Ok, heel vaag probleem:
Internet heeft het altijd goed gedaan, op de nieuwe pc (p4 win XP home) beneden.
Netwerkje naar oude pc (p2 win XP prof.) boven aangelegd.
ICS ingesteld. Dus lekker internetten op beide pcs.
Nu wilde ik gister mijn xbox weer is online hebben. Dus NIC erbij in oude pc en crosskabeltje tussen oude pc en xbox. En Internet weer delen.
Lukte allemaal niet. Ongelooflijk zitten kutten, resultaat was dat ik geen internet meer had op de pc boven. Ik dus beneden alles opnieuw proberen in te stellen.
Lukte ook niet, resultaat geen internet meer beneden.
Ik kreeg steeds de foutmelding dat mn ip-adres niet vernieuwd wordt.
Ik krijg een 169.*blabla (steeds verschillend) ipadres toegewezen.
dus ik probeer is een ander netwerk kaartje en bel naar chello om het MAC adres door te geven (moet want ik heb nog een lancity modem). En nog steeds niks.
Dus nu oude pc naar beneden gehaald. En met de netwerkkaart die daar in zat alles aangesloten en MAC adres weer doorgebelt. En nu werkt het wel.
Ik denk dus slim te zijn door die netwerk kaart over te zetten in de nieuwe pc.
Maar mooi niet. Weer hetzelfde probleem. en als die netwerk kaart weer terug doe in de oude pc werkt het weer feilloos.
KORT samengevat:
p2 win XP prof met surecom NIC werkt wél
p4 win XP home met zelfde NIC werkt niet
Al tallozen malen de verschillende NIC's verwijderd uit het apparaatbeheer en XP ze opnieuw laten installeren. Maar helpt ook niet. Ik heb het idee dat er een of andere instelling blijft hangen, maar wat?
wie o wie helpt me?
Internet heeft het altijd goed gedaan, op de nieuwe pc (p4 win XP home) beneden.
Netwerkje naar oude pc (p2 win XP prof.) boven aangelegd.
ICS ingesteld. Dus lekker internetten op beide pcs.
Nu wilde ik gister mijn xbox weer is online hebben. Dus NIC erbij in oude pc en crosskabeltje tussen oude pc en xbox. En Internet weer delen.
Lukte allemaal niet. Ongelooflijk zitten kutten, resultaat was dat ik geen internet meer had op de pc boven. Ik dus beneden alles opnieuw proberen in te stellen.
Lukte ook niet, resultaat geen internet meer beneden.
Ik kreeg steeds de foutmelding dat mn ip-adres niet vernieuwd wordt.
Ik krijg een 169.*blabla (steeds verschillend) ipadres toegewezen.
dus ik probeer is een ander netwerk kaartje en bel naar chello om het MAC adres door te geven (moet want ik heb nog een lancity modem). En nog steeds niks.
Dus nu oude pc naar beneden gehaald. En met de netwerkkaart die daar in zat alles aangesloten en MAC adres weer doorgebelt. En nu werkt het wel.
Ik denk dus slim te zijn door die netwerk kaart over te zetten in de nieuwe pc.
Maar mooi niet. Weer hetzelfde probleem. en als die netwerk kaart weer terug doe in de oude pc werkt het weer feilloos.
KORT samengevat:
p2 win XP prof met surecom NIC werkt wél
p4 win XP home met zelfde NIC werkt niet
Al tallozen malen de verschillende NIC's verwijderd uit het apparaatbeheer en XP ze opnieuw laten installeren. Maar helpt ook niet. Ik heb het idee dat er een of andere instelling blijft hangen, maar wat?
wie o wie helpt me?