Toon posts:

[XP] Probleem met installatie PC*

Pagina: 1
Acties:
  • 580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb al eerder een topic geplaatst over mijn PC, maar ik heb nu weer een ander probleem.

Ik kan Windows XP niet installeren.Knoppix heb ik ookal geporbeerd, maar werkt ook niet.

Ik probeer het nu met de Windows ME CD. Ik heb de inhoud naar de C harddisk gekopieerd. Ik heb toen het setup.exe programma gerund, maar dan krijg ik een foutmelding in scandisk. De foutmelding = :::: Run-time error M6111: MATH
- floating-point error: stack underflow

Kan iemand mij helpen? Ik snap hier echt niks van. :'( 8)7

Het systeem:
Packard Bell = Iconnect
900 MHz AMD-K7®-2
128 MB RAM
20 GB UDMA harddisk
Modem (56kbps) V.90
CD + CDRW
DVMT
4 USB

Helllppppppp! :'(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

proc stuk, mem, andere hw...

[ Voor 48% gewijzigd door alt-92 op 29-11-2003 13:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Zit er bij die Packard Bell geen restore-CD?

Verwijderd

Topicstarter
WimB schreef op 29 november 2003 @ 13:01:
Zit er bij die Packard Bell geen restore-CD?
Nee helaas niet. Ik heb er tenminste niet bij gekregen.

In iedersgeval bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit - zodat het OS in je topic titel staat. Alles wijst echter op een hardware probleem - aangezien je met een ander OS (Knoppix) je ook geen installatie krijgt.

Verwijderd

Is je HD leeg? en waarom kan je winXP niet instaleren??

Gewoon in je bios CD als eerste boot-device zetten, dan CD van WINXP erin, je start op, en instaleert windows XP. Waar loopt het nu eigenlijk fout? :?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Je hebt de virusscan in je BIOS toch uitgeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 13:07:
Is je HD leeg? en waarom kan je winXP niet instaleren??

Gewoon in je bios CD als eerste boot-device zetten, dan CD van WINXP erin, je start op, en instaleert windows XP. Waar loopt het nu eigenlijk fout? :?
Als ik dat doe, komt ie met een blauw scherm. Dat scherm blijft er ongeveer 5 á 10 sec staan, en dan start de PC zich automatisch opnieuw op, en dan blijft het scherm ook weer zwart :(
Ik moet hem dan uitzetten en ff wachten, en dan komt er wel weer beeld. :'(
Stom ding :( 8)7

Verwijderd

Topicstarter
WimB schreef op 29 november 2003 @ 13:07:
Je hebt de virusscan in je BIOS toch uitgeschakeld?
Ik kan dat niet eens vinden in de BIOS. :?

Ik zie ook in de BIOS dat de processor 89 graden is :? Volgens mij ver boven zijn maximale.
Maar als ik zo ff de koeler aanraak vind ik hem zelf niet warm.
De koeler van mijn eigen PC die word warmer als die van die kapotte K7 :?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik toevallig geen AMD Athlon XP 2400+ op dat K7 moederbord kunnen proberen? Processor ziet er hetzeflde uit als die AMD Athlon XP 2400+ van mij.

Die K7 processor die werkt wel op mijn moederbord waar die AMD Athlon XP 2400+ processor inzit.

Help mij _/-\o_

Verwijderd

Win Xp-bios flashen: http://support.packardbel...r=platform_eMove_iConnect
Je moet wel eerst weten als je een halley, florida of houston moederbord hebt.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 13:14:
[...]

Ik kan dat niet eens vinden in de BIOS. :?

Ik zie ook in de BIOS dat de processor 89 graden is :? Volgens mij ver boven zijn maximale.
Maar als ik zo ff de koeler aanraak vind ik hem zelf niet warm.
De koeler van mijn eigen PC die word warmer als die van die kapotte K7 :?
Uh...89 graden is heel erg hoog. Het zou ongeveer 30-45 moeten zijn bij Pentium 4 en 35-50 by een AMD

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 10:42:
Win Xp-bios flashen: http://support.packardbel...r=platform_eMove_iConnect
Je moet wel eerst weten als je een halley, florida of houston moederbord hebt.
Waar kan je het merk van het moederbord dan vinden?
Ik kan namelijk geen boekjes van het moederbord etc. vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Azer schreef op 30 november 2003 @ 11:02:
[...]

Uh...89 graden is heel erg hoog. Het zou ongeveer 30-45 moeten zijn bij Pentium 4 en 35-50 by een AMD
Kan ik dan niet beter een andere koeler erop zetten?, voordat ie affikt :(

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 08:56
Draait je koeler wel?? Het klinkt inderdaad als de oververhittings beveiliging die aanslaat. 89 graden is heel erg hoog. Ik zou dat als eerste proberen op te lossen. Kijk of je koeler draait als je PC aanstaat. Zo ja, ga dan eens kijken of de koeler goed geinstalleerd is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 19:23:
[...]

Waar kan je het merk van het moederbord dan vinden?
Ik kan namelijk geen boekjes van het moederbord etc. vinden.
Draai je kast open en kijk op je moederbord of
probeer een proggie als AIDA32 of CPU-Z

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 19:32:
[...]

Werkt dat dan ook in DOS?

Verwijderd

Topicstarter
Leech_NL schreef op 30 november 2003 @ 19:30:
Draait je koeler wel?? Het klinkt inderdaad als de oververhittings beveiliging die aanslaat. 89 graden is heel erg hoog. Ik zou dat als eerste proberen op te lossen. Kijk of je koeler draait als je PC aanstaat. Zo ja, ga dan eens kijken of de koeler goed geinstalleerd is.
Ja, de koeler draait heel erg goed ( in de BIOS staat dat ie 4682 RPM draait)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 19:32:
[...]

Op het moederbord staat alleen maar een stikker met een nummer: het nummer is:::::1500239776 of 1588239776

en er staat ook nog :::
MS-6340 VER:1
N1996

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 19:40 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bijna 90 graden? Haal eens heel snel (als je pc uit staat natuurlijk 8)7) de koeler eraf, schoonmaken, rijstkorrel koelpasta erop en weer aansluiten. Als je geen koelpasta hebt of geen ervaring hiermee ga terug naar je dealer.

Als je nou die gegeven van hierboven in had getikt bij Google kwam je erachter dat je een MSI moederbord hebt.

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 30 november 2003 @ 19:44:
Bijna 90 graden? Haal eens heel snel (als je pc uit staat natuurlijk 8)7) de koeler eraf, schoonmaken, rijstkorrel koelpasta erop en weer aansluiten. Als je geen koelpasta hebt of geen ervaring hiermee ga terug naar je dealer.

Als je nou die gegeven van hierboven in had getikt bij Google kwam je erachter dat je een MSI moederbord hebt.
Nu weet ik dat ik een MSI moederbord heb, maar alleen niet of ik een Halley, Florida of een Houston moederbord heb :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 19:37:
[...]

....

MS-6340 VER:1
N1996
Dan heb je volgens Google het Florida moederbord, ik zou wel de Packard Bell bios erop zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 19:51:
[...]

Dan heb je volgens Google het Florida moederbord, ik zou wel de Packard Bell bios erop zetten.
Als je die toch bij Packard Bell download, dan moet het volgens mij wel een Packard Bell versie ofzo zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 20:04:
[...]

Als je die toch bij Packard Bell download, dan moet het volgens mij wel een Packard Bell versie ofzo zijn
Ja dat bedoelde ik, niet dat je naar de msi-site surft en daar een bios download.
De versie 1.51 van packard bell is speciaal voor xp, dan zou de installatie vlekkeloos moeten verlopen. Gewoon een disketje maken het gedownloade bestand en daarvan booten, de rest loopt wel vanzelf...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 20:08:
[...]

Ja dat bedoelde ik, niet dat je naar de msi-site surft en daar een bios download.
De versie 1.51 van packard bell is speciaal voor xp, dan zou de installatie vlekkeloos moeten verlopen. Gewoon een disketje maken het gedownloade bestand en daarvan booten, de rest loopt wel vanzelf...
Oke bedankt, ik laat horen hoe het is gegaan.

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 20:08:
[...]

Ik ben hem nu gaan installeren, maar hij zegt wel ::: >Error 22 - Flash ROM verify error :?

en daaronder zegt ie Finished....................................

Verwijderd

Tijdens het flashen?

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik de floppy erin heb gestopt, en hij ging installeren, kwam dat bericht er op het eind staan :?

Ik heb hem nog niet herstart

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 20:30 ]

Verwijderd

Probeer eens van de floppy op te starten. Het zou normaal moeten gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 20:33:
Probeer eens van de floppy op te starten. Het zou normaal moeten gaan...
Bedoel je van die BIOS-update flop?

Die PC is nu ookal vast gelopen :( , in DOS!!!!! :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 20:34 ]

Verwijderd

Hoe vastgelopen? Met de flop? Kan je nog herstarten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 20:35:
Hoe vastgelopen? Met de flop? Kan je nog herstarten?
Als ik nou iets wou typen achter A:\, maar dat ded ie niet, en als ik Num Lock indrukte reageerde hij daar ook niet meer op.
Ik heb hem nu gewoon uitgezet.

P.S. Hij liep wel eens vaker vast in DOS, voordat ik die BIOS-update aan het installeren was geweest

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 20:48 ]

Verwijderd

Gast... Leer die Edit knop te gebruiken!!! verder moet je denk ik het nog's proberen. Het lukt wel 's niet gelijk de 1e keer..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 20:48:
Gast... Leer die Edit knop te gebruiken!!! verder moet je denk ik het nog's proberen. Het lukt wel 's niet gelijk de 1e keer..
Ik ga denk ik nu maar gewoon mijn BIOS resetten,en kijken of ik dan wel beeld krijg

Het probleem is dat nu het hele scherm zwart blijft :'(

HELLLPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_ :'(
HELLLPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_
PLEASE

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 20:58 ]

Verwijderd

Volgens mij ben je het probleem alleen maar erger aan het maken. Vraag anders aan iemand die er wel verstand van heeft of hij/zij je wilt helpen. Als je die niet kent zijn er nog zat winkels die een technische dients hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 21:07:
Volgens mij ben je het probleem alleen maar erger aan het maken. Vraag anders aan iemand die er wel verstand van heeft of hij/zij je wilt helpen. Als je die niet kent zijn er nog zat winkels die een technische dients hebben.
Dat kan ik denk ik ook maar beter doen

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 20:51:
HELLLPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_ :'(
HELLLPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_
PLEASE
:+

• Zorg dat alleen de volgende onderdelen aangesloten zijn: moederbord, proc+koeler, geheugen, 1 HDD, 1 CD, videokaart. Overige zooi van netwerk, audio, dubbele cdroms etc loshalen.
• Download en flash deze bios. Lukt dat niet probeer dan deze. Lukt dat, dan OS proberen te installen. Nog steeds gezeik:
Memtest86 downloaden en een paar uur laten draaien. Errors? -> geheugen brak.
• Zoek uit welk merk HD je hebt, kijk dan hier om tooltjes te downloaden om deze te testen. Fouten? -> HDD brak.

Zou me niet verbazen als bovenstaande niet werkt. Temps van bijna 90 graden, hoop voor je dat de sensor rot is. Ervaring met processors en koelblok "aansluiten"? Ja? -> loshalen, kijken of er niks afgebrokkeld is van de core oid, alle koelpasta eraf halen/nieuwe erop (rijstkorrel). Nee? -> zoals al voorgesteld: haal er iemand bij met meer ervaring :)

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 30 november 2003 @ 22:38:
[...]

• Zorg dat alleen de volgende onderdelen aangesloten zijn: moederbord, proc+koeler, geheugen, 1 HDD, 1 CD, videokaart. Overige zooi van netwerk, audio, dubbele cdroms etc loshalen.
• Download en flash deze bios. Lukt dat niet probeer dan deze. Lukt dat, dan OS proberen te installen. Nog steeds gezeik:
Memtest86 downloaden en een paar uur laten draaien. Errors? -> geheugen brak.
• Zoek uit welk merk HD je hebt, kijk dan hier om tooltjes te downloaden om deze te testen. Fouten? -> HDD brak.

Zou me niet verbazen als bovenstaande niet werkt. Temps van bijna 90 graden, hoop voor je dat de sensor rot is. Ervaring met processors en koelblok "aansluiten"? Ja? -> loshalen, kijken of er niks afgebrokkeld is van de core oid, alle koelpasta eraf halen/nieuwe erop (rijstkorrel). Nee? -> zoals al voorgesteld: haal er iemand bij met meer ervaring :)
Ik wil graag nog eens proberen om die BIOS opnieuw te installeren, maar het scerhm blijft zwart. Hij piept 9 - 10 keer. IK weet DAT DAT IETS BETEKENT. Volgens mij is de videokaart brak. Ik kirijg tenminste geen beeld.

HELLLPPPPP
:'(

PLease :'(

In iedersgeval wel bedankt!! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 13:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 12:59:
[...]

Ik wil graag nog eens proberen om die BIOS opnieuw te installeren, maar het scerhm blijft zwart. Hij piept 9 - 10 keer. IK weet DAT DAT IETS BETEKENT. Volgens mij is de videokaart brak. Ik kirijg tenminste geen beeld.

HELLLPPPPP
:'(

PLease :'(

In iedersgeval wel bedankt!! _/-\o_
Is je pc blijven hangen tijdens het flashen of daarvoor?
Als het tijdens het flashen was, is je computer om zeep,
je kan hem mss dan nog laten hotswappen door iemand
die er meer van kent...

Verwijderd

Leech_NL schreef op 30 november 2003 @ 19:30:
:? De bios geeft wel vaker aan dat de temp extreem hoog is,, nou vertel mij niet dat een K7 @ 900 mhz 89graden wordt, en zeker niet als het ook nog eens een pc is die geleverd is door een Bekende Fabrikant...

Mijn bios geeft ook aan dat mijn CPU op wel 79graden draait,, maar dat koelblok voelt toch ff wat koeler aan ;)

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 12:59:Ik wil graag nog eens proberen om die BIOS opnieuw te installeren, maar het scerhm blijft zwart. Hij piept 9 - 10 keer. IK weet DAT DAT IETS BETEKENT. Volgens mij is de videokaart brak. Ik kirijg tenminste geen beeld.
Haal de videokaart er eens uit en zet 'm er opnieuw in. Doe hetzelfde voor je geheugen. Als je meerdere geheugenreepjes hebt, probeer er dan maar 1 aan te sluiten, werkt dat niet probeer dan de andere. Kijk of je ergens een werkende videokaart en/of geheugen vandaan kan halen, test die in je systeem.

Maar nogmaals, haal er iemand bij met wat meer verstand. Ga naar de lokale computerboer, of zoek een kennis.
Hou aub op met dat soort reply's.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 14:09:
[...]

Is je pc blijven hangen tijdens het flashen of daarvoor?
Als het tijdens het flashen was, is je computer om zeep,
je kan hem mss dan nog laten hotswappen door iemand
die er meer van kent...
Hij is blijven hangen nadat hij klaar was met Flashen en er A:\> kwam te staan.
Volgens mij heeft de videokaart ook de geest gegeven.
Geheugen reepje heb ik al eens vervangen, maar hetzeflde probleem. Ik heb nu 1,2,3 geen andere videokaart liggen die daarin past. Die videokaart die er nu op zit, die zit op het moederbord gemonteerd.

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 01 december 2003 @ 14:43:
[...]
Haal de videokaart er eens uit en zet 'm er opnieuw in. Doe hetzelfde voor je geheugen. Als je meerdere geheugenreepjes hebt, probeer er dan maar 1 aan te sluiten, werkt dat niet probeer dan de andere. Kijk of je ergens een werkende videokaart en/of geheugen vandaan kan halen, test die in je systeem.

Maar nogmaals, haal er iemand bij met wat meer verstand. Ga naar de lokale computerboer, of zoek een kennis.

[...]
Hou aub op met dat soort reply's.
Oke ik hou ermee op.

Ik snap dat jullie dat zeggen dat ik naar iemand ermee naartoe moet gaan, maar het is toch een oudvrak, en hij is al een jaar gebruikt voor dingen op te testen. Het maakt niet zoveel uit als dat ding helemaal kapot gaat, maar ik wil wel zo graag dat hij toch gemaakt kan worden ZONDER dat ik er geld vor moet gaan uitgeven, dus ik wil het zelf allemaal gaan proberen.
Pagina: 1