Plextor en overburning

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Hallo alle plextor gebruikers,
Ik wil graag jullie ervaring weten over de combinatie van plextot en overburning.

ik heb namelijk met een philips 3610 1x geprobeerd om daar mee te overburnen en dat was gelijk fataal voor het aparaat (ja, ik weet het het is een beroerd aparaat, maar mijn vader heeft het zonder het aan mij te vragen gekocht).

dus ik wil graag weten of een plextor brander geen problemen heeft met overburning.

Verwijderd

overburnen gaat goed met een plextor (heb zelf een 4/2/20)

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 23:15
philips fikkers zijn gewoon bagger.. er zijn ontzettend veel problemen met die 3610's (ikzelf heb er jammerlijk genoeg ook een gehad.. het ding zei aan het einde van de garantieperiode "doe het zelf maar" en ging spontaan dood :( )
ik heb al een tijdje die 4/2/20 en het ding werkt heerlijk.. overbranden is geen enkel probleem, hij zal er echt niet warmer of kouder van worden :)
alleen is het wel aan te raden om goede cd's (Arita, philips, e.d.) te gebruiken ipv naamloze krengen. die naamloze dingen schijnen namelijk wel veel problemen te hebben met overbranden (ikzelf heb de ervaring dat het overbranden op Lead Data 80' cd's (naamloos dus) elke keer resulteerde in een misbrander. met mijn favoriete merk (arita) is het geen enkel probleem.
Ligt dus ook aan het type/merk cd's dat je gebruikt.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

hmm...arita staat nou niet echt bekend als een goed merk. Het tegenovergestelde meer eigenlijk. (ze hebben niet zo'n hele lange levensduur geloof ik..)

maar op zich maakt het neit zo uit welke cd je hebt. Als ie maar goed bij je writer past dan heb je geen problemen. Het kan zijn dat goedkope cd's niet goed in je writer willen, maar misschien een ander goedkoop merk wel. Gewoon wat proberen.

ik vewacht met plextor geen problemen eigenlijk. mijn hp 7200 en nu m'n yamaha 6416 geven beide nergens problemen met wat voor cd's dan ook. Trouwens die 7200 wel met sommige rw's......maar daar hebben we het nu ff niet over

Verwijderd

Ik heb ook een Plextor 4220 en dit is een prima apparaat. Ook wat betreft overburnen. Alleen net als wat AcidBurn zegt, gebruik liever goede cd's dan van die naamloze dingen. Ik had dus ook een doosje van die merkloze gekregen( Ik gebruik zelf altijd Philips cd's) en als ik ging overburnen sloeg mijn hele systeem vast als hij klaar was. Alleen het vreemde was dat de cd wel goed was ondanks het vastlopen van het systeem.

Verwijderd

80 minuten cd's overburnen????

voelen jullie je nog wel goed... er zijn cd-speles en cdrom-spelers waarvan de laser niet terugkomt als ze het buitenste randje van de cd hebben gelezen.... :(

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Mijn plextor wil nog wel eens vastslaan bij overmatige overburning. Alleen een algehele reset breng hem weer tot orde.

Per cd merk kun je meer of minder overburnen. Ik ben er zelf achter dat ik op mijn 74 minuten Mitsui net iets minder dan 76 min op kan zetten!

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Domme tazzz, Wie heeft het hier over 80min. cd's?

AcidBurn: praat me er niet van :r :r dat die dingen bagger zijn. Ik werk zelf op de philips helpdesk en ik weet genoeg van de problemen die die dingen geven. :'(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WhiteMan : als je op de helpdesk van Philips werkt, kun je me vast wel helpen ;)

Mijn probleem : ik heb een Boonstra-Philips CDD3600 (SCSI-)burner, en de laatste tijd zegt Nero (en EasyCD) : 'Power calibration area is full' en dan kan ik de muur weer met een CD-tje versieren. Enig idee wat ik hieraan kan doen ? Ik heb al de nieuwste firmware (2.00). Hij zit op een Adaptec AHA-2940AU Ultra-SCSI controller.

Virussen? Scan ze hier!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:16
Nou ik heb de Plextor 8/20, en die met gemak Verbatim 74min overbakken tot 78:35, verder komt ie niet want dan gaat ie fout meldingen geven :)

Verder kan ik de Arita 74 minuten niet zo ver overbranden, maar tot 76:46, maar meestal is dat net genoeg.

Ik hoop dat je er wat an hebt
Pagina: 1