Toon posts:

De beste videokaarten-fabricant

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
en nee, nu heb ik het NIET over ati of nvidia, maar over de merken die de kaarten produceren, en niet ontwikkelen.. ik heb het hier over sapphire, club3d, hercules etcetera .. ik heb mijn keus al gemaakt, qua videokaart(Ati radeon 9700/9800 pro) maar het verschil tussen de verschillende fabricanten weet ik niet : welke is beter? graag wat feedback en eigen ervaringen over dit onderwerp

en admins : gaarne geen slot hierop want dit is NIET een vraag van "OMFG WAT IS DE BESTE VIDCARDZ0RZ?!?>>!?#$ ^^" maar dit is wat .. "dieper"

bij voorbaat dank,

Sjoerd

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
het is maar wat je extra wilt: Hercules is bijvoorbeeld een stuk duurder (zeker 50 euro), maar de kaart wordt heel compleet geleverd (koperen heatsinks, volle game erbij etc.).

voor minder geld koop je de club3d die ook hele goeie kaarten maken, maar minder extra's in hun doos stoppen

Verwijderd

Dat is ver allemaal hetzeflde hoor. Gewoon, andere fabrikanten geven mss games mee, sommige niet, dus goedkoper,... de andere heeft dan weer meer garantie, de andere een betere koeler, de andere een mooier kleurtje,...

Ik denk niet dat er veel verschil tss zit als het over de kwaliteit gaat

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 19:52
ik dacht altijd IMHO dat Sapphire een hele goede was. helaas heb ik toch weer voor een Nvidia kaart gekozen, wegens compatibiliteits problemen bij ATI in combinatie met games.
(De Spellen die IK speel geven problemen met die kaarten).

maar toendestijds wou ik een ATI kaart hebben. wat ik heb gelezen op verschillende fansites van ATI kaarten was dat Sapphire kaarten zeer goed en betrouwbaar waren en harder liepen dan de meeste andere ATI kaarten. het ging hier nog om een ATI 9500.

tegenwoodig zou ik het niet meer weten, maar zou zeker een aantal fora en websites van ATI fan's opzoeken, die kunnen je het zo vertellen. anders kan je het ook wel uit hun reviews halen.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

In welk opzicht het beste :?

Welke fabrikant het meeste verkoopt ?
Welke de beste filters gebruikt ?
Welke de prestatie/money verhouding heeft ?
Welke de meeste/beste software meegeeft ?
Welke de beste ondersteuning/garantie geeft ?
Video in/out ?
Welke de beste kwaliteit componenten gebruikt waardoor de kaart langer mee gaat en stabieler is ?
Welke de mooiste koeler heeft ?
Welke de beste koeler heeft ?

Verwijderd

Heb zelf een Sparkle kaart, omdat ik helemaal niets geef om een full game, mooie doos, mooie heatsinks, mooi pcb of whatever, gewoon puur de kaart, en dat scheelt aanzienlijk in de prijs. Technisch zijn de kaarten nagenoeg hetzelfde.

Verwijderd

Ik heb een Sapphire Radeon 9600 PRO, was lekker goedkoop, omdat er geen games bijgeleverd waren, maar die moest ik toch niet hebben dusja....

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:46
Ik vind asus altijd een fijn merk, besteden veel aandacht aan hun product. En hebben meestal net dat beetje meer, zoals betere koeling ofzo.

Maar het is geen budget kaart, daarvoor moet je bij andere merken zijn.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh schreef op 29 november 2003 @ 14:17:
In welk opzicht het beste :?

Welke fabrikant het meeste verkoopt ?
Welke de beste filters gebruikt ?
Welke de prestatie/money verhouding heeft ?
Welke de meeste/beste software meegeeft ?
Welke de beste ondersteuning/garantie geeft ?
Video in/out ?
Welke de beste kwaliteit componenten gebruikt waardoor de kaart langer mee gaat en stabieler is ?
Welke de mooiste koeler heeft ?
Welke de beste koeler heeft ?
qua verkoopcijfers boeit het me niet, het gaat me om de prijs/kwaliteit verhouding(en games zijn nou niet echt een voor, omdat ik er toch al genoeg heb) maar ik bedoel het eerder als een algemene visie op een kaart : tuurlijk, de ene kaart biedt iets wat de ander niet heeft, maar die compenseert t dan weer met een of ander gevalletje etcetcetcetc. wellicht vraag ik het veels te oppervlakkig(kan best, ben brak) maar over het algemeen gewoon de prestatie van de kaart(problemen, support ende tv in-out

Verwijderd

mhr-zip schreef op 29 november 2003 @ 14:21:
Ik vind asus altijd een fijn merk, besteden veel aandacht aan hun product. En hebben meestal net dat beetje meer, zoals betere koeling ofzo.

Maar het is geen budget kaart, daarvoor moet je bij andere merken zijn.
Asus is idd een heel goed merk, maar produceert geen Ati kaarten ;).

Als prijs je niks kan schelen zou je het best Hercules kunnen nemen, is goede kwaliteit en leveren veel extra's. Club3d is trouwens ook niks mis mee.

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
asus produceert sinds kort ook ATI kaarten hoor (iig de XT)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is toch echt in eerdere topics (die met behulp van de search te vinden zijn) door jezelf te beantwoorden. Dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.