Toon posts:

geen goed 5.1 geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo peoples

ik heb laatst een creative 5.1 bulk kaartje gekocht en deze netjes geinstalleerd en getest.

het testen van de boxen verloopt prima. alle boxjes doen het als er word gezegd welke box het is. (bv. link voor hoor je door frontleft. enz enz.)

nu goed. als ik muziek afspeel een film (ook als er duidelijk 5.1 surround op staat) bekijk of wat dan ook. er zijn telkens maar 4 boxjes in gebruik. alleen de middenbox doet het niet (center)

ik vind dit heel vervelend en zou niet weten hoe het kan.

voor muziek gebruik in winamp 2.9 en voor films powerDVD
ook heb ik meerdere programma's voor muziek en films gebruikt/getest maar geen resultaat.

draai alles onder WinXP SP1
512mem
gf4mx
Creative SB 5.1 digital bulk

|:(

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:44
PowerDVD ondersteund standaard geen 5.1 geluid. Dit dien je als extra plugin te kopen!

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 21:54

bloasfist

Slot-A Crew

Creative geluidskaarten gebruiken de middelste box simpelweg niet bij muziek. Alleen als je een film oid, wat daadwerkelijk 5.1 channel is draait wordt de middelste box gebruikt.
Als je wel wilt dat je geluidskaart stereo-geluid verdeeld over alle 5 je sattelites kun je bijvoorbeeld een philips edge kaart nemen. Ik heb zelf de seismic edge, en dat is echt super. Creative zuigt nogal imho (gedoe met drivers die niet normaal te downloaden zijn, beperkte instellingen, veel geld voor weinig). Hoe het met andere merken (terratec e.d.) zit omtrent stereo omzetten in 5 channel geluid weet ik niet.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
ok jonges bedankt! _/-\o_ ik weet voorlopig genoeg

Verwijderd

bloasfist schreef op 29 november 2003 @ 14:13:
Creative geluidskaarten gebruiken de middelste box simpelweg niet bij muziek. Alleen als je een film oid, wat daadwerkelijk 5.1 channel is draait wordt de middelste box gebruikt.
errr , mijn audigy 2 geeft wel degelijk geluid door de centrale box bij muziek hoor

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 21:54

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 13:54:
[...]

errr , mijn audigy 2 geeft wel degelijk geluid door de centrale box bij muziek hoor
Ik bedoelde eigenlijk creative soundblaster kaarten. Hoe het met audigy's zit weet ik niet, maar dan heb ik dus weer wat bijgeleerd ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:31

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het voor elkaar gekrege met dat ccms ofzow..die aanzette maar de kwaliteit word dan errug but..tenminste dat denk ik

het is nu diep in de nacht en ik hoor heel duidelijk wel een groot verschil.

zonder is het namenlijk veel duidelijker..maar overdag maar ff probere hoe het is als ik harder muziek draai :)

en anders probeer ik wel met splitter ertusse..moet ook wel werke denk..

anywayz.. tnx!

[edit] nouw als ik dus die cmss aanzet..dan heb ik mooie treble maar de bass word helemaal leeg gezoge :( lelijk dus..wil wel lekker vol muziek horen/

maargoed dan heb ik iig antwoord op me vraag.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 09:32 ]

Pagina: 1