Toon posts:

[upgrade] pc slaat uit [upgrade]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister nieuwe spullen gekocht voor m'n pc.
Dit zit er nu in:

Athlon 2800 + box (upgraded)
Asus a7n8x-x (upgraded)
2x 256 mb ram pc3200 (dane-elec) (upgraded)
Q-Tec 350 watt voeding atx (upgraded)
Leadtek gf4 ti 4200 128 mb
2 geluidskaarten (hercules + sb live)
2 hdd's
tv kaart
1 dvdspeler
1 cd burner

Dit alles in een bigtower

Ik had alles naar mijn idee goed erin gedaan en als ik vervolgens de pc aanzet gaat alles draaien. Ik hoor de hdd's starten, de fan's gaan draaien van de gf en processor en de cd-roms hoor ik laden.

Ik krijg vervolgens geen piepjes en dan slaat de pc nog voor ik beeld krijg uit.
Ik heb zo kaal mogelijk opgestart met 1 reepje geheugen en de videokaart.
Ook heb ik opgestart zonder cd-rom's en hdd's maar dit had allemaal geen effect.

Ik denk zelf persoonlijk dat het aan de voeding ligt. Ik heb hier nog wel m'n oude voeding liggen van 300 w (aopen) maar het lijkt me niet dat die het dan wel doet ;)
(maar dat ga ik zo toch ff proberen)

Iemand nog enig idee waar het aan kan liggen ??

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Heb je je cpu fan op de cpu fan header aangesloten?

Het kan zijn dat je bios geen fan ziet en daarom meteen uit gaat.

of bios al ge reset ?

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 29-11-2003 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op 29 november 2003 @ 14:07:
Heb je je cpu fan op de cpu fan header aangesloten?

Het kan zijn dat je bios geen fan ziet en daarom meteen uit gaat.

of bios al ge reset ?
Ja die is daar opaan gesloten ja

Hoe kan ik m'n bios resetten ??
Bedoel je hardware matig ??
Want met opstarten komtie niet zover dat ik naar de software bios kan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 14:26:
[...]

Ja die is daar opaan gesloten ja

Hoe kan ik m'n bios resetten ??
Bedoel je hardware matig ??
Want met opstarten komtie niet zover dat ik naar de software bios kan...
Ik denk dat je processor en/of je fan niet goed bevestigd zit. Dan slaat jouw moederbord meteen uit, omdat hij anders te warm wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 14:30:
[...]
Ik denk dat je processor en/of je fan niet goed bevestigd zit. Dan slaat jouw moederbord meteen uit, omdat hij anders te warm wordt.
Op m'n processor koeler zat een klein vierkantje 'soort van pasta' ofzo om de processor te koelen.

Zal dit dan te weinig zijn ofzo, dat ik zelf koelpasta er nog tussen moet doen ??

/me gaat maar ff koelpasta halen dan :?

het moederbord bleek met 1 schroef contact te maken met m'n kast maar dat blijkt ook het probleem niet te zijn.
Volgens mij wordt je proc. pas heet zodra windows gaat draaien en niet na 5 sec. al...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 17:32 ]

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

het moederbord bleek met 1 schroef contact te maken met m'n kast maar dat blijkt ook het probleem niet te zijn.
Hoe ben je hier zo zeker van? Kortsluiting kan vrij snel onstaan, als je pech hebt is al een deel van de circuits naar zijn grootje....

Heb je je oude spullen niet meer liggen om daaar mee te testen? Dus ff terug oude cpu erin etc?

Verwijderd

Topicstarter
inmiddel is het probleem dat m'n pc uitslaat opgelost en ook dat met het mobo is verholpen.

Alles gaat nu draaien etc. alleen hoor ik geen piepjes en krijg ik dus ook geen beeld ;(

iemand een idee ? 8)7

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
doet je cpu het nog want dit klinkt ;(

2x MT v3 | EMS v147.6 VNS v117 BMS v112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP

Verwijderd

Klint idd als een CPU failure...
Dat scherm dat niet aangaat enzo..

Ken je niemand met een AMD CPU die hem even voor je wil installeren en zien of tie nog werkt. Maar zoals gezegt.. Kans is groot dat is kaduuk is

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
zeker als je geen ervaring hebt met koelers plaatsen (je wist niet dat je pasta nodig had :| )
denk ik dat je AMD naar de eeuwige j8velden is

TheS4ndm4n#1919

• cold
  • Niet online
vergeet het piepje niet anders zou het ook aan de videokaart kunnen liggen
piepte hij eerst wel?
en check of je geheugen er goed in zit.
verder kun je kijken of je de core niet hebt gesloopt bij het monteren van de cooler.

2x MT v3 | EMS v147.6 VNS v117 BMS v112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
gooi nou eerst es ff je cmos leeg, hoe dat moet moet je maar opzoeken in het boekje van je mobo...

koelpasta is et niet, want die prut die er standaard op zo'n koeler zit, moet goed genoeg zijn

3 dingen die het kunnen zijn:

1) BIOS verkeerd ingesteld, zie boven om het op te lossen
2) koeler verkeerd gemonteerd, proc kapot, nieuwe proc kopen
3) mobo opgeblazen door die schroef (grote kans!), nieuw mobo kopen

[ Voor 63% gewijzigd door OverSoft op 29-11-2003 20:15 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 23:23

w0w

Op m'n processor koeler zat een klein vierkantje 'soort van pasta' ofzo om de processor te koelen.

Zal dit dan te weinig zijn ofzo, dat ik zelf koelpasta er nog tussen moet doen ??

* MagicMark gaat maar ff koelpasta halen dan
MagicMark kan dat maar beter niet doen, het 'gummetje' wat erop zit is echt wel genoeg :P
Hierdoor kun je hem best gekillt hebben hoor, lijkt mij zo
Volgens mij wordt je proc. pas heet zodra windows gaat draaien en niet na 5 sec. al...
Mijn amd was (zonder cooler) binnen een seconde doorgefikt, nou gebeurt dit bij een Pentium niet zo snel geloof ik, maar zonder cooler overlijd ie zeker

• cold
  • Niet online
OverSoft schreef op 29 november 2003 @ 20:13:
gooi nou eerst es ff je cmos leeg, hoe dat moet moet je maar opzoeken in het boekje van je mobo...

koelpasta is et niet, want die prut die er standaard op zo'n koeler zit, moet goed genoeg zijn

3 dingen die het kunnen zijn:

3) mobo opgeblazen door die schroef (grote kans!), nieuw mobo kopen
3) lijkt me sterk anders zou het moederbord het ook niet hebben gedaan voor de processor
van nieuwe koelpasta is.

Verwijderd

Topicstarter
jezus wat een reacties ineens :p
Hoe ben je hier zo zeker van? Kortsluiting kan vrij snel onstaan, als je pech hebt is al een deel van de circuits naar zijn grootje....

Heb je je oude spullen niet meer liggen om daaar mee te testen? Dus ff terug oude cpu erin etc?
Op dit nieuwe mobo past de oude proc. niet (athlon 700).
En het lampje van het moederbord brand gewoon dus lijkt me sterk dat dit kapot is.
doet je cpu het nog want dit klinkt ;(
hoe kan je dat weten dan want me proc. koeler gaat wel gewoon draaien
Klint idd als een CPU failure...
Dat scherm dat niet aangaat enzo..

Ken je niemand met een AMD CPU die hem even voor je wil installeren en zien of tie nog werkt. Maar zoals gezegt.. Kans is groot dat is kaduuk is
Ik heb nog wel een 1800+ liggen die ik zou kunnen proberen maarja geen koelpasta meer + dat als ik die er in doe en m'n 2600+ is kapot dan is die ook meteen kapot dus dat heeft weinig nut
zeker als je geen ervaring hebt met koelers plaatsen (je wist niet dat je pasta nodig had )
denk ik dat je AMD naar de eeuwige j8velden is
Heb het wel vaker gedaan hoor maar dan met gewone pasta niet van die rare 'voorgebakken zooi' die op een koeler zit.
vergeet het piepje niet anders zou het ook aan de videokaart kunnen liggen
piepte hij eerst wel?
en check of je geheugen er goed in zit.
verder kun je kijken of je de core niet hebt gesloopt bij het monteren van de cooler.
Hij heeft vanaf het begin af aan niet gepiept.
Geheugen zit goed heb in meerdere sloten geprobeerd en ook 1 voor 1.
Hoe zie je of de core is gesloopt :S
1. Bios staat standaard ingesteld, die heb ik doorgelezen, staat goed.
2. ZOu kunnen maar die koeler kan er maar op 1 manier op, ik kan hoogstens iets beschadigd hebben

Kortom ik zie het niet meer zitten :/

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
cold schreef op 29 november 2003 @ 20:55:
[...]

3) lijkt me sterk anders zou het moederbord het ook niet hebben gedaan voor de processor
van nieuwe koelpasta is.
hoeveel?
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 21:07:
jezus wat een reacties ineens :p

[...]

Op dit nieuwe mobo past de oude proc. niet (athlon 700).
En het lampje van het moederbord brand gewoon dus lijkt me sterk dat dit kapot is.
Dat kun je ABSOLUUT niet aan dat but lampje zien, dat is enkel dat er spanning op staat. Als je klokje in de magnetron het nog doet, wil nog niet zeggen dat hij eten kookt...
[...]

hoe kan je dat weten dan want me proc. koeler gaat wel gewoon draaien
Heeft er ook al nix mee te maken, damn, ik zou bijna denken dat je beter een pc bij een winkel had kunnen kopen...
[...]

Ik heb nog wel een 1800+ liggen die ik zou kunnen proberen maarja geen koelpasta meer + dat als ik die er in doe en m'n 2600+ is kapot dan is die ook meteen kapot dus dat heeft weinig nut
Waar slaat dat nou weer op? Hoe kan een mobo nou een proc mollen (behalve door er 12 volt op te zetten :P) als een proc daarvoor kapot is geweest...
[...]

Hij heeft vanaf het begin af aan niet gepiept.
Geheugen zit goed heb in meerdere sloten geprobeerd en ook 1 voor 1.
Hoe zie je of de core is gesloopt :S
Koeler er af halen (voorzichtig, dat moet ik erbij zeggen in jouw geval...)
Hoekje van core eraf, brokkeltjes om de core, zilver zichtbaar aan de randen van de core.
[...]

1. Bios staat standaard ingesteld, die heb ik doorgelezen, staat goed.
2. ZOu kunnen maar die koeler kan er maar op 1 manier op, ik kan hoogstens iets beschadigd hebben
Ja, koeler kan iets beschadigd hebben, DE CORE, DUH...
Kortom ik zie het niet meer zitten :/
goh...

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel?
alleen een klein beetje in het midden aan de onderkant van de koeler.
Dat kun je ABSOLUUT niet aan dat but lampje zien, dat is enkel dat er spanning op staat. Als je klokje in de magnetron het nog doet, wil nog niet zeggen dat hij eten kookt...
Je meent het... maar hoe kan ik er dan achter komen
Heeft er ook al nix mee te maken, damn, ik zou bijna denken dat je beter een pc bij een winkel had kunnen kopen...
nee ik heb me spullen in de rimboe gekocht 8)7
Waar slaat dat nou weer op? Hoe kan een mobo nou een proc mollen (behalve door er 12 volt op te zetten ) als een proc daarvoor kapot is geweest...
Ik bedoelde... ik kan het wel proberen maar ik zou niet weten wat ik fout heb gedaan... dus stel dat die 2600+ kapot is dan zal ik die 1800+ ook wel niet heel kunnen laten...
Koeler er af halen (voorzichtig, dat moet ik erbij zeggen in jouw geval...)
Hoekje van core eraf, brokkeltjes om de core, zilver zichtbaar aan de randen van de core.
Is niks mis mee...
Ja, koeler kan iets beschadigd hebben, DE CORE, DUH...
Je meent het :O maar je doet um der op of der op dus zou niet weten wat ik dan fout heb gedaan.
goh...
bedankt....

Anyway tis wel goed, ik laat de proc. en mobo morgen testen @ hcc test-stands.
Die zijn er toch??

Verwijderd

Je moet niet zo onbeleefd doen, wij geven je raad en die sla je in de wind.. Dus tsja, laat de mensen @ HCC je pc installeren? Zo ben je zeker dat het goed gebeurt..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 10:48:
Je moet niet zo onbeleefd doen, wij geven je raad en die sla je in de wind.. Dus tsja, laat de mensen @ HCC je pc installeren? Zo ben je zeker dat het goed gebeurt..
Ik sla helemaal niks in de wind... als ik toch geen advies wil dan kom ik hier toch niet??

Als mensen gaan reageren met "Ja, koeler kan iets beschadigd hebben, DE CORE, DUH..." vind je het dan gek dat ik ook zo terug reageer??

Verder heb ik dus m'n moederbord + proc. + geheugen kunnen testen @ hcc en daar bleek dat het mobo kapot was.
Deze heb ik om kunnen ruilen en toen was het wel goed.

Thuis heb ik alles er weer ingezet maar nu geeft ie windows blue screen dat er iets kapot zou zijn met de installatie, alleen heb ik helemaal niks met de hdd's gedaan :/

Ik zou windows herstel kunnen doen maar dan kiestie een verkeerde windows want hij geeft aan om te herstellen C:\windows terwijl het bij mij I:\windows is.

Dus ik weet niet of ik dat nou moet doen. HEt is ook zo raar want met die hdd's is gewoon helemaal niks gebeurd :?
Pagina: 1