Cooling van southbridge

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik vroeg me af of dat het nut heeft om de southbridge te coolen ...

Als hem actief of passief koelt, wat win je ermee? Gaat je moederbord langer mee, werkt het sneller?

Zo verschrikkelijk warm worden die southbridges niet, maar ik heb op m'n ICH5r 'n RAID0 array lopen, en als ik die wat belast, dan voel je toch echt dat die warmer is dan normaal... temperaturen heb ik niet, ik denk dat er geen temp sensor zit in die southbridge ...

Moet ik me zorgen maken, of heeft Intel en Asus dat goed doordacht zodat ik geen cooling moet voorzien??

't is op 'n Asus P4C800-E Deluxe met 2 Maxtors 120 Gb SATA in RAID0.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
dat hebben ze heus wel zelf goed doordacht, maar als je bruut gaat overklokken kan het misschien zin hebben.

• FragFrog
  • Laatst online: 12:01
Voor zover ik weet heet bruut overclocken weinig tot geen effect op de snelheid van je PCI apparaten, aangezien er een divider / PCI Lock bedacht is om dat tegen te gaan. Heeft dus totaal geen nut, je HD's / PCI kaartjes houden er eerder mee op dan je southbridge :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
coole electronica gaat wel langer mee. ook is er minder kans dat het fouten maakt.

als je gaat OC-en zonder water cooling or phase change, dan kan de temp in je kast oplopen. en dat zou eventuweel de kast op fouten door de southbridge kunnen verhogen.

of het veel help betwijfel ik, maar kwaat kan het zeker ook niet. (heb er zelf een zalmal blockje op geplakt wat ik nog over had)

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ik zou er een standaard passief koelblok op plakken, dat moet in combi met een beetje airflow in je kast wel voor een redelijk stabiele setup zorgen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Mijn southbridge op m'n moederbord werd altijd pokkewarm (kon hem bijna niet aanraken), ik heb er een koelblokje opgezet van een northbridge van een oud moederbord met artic silver thermal adhesive. Sindsdien VOEL ik mij ook geruster :Y)

• Shaidar
  • Laatst online: 02-04 15:01
Het is ook vooral het psygische aspect van "veiliger voelen" dat meespeelt ...

Zijn er hier nog tweakers die hun southbridge gekoeld hebben ? (actief/passief)

Eens zoeken naar zo'n passief coolertje voor er op te prikken...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb zelf een abit nf7s met de nforce2 chipset dus en die southbridge werd echt super heet. Heb eerst me vinger eraan gebrand, dus toen maar ff oud heatsinkje opgezet. Je kan er niet sneller mee overklokken maar opzeker dat het wel helpt voor me eigen gedachten en schijnt ook wel eens te helpen als je het geluid hoort kraken (dat doet de southbridge bij de nforce2 chipset).
Pagina: 1