnen op je exchange bak
en daar halen jou clients dat dan wel weer op.

jou vraag is mij niet helemaal duidelijk, maar dat is zo makkelijk als het maar zijn kan.

wil je pop3 postbussen leeghalen met Exchange mopet je een pop connector installeren.

maar als je toch al pop bussen leeg haalt, laat de clients hem lekker zelf leeghalen, heb je ook geen probleem.

• collin

collin

Who da man !!

Harrie666:Dat is dus geen handige optie, als iemand op een aantal PC's inlogt, moet ie dus elke keer weer ze exchange profiel aanpassen. dat schiet niet op. Het gaat er ook niet om wat jij handig vind, die jongen wil gewoon een antwoord op een vraag die zijn behoefte vervult :)

Just mijn 2 eurocentjes :+

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1