Toon posts:

Inet delen via lan ALLEEN met DHCP?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. eindelijk is het gelukt te kunnen internetten op een server met win 2000 :P

maar.. m'n clients (2000) kunnen ALLEEN internetten als ze DHCP inschakelen en het ip adres van de server verkrijgen. Als ik de clients een vast ip adres geef met de gateway van de server, dan gaat het netwerk prima maar kunnen ze alleen niet internetten :(

mijn vraag is, of het mogelijk is dat de clients WEL kunnnen internetten als ze een vast ip adres hebben.

Verwijderd

heb je op de clients dan ook als DNS server je server opgegeven (naam,domein,ip-nummer)
Bij mij werken de clients gewoon met vaste ip's

Verwijderd

Topicstarter
nee *D

dan ga ik dat effe proberen

Verwijderd

geqwoon sygate of winroute instaleren probleem opgelost

Verwijderd

Topicstarter
? hoezo? zijn er voordelen aan dan boven de standaard windows internet deling?

Verwijderd

Ja, en als je het helemaal leuk wilt doen, dan installeer je MS Proxy Server 2 op je server.

Verwijderd

Topicstarter
ok.. er zijn voordelen

maar WAT voor voordelen?

Verwijderd

mijn vraag is, of het mogelijk is dat de clients WEL kunnnen internetten als ze een vast ip adres hebben.
Ja, dat kan (weet alleen niet hoe het zit met internets sharing zoals dat in w2k ingebakken zit want ik heb geen :r w2k 8-)

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Ooit vanm ICS gehoord.

Dat doe je dus en dat ICS is een kleine DHCP-server.

Als je het wil doen zoals je zegt heb je naar mijn idee toch andere software nodig:?

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

je gebruikt waarschijnlijk win2k pro, als je daar internet sharing voor gaat gebruiken dan wil win2k inderdaad persee DHCP server worden enz.. (ik geloof nog in een 10.x.x.x range ook)

Als je win2k server gebruikt kun je routing & NAT installeren en dan hoeft dat allemaal niet meer..

IP Rocks

Verwijderd

ik weet het niet zeker maaar volgens mij moet je als je met vaste ip adressen werkt ook nog iets van een dns server hebben draaien die de queries doorstuurt naar de dns server van je isp.

Verwijderd

Internet sharing van Win2K / 98SE is veel beter dan al die pakketjes die op de markt zijn. Win2k is zo transparant als wat, de rest is allemaal maar behelpen. Als je netjes wilt sharen, zijn er 3 oplossingen win2k, win98se, of uiteraard Linux

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het kan:
Geef als IP range bij je DHCP server bijvoorbeeld 192.168.0.10 - 192.168.0.99

Je moet nu de computers met een statisch IP voorzien van de IP's: 192.168.0.2 - 192.168.0.9
Ip 192.168.0.1 is namelijk voor je server.

PS: Haal nog wel ff de ip's uit je DHCP lijst weg, want die IP's worden nu namelijk gebruikt voor je computers met een statisch IP.

Succes d'r mee >:)

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Pagina: 1