ADSL Bekabeling??

Pagina: 1
Acties:

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Mijn oom heeft sinds kort ADSL van KPN met als provider Planet Internet. Internet werkt prima, alleen wordt de verbinding na enkele minuten verbroken. Het lampje 'ADSL' van het USB-modem(Ericcson-HM121dp) gaat dan ff uit. Na enkele seconde gaat deze weer aan en ik kan weer gewoon verbinding maken.

Nu heb ik al met de helpdesk van KPN gebeld, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Nu denk ik zelf dat het toch aan de bekabeling ligt. De situatie bij mijn oom is als volgt:
In de meterkast wordt de verbinding van KPN verdeeld naar vier telefoonverbindingen. Vervolgens wordt de aansluiting die in de woonkamer uitkomt, gebruikt voor ADSL. Op deze verbinding is de splitter aangesloten en het USB-modem. De afstanden:
-Meterkast naar Spliter = ongeveer 8m
-Splitter naar modem = ongeveer 3m
-Modem naar laptop = ongeveer 1,5m

Zou het aan de bekabeling kunnen liggen? En wat kan ik dan het beste doen, Splitter en/of modem in meterkast plaatsen?

Als ik bij de instellingen kijk in het Dial-Up programma, dan zie ik dat de verbinding tot stand komt via: 'ISDN-kanaal - ADSL USB Modem (rest weet ik niet meer)'. Waarom staat daar ISDN-kanaal? Bij KPN snapte ze daar ook al niets van. Mijn Oom heeft nog nooit ISDN gehad. En ik heb zeer zeker het goede modem geinstalleerd. En ook het modem zelf is toch echt een HM121dp(GEEN ISDN DUS)

Kan iemand mij helpen? Wat zou nou het probleem kunnen zijn, voor het wegvallen van de verbinding?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

de bakabeling is inderdaad al ontzettend fout.
eerst de splitter dan pas de telefoon splitsen in 4 lijnen.

verder zijn usb modems ook niet de fijnste modems om mee te internetten.
je kan inderdaad daarmee het wegvallende internet mee verklaren, maar dat kan je ook door de verkeerde aansluiting.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:19

Kettrick

Rantmeister!

begin idd. maar eens met het goed plaatsen van de splitter.

Misschien dat het adsl modem ( ken het ding zelf niet ) isdn emuleert, als dat goed werkt zou ik er niet aan komen iig. daar zou ik naar gaan kijken als de splitter verplaatsen niet werkt :)

• Brons
  • Laatst online: 14:11

Brons

Fail!

De ADSL splitter moet normaal altijd voor je de telefoon kabels gaat verdelen, alles moet achter de splitter zitten anders krijg je dit soort problemen.
Dit staat trouwens ook in handleiding.

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-05 07:51
idd, Splitter verplaatsen. USB kán een probleem zijn, maar geloof ik niet hard in. Ik gebruik zelf ook al lang een USB modem, en ik heb géén enkele klacht daaromtrent. Veel zal bij USB afhangen van het OS.

...

• pietjepo
  • Laatst online: 12-04-2022
Ok, dan gaan we die splitter maar eens in de meterkast plaatsen. Ik hoef de bekabeling tussen de meterkast en de woonkamer dus niet te vervangen?

• job

job

tuurlijk wel.
je moet toch een draad hebben tussen splitter en modem hebben.
de telefoon lijn kan je niet gebruiken, dus daar moet je een nieuwe kabel voor trekken.
extra draadje erbij trekken dus.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 29-11-2003 14:58 ]

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Nope, die is prima.
Gewoon die 4 telefoon lijnen achter je splitter plaatsen...
Je kan mij niet wijsmaken dat je de gebruiks-aanwijzing goed
hebt gelezen, want het staat er ongetwijfeld meer als 1 keer in.
En dat de helpdesk van KPN dit niet doorzag zeg, echt een schande!

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

damster schreef op 29 november 2003 @ 14:24:
tuurlijk wel.
je moet toch een draad hebben tussen splitter en modem hebben.
de telefoon lijn kan je niet gebruiken, dus daar moet je een nieuwe kabel voor trekken.
Oh shit ik nam aan dat hij dat wel vanzelf sprekend vond.
Erhm, monteur toch niet zo'n slecht idee? 8)7

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Voor splitter naar modem is nodig: een telefoonkabel (met plugjes).
Dat kun je ook zelf doen , toch (of is de bedradig apart aangelegd) ?
Dit doe je met een verlengkabel, losse plugjes, en met een tang om de plugjes aan te knijpen (maar wel goed de draden in het plugje plaatsen).

[ Voor 24% gewijzigd door Brothar op 29-11-2003 14:30 ]

eagle

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Bij een USB modem staat altijd dat het apparaat een ISDNtype betreft, dus dat is niets vreemds.
Het heeft er niets mee te maken of het een ISDN of NORMALE telefoonlijn is.

Ik denk eerder dat het verbreken van de verbinding te maken heeft met de viachipset van het moederbord, daar deze chipset vaker problemen geeft met een usbmodem. Volgens mij is er ook nog steeds geen echte oplossing voor dit probleem.
De enige oplossing is om over te stappen naar een ethernetmodem.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-04 15:52

RoRoo

Certified Prutser

als de verbinding verbroken wordt als iemand belt of gebeld wordt op de huistelefoon ligt het op zeker aan je splitter..

als het spontaan is dan kan het aan de locatie van de splitter liggen.. of een rot modem

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of teveel ruis op de lijn ofcourse.... Maar hij moet het inderdaad eerst maar is goed aansluiten want zo is het niks. Voortaan toch maar de handleiding lezen :)

• job

job

Anus Cocainus schreef op 29 november 2003 @ 14:26:
[...]

Oh shit ik nam aan dat hij dat wel vanzelf sprekend vond.
Erhm, monteur toch niet zo'n slecht idee? 8)7
ik dacht ik zeg het maar even.
je kan niet duidelijk genoeg zijn.

je wilt niet weten hoe sommige mensen adsl aansluiten.
terwijl het toch echt superduidelijk uitgelegd is in de handleiding.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:24

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Uiteraard moet je bij problemen de aansluitingen wel doen zoals aangegeven. Ik probeer altijd wel of het kan op een ander, handiger telefoon aansluitpunt. Kijk maar eens naar een multiPC modem (router), dan zou je soms 4 kabels richting meterkast moeten leggen. De draad tussen modem en splitter mag ook niet al te lang worden namelijk. Tot nu toe heeft dan maar één keer in een oud huis wat extra ruis op de lijn opgeleverd, maar de ADSL liep als een trein. De andere keren werkte alles meteen naar behoren.

In dit geval lijk je dus pech te hebben.
Pagina: 1