Advies qua rekenwerk voor realtime koersen bijhouden

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik moet voor iemand een computer samenstellen maar die weet niet precies wat die wil doen met de informatie maar het gaat erom dat die realtime verkoop/inkoop van effecten kan doen en veel beurs informatie naartoe gezonden moet worden.

Wat voor processor/moederbord is aan te raden want het gaat natuurlijk om veel rekenwerk en veel calculatie per ms en de informatie dat de computer binnen krijgt.

Of misschien iemand ook weet wat voor software ervoor gebruikt kan worden en wat ze op de beurs voor computer hebben.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:30

mphilipp

Romanes eunt domus

Is niet echt iets om een doodnormaal P4 doosje overspannen mee te krijgen. Op de beurs zelf en bij handelskantoren worden speciale programma's gebruikt die niet in de reguliere handel te krijgen zijn. Een koersmonitor is iets dat de juiste koersen van Internet (abo nemen voor real-time koersen) of teletekst (speciale decoder+abo-bestaat dit nog?). Er zijn legio programma's te krijgen maar daar heb je helemaal geen bijzondere PC voor nodig. Gewoon een simpel P4tje met een dot geheugen en een hoop opslag, brandertje voor archief. Het hoeft niet persé ene P4-3,2Ghz met dual channel twinmos te zijn. En om een beursgrafiekje te tonen heb je ook geen Radeon9800Pro nodig. Wél zou ik een 17" of grote TFT nemen en een snelle kleurenprinter (misschien zelfs A3) om de grafiekjes leuk af te drukken voor analyse. Dus de TFT en printer zijn denk ik het belangrijkste. Tip: pak een Aldi PC en koop een knap scherm erbij. Heb je een leuke set dacht ik zo.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Reuters levert kant en klare systemen.
Koersmonitor, etc. kost wel wat + abbo op de koersen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
PC hardware maakt idd geen f#ck uit; elke moderne cpu kan meer meer dan genoeg rekenwerk aan :) Belangrijker is de interactie van de gebruiker met dat ding en dan met name het visuele aspect. Om al die koersen, tabellen e.d. te volgen is het wel aan te raden voor meer dan één scherm te gaan (iets wat vrij normaal is in deze 'tak van sport').

Voor de desbetreffende software zit je hier im PMG behoorlijk verkeerd overigens ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• itsalex
  • Niet online
Aldi PC no way!!! Grafische kaart wordt dan zeker vervangen door Matrox met aansturing naar 3 schermen en ga maar zo door.

Dank jullie voor het advies en ik neem even mee. Qua software dat komt wel. Maar het gaat erom wat erin de kast wordt gedaan.

Abbadon het was alleen een vraag voor software want misschien dat iemand dat wist en dan moet ik 2 topics gaan openen voor 1 vraag wat betrekking opelkaar heeft.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Denk dat je voornamelijk naar betrouwbaarheid moet kijken, zou dus kiezen voor een a-merk met een goed service contract met eventueel een mogelijkheid om op korte termijn een backup pc te krijgen. Daarnaast zou ik goed aandacht besteden aan een manier om de boel te backuppen, eventueel een raid configuratie, zodat niet bij de eeerst de beste HD crash alles pleite is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Idd is de sofwtare van Reuters een goede optie. En zo zijn er nog wel meer. Als ik je een tip mag geven: neem eens contact op met de IT-afdelinging van het Agentschap van het Ministerie van Financien (zie www.minfin.nl en dan goed verder zoeken, of raadpleeg de inlichtingendienst :P )...zij handelen namens de nederlandse staat op de internationale geldmarkten, hebben een eigen Dealingroom. Misschien kunnen zij je verder helpen.

BTW: Voor jullie het vragen: Ja ik ben daar idd binnen geweest. Aardige lui :) (wordt je ook wel als je dagelijks met zoveel geld mag smijten :P )

Edit: Ik weet waar ze mee draaien maar mag nix zeggen :X

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 02-12-2003 00:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• itsalex
  • Niet online
Tnx allemaal ik ben eruit. Alleen de software nog. pffff. Eindelijk.

Dus ik ga direct maar even naar de softwareafdeling voor de nodige software adviezen.

• itsalex
  • Niet online
Even nog een vraagje mbt processor. Welke processor is op dit moment het snelste van allemaal in combinatie met een moederbord met SCSI3 pins voor RAID configuratie?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

itsalex schreef op 17 december 2003 @ 09:32:
Even nog een vraagje mbt processor. Welke processor is op dit moment het snelste van allemaal in combinatie met een moederbord met SCSI3 pins voor RAID configuratie?
Welk moederbord heb je dan op het oog.
En is de snelheid zo erg van belang (wat jij wilt kan een stevige P3 zonder probs nog bijbenen). dus of je er nu een 3ghz of een 1.5 ghz invrot, het zal niet veel uitmaken.

• itsalex
  • Niet online
Ik wil een Gigabyte 8Knxp Ultra eronder gaan zetten maar gaat die SCSI RAID ondersteunen? Even een vraagje hierbij tbv backup.

Ik heb de keuze uit een Hotswap IDE box voor een goedkope prijs waardoor ik dus bijvoorbeeld 4 x 120 gb kan kopen in IDE en dan kan ik dus wanneer het systeem draait gewoon de harde schijf eruithalen en een andere erin zetten en die wordt dan meteen gebackuped. Zoals ik hoorde. Voordeel geen software en RAID voor nodig.

Is SCSI wel zo goeie oplossing en sneller en betrouwbaarder als IDE? Dit kan misschien in opslagforum maar het voor het moederbord dus dan hoort het weer hier terecht want het gaat om een keuze voor een systeem/moederbord.

Het plaatje gaat natuurlijk wel duur worden als ik bijvoorbeeld 2 scsi schijven ga nemen en dan nog misschien een aparte scsi controller en dan de tapestreamer dus vandaar dat ik het vraag.

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

itsalex schreef op 18 december 2003 @ 01:18:
Ik wil een Gigabyte 8Knxp Ultra eronder gaan zetten maar gaat die SCSI RAID ondersteunen?
Natuurlijk gaat die scsi ondersteunen. Hoezo niet? Alleen SCSI RAID in een 32bit 33mhz slot schiet natuurlijk niet op. Die heb je met twee 10k schijven al tot de nok toe vol zitten. Dus ja, of het nuttig is. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor scsi raid je gaat draaien. (raid1 ofzo?).
Ik heb namelijk zelf meegemaakt dat ik op een 32bit 33mhz scsi raid kaart (aaa133u2) met twee Fuijtsu map10k's het voor elkaar kreeg om 110mb/s door mijn pci bus te stouwen. Dat was de max van mijn bus zo ongeveer. (heb nu 64b 66mhz scsi raid kaartje en die zit ook in een 64b 66mhz slot en nu halen ze 135mb/s max in raid0).
Is SCSI wel zo goeie oplossing en sneller en betrouwbaarder als IDE? Dit kan misschien in opslagforum maar het voor het moederbord dus dan hoort het weer hier terecht want het gaat om een keuze voor een systeem/moederbord.

Het plaatje gaat natuurlijk wel duur worden als ik bijvoorbeeld 2 scsi schijven ga nemen en dan nog misschien een aparte scsi controller en dan de tapestreamer dus vandaar dat ik het vraag.
Nahja, SCSI schijven zijn betrouwbaarder dan IDE schijven, dat is een ding wat zeker is. (raptor10k uitgesloten).
Je hebt natuurlijk sowieso een aparte scsi controller nodig. Ik neem niet aan dat deze op dat Gigabyte 8Knxp bordje zit standaard. En ja het is duur.
Maar goed, ik draai er nu al 2 1/2 jaar mee en ik wil niets anders meer. Het werkt gewoon lekker "snappy" (zou niet weten hoe je het moet noemen.).

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik voor een Opteron gaan event een Dual Opteron, op een Tyan K8W Thunder moederbord.

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
Het bijhouden van koersen is nie veel rekenwerk. www.aex.nl en je kunt live via internet de koersen volgen!

in principe hoeft de compu niet te rekenen, dat doen de computers van de beurs namelijk al voor je. Ik denk dat een oude P1 zelfs al genoeg is, aangezien je alleen maar een internetverbinding nodig hebt.

• LordRAN
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 10:08:
Als ik jou was zou ik voor een Opteron gaan event een Dual Opteron, op een Tyan K8W Thunder moederbord.
en een OC192 Internet verbinding + 4 x 250 GB hdd's + 4 gig geheugen + een DVD-brander.

Verwijderd

Liam_xi schreef op 18 december 2003 @ 04:18:
[...]
Ik neem niet aan dat deze op dat Gigabyte 8Knxp bordje zit standaard. En ja het is duur.
Hij heeft het ook over de 8KNXP-Ultra en ja deze heeft onboard een U320 controller met 2 kanalen en ondersteund RAID.
Als het gaat om een mirror om je data te beschermen is dit een perfecte oplossing.
Voor zware doorvoer minder geschikt ,maar ik vraag me af of een koersen systeem wel zo veel data naar schijf moet pompen..

suc6

• itsalex
  • Niet online
Tnx voor de reply. Ik neem het allemaal mee maar wat voor processor + moederbord is gewoon de beste configuratie maar ook voor de toekomst? Ik kan namelijk zeggen ik neem een Intel Pentium IV maar voor de toekomst? misschien is over een jaar wel de Pentium V of zo. AMD?? Welke dan? Moet ook voor de toekomst een topoplossing zijn. Het geheugen wordt hoe dan ook 2 GB om mee te beginnen en dan? Precies dat vraag ik me af wat ik eronder moet zetten qua moederbord en processor.

Ik ga nu wel even kijken naar een Operton proc.

Er gaat sowieso een U320 SCSI controller eronder met 2 x 36 GB harde schijf SCSI U320 en wat is dan even snel tussendoor de beste keuze? LVD of SCA?

• LordRAN
Doe nie zo raar. Je hebt het over 2 gig geheugen en scsi schijven, als je er al zoveel voor over hebt dan hoef je ook niet te besparen op de CPU en Mobo.

Neem gewoon de snelste P4 en het beste ASUS bordje!

• raptorix
Er wordt maar gesproken over snelheid en raid schijven en de hele mikmak, wat ik begrepen heb, wordt het gewoon een werk pc, die vooral betrouwbaar moet zijn, misschien dat ik achterlijk ben, maar wat moet je in godsnaam met een 3 ghz pc als je en er niet op gamed, en geen multimedia meuk doet :?

• itsalex
  • Niet online
Het punt is mijn klant heeft ervan gehoord dat die het beste moet hebben maar de computer moet later ook aan Internet gehangen worden, real-time formules moeten berekenen voor misschien wel 100 mensen tegelijkertijd en meteen weggeschreven worden in databasebestanden via Oracle. Het is nu voor mijn klant alleen maar strax voor heel veel mensen. Dat is de reden dat ik wel een hele goede configuratie wil voorschotelen.

Dat gaat over formules die dus 200 antwoorden uitrekenen en wegschrijven naar databasebestanden en dat dus per seconde met misschien wel 100 mensen.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:25
itsalex schreef op 18 december 2003 @ 21:08:
Tnx voor de reply. Ik neem het allemaal mee maar wat voor processor + moederbord is gewoon de beste configuratie maar ook voor de toekomst? Ik kan namelijk zeggen ik neem een Intel Pentium IV maar voor de toekomst? misschien is over een jaar wel de Pentium V of zo. AMD?? Welke dan? Moet ook voor de toekomst een topoplossing zijn. Het geheugen wordt hoe dan ook 2 GB om mee te beginnen en dan? Precies dat vraag ik me af wat ik eronder moet zetten qua moederbord en processor.

Ik ga nu wel even kijken naar een Operton proc.

Er gaat sowieso een U320 SCSI controller eronder met 2 x 36 GB harde schijf SCSI U320 en wat is dan even snel tussendoor de beste keuze? LVD of SCA?
Ben je echt serieus ? Als ik zie wat je aan gaat schaffen denk ik niet dat dit een serieus topic is ... Je doet net of je voor het bijhouden van de beurskoersen bij wijze van spreken een supercomputer nodig hebt.

Als ik jou was zou ik het bouwen van het systeem overlaten aan mensen die er wel verstand van hebben voordat je dadelijk een quad opteron in elkaar draait met 8 GB geheugen en met 20 TB aan opslagruimte. >:)

-

• raptorix
itsalex schreef op 18 december 2003 @ 21:25:
Het punt is mijn klant heeft ervan gehoord dat die het beste moet hebben maar de computer moet later ook aan Internet gehangen worden, real-time formules moeten berekenen voor misschien wel 100 mensen tegelijkertijd en meteen weggeschreven worden in databasebestanden via Oracle. Het is nu voor mijn klant alleen maar strax voor heel veel mensen. Dat is de reden dat ik wel een hele goede configuratie wil voorschotelen.

Dat gaat over formules die dus 200 antwoorden uitrekenen en wegschrijven naar databasebestanden en dat dus per seconde met misschien wel 100 mensen.
Klinkt niet echt slim, als je computer als server moet gaan dienen voor 100 mensen tegelijk moet je dat niet op een desktop pc gaan doen. Maar goed snap niet waarom je een topic opent terwijl je toch niet luistert. Succes, bemoei me er niet meer mee.

P.S. de manier waarop hij het omschrijft, klinkt nogal patserig, met ze 100 mensen tegelijk, en 200 formules per seconde. Dat is typisch taal voor mensen die vooral denken dat ze belangrijk zijn, maar het vooral niet zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door raptorix op 18-12-2003 21:47 ]

• LordRAN
Juistem!! Inderdaad typisch. Meneer weet toch al wat hij wil, dus dit is idd een loos topic!!!! |:(

• Abbadon
Dit gaat helemaal uit de hand lopen. Je wilt een werkstation tegelijk als server laten draaien (?) en roept maar wat over een bepaalde load. Daarnaast heb je 't over LVD of SCA (alsof dat ook maar van invloed is op de performance). Hou werkstations en servers gescheiden en verdiep je anders even in zaken als LVD en SCA, waar dat voor staat. Belangrijker is dat je niet zomaar wat koopt, want nu kom je op een vlees noch vis oplossing uit, gebasseerd op zomaar wat kreten.

• itsalex
  • Niet online
Ik weet wel het verschil tussen LVD en SCA. Ik begrijp wel jullie commentaar maar klant is koning en ik moet gewoon de snelste oplossing hebben voor niet al teveel geld. Het moet niet zo zijn dat die net 4000 euro heeft aangeschaft en daar komt een Pentium V met 3x zoveel rekenpower of zo.

Het punt waar ik ook mee zit is als ik dus een Adaptec adapter(29320) erop zet kan ik dan niet beter naar een bus gaan met 64 bits pci slot en welk moederbord en processor moet ik dan weer hebben?

Ik krijg namelijk allerlei aanbieding van LVD en SCA en daardoor wordt het zeer onoverzichtelijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er komt altijd wel weer iets snellers, beters, groters en geavanceerders uit dan wat je op het moment van aflevering hebt staan. Dat heet vooruitgang (in de meeste gevallen :P) en daar doe je helaas erg weinig aan.

Maar wat ik zou doen als ik jou was is eerst eens kijken naar hoeveel data er per seconde wordt verstouwd door de hdds. Als dit namelijk erg weinig is dan zal een 64bits pci slot helemaal niet aan de orde zijn. bovendien kom je hierbij al snel uit op de SMP planken of high-end workstation/server borden.

Verwijderd

@ itsalex, hoezo Pentium, en geen AMD? :?

• itsalex
  • Niet online
AMD is allemaal leuk en aardig maar ga mijn klant eens wijs maken dat dat beter is dan Pentium.

Ik ben nu al 2 dagen bezig voor het uitleggen dat IDE ook een goede oplossing ipv SCSI volgens mij want ik heb een Tapeless systeem gezien die automatisch mirrored op een andere schijf. je hebt dus altijd een schijf en het systeem waarschuwt de gebruiker a la minute als er wat is en dan kan je bijvoorbeeld 4 x 120 GB 8MB IDE U133 nemen en dan ben je klaar want als er wat is kan je de schijf veranderen zonder dat het systeem gereboot moet worden en hoef je niet steeds je tape gaan veranderen en je hebt een betere 24uur+ systeem die dus altijd draait.

Sorry dat ik jullie ermee opzadel maar ik probeer ook zo goed mogelijk een oplossing te zoeken.

Ps hoe maar verder hierover op. Ik probeer het wel via een Intel Pentium IV 3.2 ghz Xeon met een Supermicro bord met Raid320 eronder en er moest ook een dubbele voeding op. Ik moet dus wel op 3500 euro uitkomen met die configuratie. Hoe iemand daarbij komt weet ik ook niet maar ik word er echt helemaal gek van voor alleen zo'n systeem terwijl die het ook red met iets veel goedkopers maar de klant is koning.

• Abbadon
Ja, maar wordt het nu geen absurde race naar het totaalbedrag? Zo van; dit werkt maar het _moet_ zo duur worden dus gaan we er overbodige hardware in proppen? Ik zou hier toch eens met de klant over praten. Leg hem iig voor dat hij nu voor een normale prijs een werkstation kan krijgen welke aan z'n eisen voldoet en schaf van de rest van het budget een server aan, pas wanneer deze server noodzakelijk is. Is imo een véél betere oplossing :) Blijft hij halsstarrig, vertel 'm dan dat hij (natuurlijk) z'n zin kan krijgen maar ook dat het complete waanzin is.

• itsalex
  • Niet online
Ik weet het Abbadon, maar ja klant is koning en hij weet wat die heeft gehoord en niet wat die wil. Ik was net ook aan het kijken naar een oplossing met Xeon of AMD. Ik weet het gewoon allemaal niet meer met zo'n klant. Kijk normaal als een klant zegt van ik heb een pc nodig klaar, maar ik weet niet wat het allemaal vereist met Oracle, formule berekenen, WP5.1(schaam) en ga zo maar door.

Ik zou zeggen neem een IDE oplossing met Deonet Tapeless(ook een soort van Raid maar dan HotSwap dus je kan de schijf eruit trekken wanneer de computer aanstaat) configuratie en een Xeon processor eronder met SCSI controller en 4 x 160 GB Samsung met een Intel 875 moederbord en je bent klaar denk ik. Dat zou toch een goede oplossing moeten zijn?

• itsalex
  • Niet online
Wie weet een oplossing met een Intel moederbord socket 478 intel pentium IV dus met een SCSI Raid oplossing. niet alleen scsi maar echt scsi met RAID(0,1). Ik kon niet echt een oplossing vinden vanwege dat de nieuwe SCSI kaarten alleen met 64 bit pci bus. Wel voor Xeon moederborden kon ik wel een oplossing vinden maar ik wil graag van Adaptec U160/U320 met een Asus socket 478 moederbord.

Ik heb genoeg gezocht naar een oplossing maar bij de meeste mb staat het niet erbij voor de Intel Pentium IV met SCSI en een aparte SCSI controller is nu alleen maar 64 Bits met RAID functie.

Verwijderd

Schaf maar gewoon een dikke p4 op een 875 bordje met 4x 512 mb intern aan. 2 scsi schijven is idd ook prima, maar laat die dan simpelweg naast elkaar draaien, 1 systeem en een dataschijf.

Verder een removable ide hdrack en een paar schijfjes voor een vlotte backups, maar een dvd fikker kan ook vast prima voldoen.

Waar je klant nog het meeste van onder de indruk zal zijn, (en z'n gezanik over zaken waar ie blijkbaar geen verstand van heeft zal stoppen), zijn de 2 grote tft schermpjes die 1600x1200 aankunnen. De kun je gewoon door een matrox of ati kaart aan laten sturen. Kies voor ati als de kans erin zit dat z'n zwaarste applicatie, het potje unreal is na z'n werk. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 02:42 ]

• itsalex
  • Niet online
Haha. GVE ik heb de oplossing al. Nou ja al?? Dat kan je afvragen. Ik heb gewoon gezegd van bekijk het maar en ik heb een Xeon oplossing met 64 bits scsi aangeboden en een P4 oplossing met 32 bits scsi. 2 x 1024 ECC geheugen PC333 erin en klaar. De voeding was ook nog een probleem dus voor Xeon een dubbele voeding en een singel voor P4 en klaar. Ik heb gewoon 36GB SCSI erbij gedaan maar ik had liever 4 x 160 GB IDE U133 7200RPM Samsung gehad via IDE Raid Deonet Tapeless maar ja ok je kan niet alles hebben.

De P4 is gewoon beperkt. 32 Bits bus, wat heb je eraan met SCSI die tot U320 gaat(niet dat je het haalt maar ok). Op P4 kan je dus ook geen SCSI Raid installeren want dat bestaat volgens mij niet, maar wel voor 64 bits pci bus. En zo ga maar door met de problemen.

Verwijderd

Wat sta je te bazelen dat voor een P4 geen SCSI-Raid bestaat?? Natuurlijk kun je die dure Adaptec van je wel op je P4-plankje zetten en je zal dan gewoon 100mb/s trekken ipv 160mb/s (als je dat al ooit zal halen met 2 scsi-schijven). Die 64-bits kaarten betekenen niet dat je die in een 64bits slot moet stoppen. Die kan je ook gewoon in je P1-mobo stopppen als je wil en ze zullen het met een beetje geluk ook nog gaan doen.

• procyon
  • Laatst online: 10-08 17:43
Man, wat een overkill..
Een (p4 celeron) is al loeisnel in deze simpele software..
Afbeeldingslocatie: http://www.materiel.be/cpu/2003cpu/images/pcmark02.png

En koop een bordje met onboard Sata raid met eventueel een 10k schijfje en je bent klaar voor een fractie van de kosten van een xeon systeem..

En met die grafiekjes genereren zal de gebruiker al helemaal geen verschil merken tussen een Athlon1Ghz en een Athlon 64FX 3400+ (of xeon).

Trouwens jij als verkoper moet de klant adviseren over zijn aankoop, als hij een pc wilt kopen die een overkill in het kwadraat is voor hem moet je dat gewoon zeggen, hij doet nl geen spellen, geen multimedia shit dus eigenlijk is het allemaal maar een beetje overdreven..

Geef hem bovenstaande configuratie met een 21"tft scherm en hij heeft het gevoel achter een mega monster systeem te zitten, en daar gaat het uiteindelijk om. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door procyon op 25-12-2003 17:09 ]

• itsalex
  • Niet online
Ik heb het eindelijk opgelost en een definitieve offerte gemaakt.

Het is een Intel Xeon 2 x 2,4 ghz, 1 gb Ecc Reg geheugen, asus Pu-DL, Enlight En8950 kast, tapeless systeem, 4 x 80 GB 8MB 7200 RPM IDE(waarom? omdat het tapeless een hotswap functie heeft en RAID 0,1 en dus geen backup gemaakt hoeven te worden en je kan ieder moment de schijf eruit trekken). Dus gelukkig wel eruit gekomen.

Alleen de beveiliging is nog een punt maar dat zoek ik wel even op hoe en wat.

Einde topic tnx iedereen

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25

BCC

Was dit nou nog even op de valreep het meest zinloze topic van 2003?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• itsalex
  • Niet online
Nee hoor want ik heb veel aan jullie gehad. Het waren gewoon vragen voor informatie dat ik mijn klant niet even de slechte of langzaamste lever. Ik ben er uiteindeljik met iemand anders eruit gekomen met behulp van deze Topic.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:25
itsalex schreef op 30 december 2003 @ 10:18:
Ik heb het eindelijk opgelost en een definitieve offerte gemaakt.

Het is een Intel Xeon 2 x 2,4 ghz, 1 gb Ecc Reg geheugen, asus Pu-DL, Enlight En8950 kast, tapeless systeem, 4 x 80 GB 8MB 7200 RPM IDE(waarom? omdat het tapeless een hotswap functie heeft en RAID 0,1 en dus geen backup gemaakt hoeven te worden en je kan ieder moment de schijf eruit trekken). Dus gelukkig wel eruit gekomen.

Alleen de beveiliging is nog een punt maar dat zoek ik wel even op hoe en wat.

Einde topic tnx iedereen
Dit is wel het meest dure systeem om een beetje beurskoersen te tonen. Of moet deze machine ook direct enorme berekeningen gaan doen voor die honderden mensen die hij moet gaan bedienen ?

Ik denk dat ofwel de klant niet helemaal bij de tijd is of dat jij hem verkeerde adviezen hebt gegeven ... Als de klant wijs is dan zal hij ook bij anderen het probleem hebben uitgelegd en een offerte gevraagd en dan zal er ( hopelijk voor hun ) een ietwat lichter systeem uit zijn gekomen.

-

• Abbadon
Okay, je bent er nu 'uit'. Verder heeft dit topic ook niks meer met PMG te maken; onnodig veel geld aan een doos besteden staat verder los van serieuze technische input. Jammer dat 't niks inhoudelijk leuks is geworden dit topic (afgezien v.d. eventuele vermaak factor :+ ). Veel succes met die klant :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.