Toon posts:

Fiks probleem met Mn cdrom drive & floppy drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik was vandaag in een update bui & download een Firmware upgrade voor mijn SAMSUNG CDRW/DVD SM-332B. ik blij instaleren en ineens sluiten al mijn programmas af. dus ik dacht dat dat erbij hoorde & reboote mijn computer. hier gaf hij een foutmelding dat hij de devices niet kon vinden.

toen heb ik in de bios de cd rom speler bij het booten uitgezet. hij is dus niet zichtbaar in windows. maar als ik hem wel aanzet bij het booten dan start de computer niet meer op. en op raadselachtige manier ben ik ook mijn floppy drive kwijtgeraakt. maar als ik deze bij het booten aanzet staat er: unknow device. & boot de computer weer niet.

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=523890

zo ziet het er dus nu uit.
die cdrom drive die daar staat is van Daemon-tools

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben erachter wat het is. ik heb de verkeerde firmware gedownload. hierdoor is het blijkbaar misgegaan. ik heb van de site van Dell de goede firmware geplukt. alleen die moet je op diskette zetten & die is er dus ook niet meer. maar die heeft toch niets te maken met de firmware van mijn dvd\cdrw combo?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:02
Als je je cd rom weer uitzet in het BIOS, doet dan je floppydrive het wel??

Zoja: Even cd-rom uitzetten in BIOS en dan die firmware van een floppy starten, misschien heb je geluk en doet hij het :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 29 november 2003 @ 17:57:
Als je je cd rom weer uitzet in het BIOS, doet dan je floppydrive het wel??

Zoja: Even cd-rom uitzetten in BIOS en dan die firmware van een floppy starten, misschien heb je geluk en doet hij het :)
in de bios staat als ik de floppy drive wil gebruiken unknown device...

Verwijderd

Topicstarter
ok.vooruitgang. ik heb mn floppydrive weer aan de praat gekregen omdat ik met mn brieke hoofd hem heb uitgezet in de bios. nu heb ik de firmware op een schijfje gezet maar als ik het daarmee probeer te installeren zegt ie. DRIVE NOT FOUND!!

ik heb nu in mn bios geprobeerd hem aan te zetten maar er staat nog altijd. UNKNOWN DEVICE. dus ik denk dat ik hem handmatig moet instaleren via windows want anders gaat het gewoonweg niet lukken ben ik bang. maar ik heb al bij nieuwe hardware gekeken en daar stond mijn dvd/cdrw drive combo niet tuseen.

• Xander
Handmatig installeren in windows heeft erg weinig zin als je die update toch onder DOS moet uitvoeren..

Er was ergens een programma om bepaalde merken drives te kunnen flashen als ze door het orginele flashprog niet herkend werden, die naam ben ik echter ff kwijt :{

Misschien weet iemand anders die naam nog? :)

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:01

GreyGhost

Het is een spook

Wat pagina's met firmware voor je drive, misschien dat er een programma bij zit om de update te forceren. Let iig op welke versie je hebt oem/dell etc.

Firmware1

Firmware2

en het proggie heet mktflash geloof ik, link hieronder verwijst naar een bad flash recovery thread mbv mktflash:

bad flash recovery

en _goed_ lezen er zijn nogal wat voorwaarden om het te laten lukken, 1e ide controller, geen cable select, etc.

En haal voor de zekerheid iedere andere flashbare drive eraf, kun je je niet weer vergissen :P

[ Voor 22% gewijzigd door GreyGhost op 30-11-2003 15:36 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
GreyGhost schreef op 30 november 2003 @ 15:32:
Wat pagina's met firmware voor je drive, misschien dat er een programma bij zit om de update te forceren. Let iig op welke versie je hebt oem/dell etc.

Firmware1

Firmware2

en het proggie heet mktflash geloof ik, link hieronder verwijst naar een bad flash recovery thread mbv mktflash:

bad flash recovery

en _goed_ lezen er zijn nogal wat voorwaarden om het te laten lukken, 1e ide controller, geen cable select, etc.

En haal voor de zekerheid iedere andere flashbare drive eraf, kun je je niet weer vergissen :P
thanks. maar dat mn floppy er niet was kwam omdat ik hem per ongeluk had uitgeschakeld in mn bios :+

Verwijderd

Topicstarter
maar die firmware staat er helemaal niet tussen van dat mtkflash.
EDIT alexnoe
As everbody knows from this thread, OC-Freak's firmware collection is not available at the moment, and neither is he.
PMing him for binary files is absolutely senseless
/EDIT

EDIT OC-Freak

Yes as alexnoe said, there is no other link so do not ask for it, and I can't send firmwares as I'm on a very slow and unstable 28,8k modem connection right now.
dit is dus geedit in 2002. :{

en mn vader is nu ook al f00king pissed off geworden dus ik moet echt voor vanavond het voor elkaar hebben

• Xander
GreyGhost schreef op 30 november 2003 @ 15:32:
Ja, die bedoelde ik! B)

Verwijderd

Topicstarter
ok maar op die 1e site met dat lijstje Firmwares zie ik bij de mijne:

MTK : NO!
dus dat betekent dat ik hem neit met mtkflash kan flashen? hoe zou ik het anders kunnen doen

• Xander
quote: irc://irc.tweakers.net/tweakers.net
[19:47:02] <Mistix> dan doe ik mtkflash 3 W /B E410DEL.bin
Dat zou inderdaad moeten werken, aangezien je drive op Secundary Master zit.
Als dat niet meer werkt zou ik aan een nieuwe drive beginnen te denken, helaas.....

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 30 november 2003 @ 19:50:
[...]

Dat zou inderdaad moeten werken, aangezien je drive op Secundary Master zit.
Als dat niet meer werkt zou ik aan een nieuwe drive beginnen te denken, helaas.....
maar er gebeurt gewoon geen hol.
er komt zo te staan van
<maker> <versienummer> <jaar>

dan begint het schijfje even te tikken & dan gebeurt er niets meer

• Xander
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 20:01:
[...]

maar er gebeurt gewoon geen hol.
er komt zo te staan van
<maker> <versienummer> <jaar>

dan begint het schijfje even te tikken & dan gebeurt er niets meer
Uh, misschien is ie klaar? :P

Ik zou zelf ook even niet weten wat er zou moeten gebeuren, heb mtkflash gelukkig nog nooit nodig gehad :+

• Xander
[16:29:25] <Mistix> !!!
[16:29:29] <Mistix> klantenservice dell is uber
[16:30:15] <BlackFish> lol
[16:31:00] <Mistix> ik krijg gewoon gratis nieuwe cdfikker + dvd speler
[16:31:53] <BlackFish> lol
[16:31:55] <BlackFish> nijs dan
Heb je geluk mee dat dell je nog garantie geeft dan :)

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 01 december 2003 @ 19:44:
[...]

Heb je geluk mee dat dell je nog garantie geeft dan :)
gewoon nog n00ber dan ik al ben zijn :+
Pagina: 1