Toon posts:

2 pcs, geen beeld, niks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, voordat ik deze post poste heb ik de searchfuntie goed gebruikt. Daaruit kwam als meestgenoemd antwoord: een clear cmos. Dit heb ik reeds gedaan, zonder resultaat.

Mijn probleem:
Ik heb 2 Aldi pc's:
PCA - p3 900mhz (bestaat niet, is ws overgeclockte 866)
PCB - p3 1000mhz

PCB zijn Mobo was defect, daarom een nieuw mobo gehaald (aopen mx3s) en erin gezet.
Processor overgezet, maar processor koeler wilde niet makkelijk los. De processor heb ik op het mobo geplaatst en de koeler erbovenop, dit paste wel, maar er was wat speling tussen proc en koeling.

Ook het geheugen moest vervangen worden dus heb ik 256 mb pc 133 Dimm geheugen gekocht en geplaatst. Na het aansluiten van hdd en fdd en vga (zit ook op mobo, maar apart agp vga) wilde ik starten (na jumper checks en aansluiten voeding).
Hij start, dat wil zeggen de ledjes branden, ook op het mobo, die geven aan dat het geheugen OK is en dat hij bezig is met starten (led knippert). Maar ik krijg geen beeld, scherm gaat niet aan, blijft standby. Ik hoor um wel geheugen tellen, maar daarna is het afgelopen, zonder enige feedback op het scherm.

Ik heb alle kabels los gehaald (hdd en fdd) en de geplaatste pci en agp (vga) kaarten eruit gehaald. Dit gaf precies hetzelfde resultaat, geen beeld, wel wat telactieviteit hoorbaar.

Ik heb nog een geheugenbankje (128mb pc133) uit PCA gehaald en in PCB gezet om te testen of het aan het geheugen lag, maar hetzelfde resultaat.

Ik ben bang dat dit met mijn proc & koeling te maken heeft en daarom wilde ik de proc en koeler uit PCA halen om deze te proberen in PCB. Maar ik kreeg de koeler niet los van de proc en daarom heb ik maar besloten om het niet verder te proberen. Na het terug plaatsten van het geheugen in PCA en voeding weer aangesloten te hebben startte ik op.

Nu deed PCA ook niks meer ! Hij start, geen beeld, maakt wat telactiviteit (geheugen), en blijft vervolgens naar de CDRom speler vragen (knippert) en het scherm gaat heel even van standby af en dan weer snel in stanby.

Nu heb ik dus twee pc's met hetzelfde probleem...

Kan IEMAND mij nog verder helpen?

edit:
de troubleshooter heb ik doorgelezen

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk bedoel je met het geheugen tellen gewoon de HD die opspint, dat zegt niet zoveel.

De troubleshooter heb je al doorgenomen... heb je dan al geprobeerd de voeding van PCA te proberen b.v.?
Heb je al gekeken of je niet toevallig iets geraakt hebt in de buurt van de CPU met je schroevendraaier?
En wat bedoel je met "De processor heb ik op het mobo geplaatst en de koeler erbovenop, dit paste wel, maar er was wat speling tussen proc en koeling."? Ik neem aan dat je hem wel vast hebt gedrukt?
Als je de PC zonder geheugen probeert te booten, krijg je dan piepjes te horen?
Heb je rekening gehouden met statische elektriciteit?

Bij sommige mobo's is het makkelijk hem te slopen door in de buurt van de socket uit te schieten met je schroevendraaier, ik hoop dat dat hier niet gebeurd is.

[ Voor 11% gewijzigd door Laurent op 29-11-2003 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het geheugen er uit haal, dus alle bankjes leeg laat, dan geven zowel PCA als PCB geen piepjes... dit is niet best heh... ??? :'-(