Welk moederbord zit er in de Aldi MD8080XL

Pagina: 1
Acties:
  • 973 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb sinds een week de nieuwe Aldi computer, de Medion 8080XL. Verder geen problemen mee, alleen heb ik een vraag over het moederbord. Ik kom er niet achter welk moederbord het is.
AIDA 32 zegt een MSI 6747
Sisoft Sandra een MSI 7012

En met beide getallen kan ik niks. Ik wil graag de nieuwste bios erin zetten, zodat ik wat kan tweaken, want dat kan niet met de standaard bios.

Kan iemand me vertellen welk moederbord dit precies is ?

Geen inspiratie

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

medion helpdesk ?
op www.medion.de kun je onder "downloads" alle toepasselijke drivers finden (je moet dan wel serienummer invoeren om dat te kunnen vinden).

[ Voor 81% gewijzigd door Brothar op 29-11-2003 12:29 ]

eagle

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Zal een speciaal moederboard zijn, speciale medion versie, vandaar dat AIDA en Sandra Sl*t het niet weten :)

-

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 17:31
martijn12345 schreef op 29 november 2003 @ 12:14:
Ik heb sinds een week de nieuwe Aldi computer, de Medion 8080XL. Verder geen problemen mee, alleen heb ik een vraag over het moederbord. Ik kom er niet achter welk moederbord het is.
AIDA 32 zegt een MSI 6747
Sisoft Sandra een MSI 7012

En met beide getallen kan ik niks. Ik wil graag de nieuwste bios erin zetten, zodat ik wat kan tweaken, want dat kan niet met de standaard bios.

Kan iemand me vertellen welk moederbord dit precies is ?
Moederborden zijn built-by MSI maar er wordt geen support op gegeven... dus ook geen biosupdates...
Wat je wel kan proberen is te gaan spelen met cpufsb, welke wel te vinden is met google, hiermee kan je softwarematig overclocken e.d. ;)

offtopic:
woei, 700 ste post

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:16
Oem-boarden zijn gewoon niet gemaakt voor OC-en enzo. Vaak ontbreken er ook wel extra dingen die voor meer stabiliteid zorgen. Als het maar zo goedkoop mogelijk kan dat alles gewoon goed werkt en niet meer. ;)

Soms worden er wel BIOSen gemaakt door andere mensen waar mee je wel kunt tweaken en oc-en alleen werkt dat minder goed een echt retail board.

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

jaspernl

de tijd vliegt

Op de site van Medion is een BIOS update beschikbaar.

En een update van de toetsenbord drivers.

En, heel vaag, alleen op de Duitse site ook een update van de RC software...

Je hebt overigens niet per-sé een serienr nodig: je kunt ook gewoon zoeken op bv "8080" :*)

(btw: ik heb de updates net zelf gedownload, maar nog niet uitgevoerd...)

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb gehoord dat het inderdaad een apart moederbord is, maar dat het een bestaand MSI Model is, waar bijv. de Serial ATA vanaf is gesloopt.

Ik zou toch echt graag een originele bios van MSI erin flashen, iemand die me kan zeggen hoe en wat ?

Geen inspiratie

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 02:13

Nobby

Nuts!

Is het misschien mogelijk dat je een foto van je mobo maakt, misschien herkent iemand hem (gedeeltelijk) :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik zal dit van het weekend proberen, maar ik denk dat dat heel lastig wordt om te herkennen....

Lijkt me toch, dat van deze computer, die zowel in NL als in Duitsland goed verkocht is, ondertussen bekend moet zijn welk mobo erin zit.

Geen inspiratie

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou toch echt graag een originele bios van MSI erin flashen, iemand die me kan zeggen hoe en wat ?
Ik kan het je niet aanraden. Ik heb ooit eens een bord geflasht met een bios van een bord dat werkelijk 99,9% gelijk was, maar het startte daarna niet meer op. Dat bord heb ik kunnen weggooien. Je hebt kans dat het goed gaat, maar het risico is IMO te groot.

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
ik mag natuurlijk een topic als dit niet meer kicken, maar toch vind ik het een actuele vraag, omdat ikzelf ook al stad en land aan het afzoeken ben naar het antwoord op de vraag van TS

Verwijderd

meestal worden voor dat soort computers moederborden ingekocht die speciaal voor hun gemaakt worden, OEM''s.

wij leveren ook van die moederborden en daar brengen wij samen met de klant bios'jes voor uit, meestal werkt de bios van het model waar de oem moederbord op gebasseerd is ook gewoon.

De klant wilt er zeg maar hun eigen bios opties en een logo in.

Verwijderd

Beetje zoeken en dan vindt je bijvoorbeeld dit: Supermarkt PC

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 19:57 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Moederborden van de supermarkt pc' zijn bijna altijd aangepast borden van een bekende fabrikant die als OEM worden geleverd. Diverse onderdelen, extra pci sleuven etc worden soms achterwege gelaten om de kosten zo laag mogelijk te houden. Bios support is soms alleen maar via de leverancier zelf aanwezig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het moederbord wordt gemaakt door MSI en is gebaseerd op de MSI 865PEM2-ILS maar dan zonder S-ATA connectors, zonder extra modemslot, met een mini-PCI slot, een custom BIOS en een groen PCB.

Ik weet niet zeker of je het BIOS van dit moederbord er in kan flashen maar ik betwijfel het. Je kan wel je processor overklokken met het programma Clockgen maar aangezien de PCI/AGP lock niet werkt kom je hier ook niet ver mee. Je systeem wordt zeer snel instabiel omdat je PCI en AGP bus mee in snelheid verhogen.

Het gaat dus om dit moederbord (maar dan een aangepaste versie):
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6743.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-07-2006 10:17 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit er een mini-pci slot op dat moederbordje? Heeft iemand daar toevallig een foto van ofzo want dat is iets dat ik nog nooit heb gezien op een standaard bord namelijk. Ben wel benieuwd of het echt zo is en of ik op zoek moet gaan naar zo'n ding voor aan de muur.

even weer ontopic.
Een biosflash kun je proberen als het bord 100% identiek is. Sommige OEM-plankjes willen nog wel eens precies gelijk uitgebracht worden met hun retail broertjes. Komen ze niet helemaal met elkaar over een dan moet je niet flashen, dat gaat dan fout.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:26:
Zit er een mini-pci slot op dat moederbordje? Heeft iemand daar toevallig een foto van ofzo want dat is iets dat ik nog nooit heb gezien op een standaard bord namelijk. Ben wel benieuwd of het echt zo is en of ik op zoek moet gaan naar zo'n ding voor aan de muur.

even weer ontopic.
Een biosflash kun je proberen als het bord 100% identiek is. Sommige OEM-plankjes willen nog wel eens precies gelijk uitgebracht worden met hun retail broertjes. Komen ze niet helemaal met elkaar over een dan moet je niet flashen, dat gaat dan fout.
Het bord is zeker niet 100% identiek dus ik zou me niet aan een BIOS flash wagen. Hij mag het altijd proberen van mij, dan weet ik het ook maar toch :)

offtopic:
Een foto heb ik nog niet op het moment maar ik ga, wanneer de Medion monteur is langsgeweest voor een kapotte videokaart, heel de boel overbouwen in een andere kast. Dan kan ik wel een foto nemen als je wil :)

Er zit inderdaad een WLAN NIC op een mini-pci slot in deze computer. Als het moederbord ooit kapot is mag je het wel hebben ;)

Overigens had ik nooit een Medion computer gekocht als hij niet serieus afgeprijsd was, niets dan last :P

[ Voor 8% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-07-2006 10:38 ]

Verwijderd

Ik zeg, kijk op je moederbord of bel medion d:)b
Soms wilt de pll ook wel es werken
Voer je PLL in google, enter en je ziet volgens mij de mobo die erbijpast in een linkje toch :D

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 10:44 ]

Pagina: 1