Ik heb nu een AMD 1300 (Thunderbird) in de kelder staan met 256 mb ram. Nu wil ik deze flink gaan upgraden, namelijk 1 gig PC133 d´r in, 2 x 40 7200 rpm 8 mb cache schijven in raid 1 gaan draaien, en het OS (Debian) op een aparte 40 gig schijf gaan draaien. De data komt dan dus op die 2 x 40. Netwerkkaartje weet ik ngo niet zeker, maar het wordt of een Intel, of een 3com. Dit alles moet dan in een 2U case komen.
Nu is mijn vraag, hoeveel site´s zal deze server ongeveer gaan trekken met PHP / MySQL? Ik kan wel een nieuw moederbord en geheugen er in gaan drukken, maar zou zonde zijn als het niet nodig is. Het is een 100 mbit lijn dus aan de bandbreedte zal het niet gauw liggen. Ik heb wel eens wat rond lopen vragen, maar de één zegt 150 site´s, terwlijl de ander 50 zegt. Iemand die met preciese getallen / berekeningen kan komen?
Alvast bedankt
[EDIT]
Shit, verkeerde forum, kan admin s.v.p moven? thnx
Nu is mijn vraag, hoeveel site´s zal deze server ongeveer gaan trekken met PHP / MySQL? Ik kan wel een nieuw moederbord en geheugen er in gaan drukken, maar zou zonde zijn als het niet nodig is. Het is een 100 mbit lijn dus aan de bandbreedte zal het niet gauw liggen. Ik heb wel eens wat rond lopen vragen, maar de één zegt 150 site´s, terwlijl de ander 50 zegt. Iemand die met preciese getallen / berekeningen kan komen?
Alvast bedankt
[EDIT]
Shit, verkeerde forum, kan admin s.v.p moven? thnx
[ Voor 5% gewijzigd door m33p op 29-11-2003 12:10 ]