Toon posts:

advies gevraagd over mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet het, het is een wazige titel.

Het zit zo, mn zwager heeft via een pc-prive project een computer gekocht 2 jaar geleden. Hier zit 3 jaar garantie op. Het probleem is dat er altijd problemen mee zijn geweest. Op een gegeven moment deed de computer het niet meer. Het moederbord was kapot. Hij terug naar die kerel. Hij zou het opsturen en weer voor elkaar maken.

2 maanden later, nog steeds niets gehoord. Tog maar x-0tje gebeld. Btje wazig, maar we kregen een nieuw moederbord.

er zat een nieuw mobo in nu, met win98 erop. Allemaal foutmeldingen, dus ik xp installeren. Komt die opeens met allemaal fouten, met de WINXP setup.
Dus ik effe de kast open schroeven, ik zag dat het nieuwe moederbord een asrock k7vt2 was.

Het oude /kapotte moederbord was een MSI KT266A PRO2.

Nu zit er een ASrock in. een k7vt2. Nou hoor ik van vrienden dat een asrock een slecht mobo is. Dat het een afgekeurd bord van asus is.

Ook de prijs van dit moederbord, is vele malen goedkoper. Kan ik terug gaan en eisen om een beter moederbord?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Met ASRock is op zich niets mis hoor, maar als je op internet even naar die borden had gezocht, had je de verschillen wel kunnen vinden. De chipset is hetzelfde, maar de Asus heeft bijvoorbeeld 1 PCI slotje minderdat is de Pro2-U |:( (... Ik zou vergelijken en eventueel een gelijkwaardig moederbord vragen.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 29-11-2003 11:58 ]

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 13:06
tuurlijk kan je teruggaan... de verkoper is in zo'n geval verplicht om hetzelfde of een gelijkwaardig moederbord terug te geven aan je... ik zou in ieder geval geen genoegen nemen met een minder board...

voor hoever Asrock goed/slecht is kan ik je helaas zo niet vertellen

Verwijderd

Asrock zijn echt hele nette bordjes.
Het zit zo, mn zwager heeft via een pc-prive project een computer gekocht 2 jaar geleden.
Het oude /kapotte moederbord was een MSI KT266A PRO2
MSI heeft op die serie 2 jaar garantie gegeven. Als die daar een tijdje op voorraad heeft gelegen, hebben zij dus geen garantie meer, dus lossen ze het op door je een ander bordje te geven. Als je niet te veel eisen steld aan een bordje, en je gaat niet oc'en e.d. dan heb je aan die asrock nette bordjes (iets of iemand vertelde mij dat asrock het B label van Asus is)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Asrock is vrij nieuwe. Net een jaar denk ik. Asrock verkoopt low-end producten en tevens onderdeel van Asus.

Al zijn er waarschijnlijk weinig GoTters met ervaringen over Asrock, ik denk niet dat het een slecht merk is. Asus is één van de betere merken, dus Asrock komt niet geheel uit de lucht vallen.

Asrock maakt wel gebruik van goedkopere componenten. Dus in dat opzicht kan het zijn dat de vervangende Asrock "goedkoper" is dan die MSI.

Misschien is het gewoon een hardwareconflict.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 13:19
Het grote verschil tussen ASUS en Asrock zit hem niet in de kwaliteit van de componenten, maar in de features die worden aangeboden.

Asus bordjes zijn over het algemeen erg compleet, redelijk tot goed bij het overklokken (mijn A7N8x nforce 2 bordje doet het prima)

Asrock heeft gewoon minder features en is zeker voor overklokkers geen aanrader. Maar de componenten op zich zijn niet kwalitatitief slechter (tenzij jij een bron hebt waaruit dat blijkt??)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
12_0_13 schreef op 12 juli 2004 @ 11:37:
Het grote verschil tussen ASUS en Asrock zit hem niet in de kwaliteit van de componenten, maar in de features die worden aangeboden.

Asus bordjes zijn over het algemeen erg compleet, redelijk tot goed bij het overklokken (mijn A7N8x nforce 2 bordje doet het prima)

Asrock heeft gewoon minder features en is zeker voor overklokkers geen aanrader. Maar de componenten op zich zijn niet kwalitatitief slechter (tenzij jij een bron hebt waaruit dat blijkt??)
Ik heb wel eens Asrock mamaplankjes gebruikt voor goedkope systemen te bouwen voor andere mensen en ik heb er maar één keer problemen mee gehad (brakke drivers voor de onboard S3 kaart). Over het algemeen moet Asrock niet onderdoen voor andere merken zolang je niet begint te OCen en niet te veeleisend bent qua features. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Omhoogkicken van oude topics is niet altijd nodig en het verschil tussen Asus en Asrock is onderhand toch wel algemeen bekend.

Hoppa, terug de sloot in :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.