[XP] Windows update bestanden verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb pas Windows XP opnieuw geinstalleerd, meteen SP1 erop. Maar tijdens de installatie hiervan is een map aangemaakt met de naam '6' hierin staan nog 3 andere mappen met een hele lange naam. De installatie van SP1 is succesvol, maar die map blijft staat... En wat ik ook probeer, ik krijg hem niet verwijderd.
Niet in de dosmode met CMD, ik kan niet helemaal terug in dos want de HDD is in NTFS. Ik heb de search gebruikt, waar een oplossing stond via ->eigenschappen -> tabblad beveiliging -> weet ik veel
Maar ik heb dit tabblad niet bij deze map, dus dat werkt ook niet.
Ook kwam ik een mogelijke oplossing tegen met het programma WhoLockIt, maar ook dit heeft niet geholpen
De map is niet verborgen, maar ik kan niet zien wat erin staat, de alleen lezen functie is grijs aangevinkt. Ik kan dit wel veranderen, maar als ik OKEE druk, en ik ga daarna weer kijken, staat het gewoon weer grijs aangevinkt.

Ik draai Windows XP Pro NL met SP1

Geen inspiratie

Verwijderd

AL je update bestanden staan toch ook gewoon in configuratiescherm=>software

(maar wat is het nut van windows updates verwijderen)

Verwijderd

hang hem even in een andere bak, take ownership, en weghalen. je kan ook ntfs4dos kopen oid.

volgende keer toch maar een slipstream-cd'tje?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

martijn12345 schreef op 29 november 2003 @ 10:31:
En wat ik ook probeer, ik krijg hem niet verwijderd.
Probeer eventjes een iets duidelijke probleemomschrijving te geven - dat je hem niet verwijderd krijgt is vrij logisch - anders had je namelijk dit topic niet geopend. Een topic over hoe jij heel succesvol je mappen verwijdert is namelijk niet zo handig ;)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Okeej, ik snap de onduidelijkheid. Zal het even duidelijker formuleren. Ik wil de updates natuurlijk wel. Maar het gaat hier om het volgende, denk ik zelf tenminste. Windows download een aantal files, in een map die hij zelf aanmaakt, en dat zijn de installatie bestanden voor de updates, of voor SP1. Na de installatie hiervan zou die map verwijdert moeten worden... Maar ik denk dat hij er hier nog staat. Echter ik weet dit niet zeker. Het gaat zoals gezegt om een map met 3 mappen erin. Meer weet ik niet, want die 3 mappen zijn niet toegangkelijk. Als ik bij eigenschappen kijk, van de hoofdmap ( genaamd '6' ) dan zie ik: 0 mappen 0 bestanden) dus hij ziet niet eens de submappen :S
Tja ik snap het zelf ook niet echt. Maar iedere keer als ik de map '6' zie staan op de HDD dan stoort me dat zo gigantisch 8)7 misschien dom, maar mijn PC moet netjes opgeruimd zijn...

Geen inspiratie

• elevator
  • Niet online

elevator

En als je die map '6' probeert te openen krijg je de foutmelding ... (invullen op de puntjes ;) )

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Map 6 kan geopend worden, de 3 submappen niet melding : Toegang geweigerd

Het verwijderen van map 6 geeft de melding: Controleer of de schijf vol, of tegen schrijven beveiligd is of dat het bestand op het moment in gebruik is

Geen inspiratie

• elevator
  • Niet online

elevator

En toen keek jij in de FAQ en dacht. Goh! Dit: Ik krijg "Access denied" bij het openen van een map lijkt erg veel op mijn probleem - en hebt dat geprobeerd.

Wat was daar de uitkomst van?

Oftewel - op een iets serieuzere manier. Op GoT verwachten we eigenlijk van een topic een 3 tal zaken:

• Creeer een topic titel die goed de lading denkt.
• Omscrijf in je topic goed wat nu precies het probleem is. We zijn in jouw topic bijvoorbeeld 5 replies verder, voordat je ons een foutmelding gegeven hebt waar we iets mee kunnen. Noem in je topicstart alle relevante informatie - sinds wanneer is het gebeurd, welke foutmelding krijg je, wat heb je zelf al geprobeerd, e.d.
• Probeer voordat je een topic opent zelf even wat. Zoek eens op GoT, zoek eens op Google, en lees de FAQ's die bovenaan het forum staan. Neem deze informatie ook op in je topic start - wat heb je zelf al geprobeerd, en wat lukte / werkte er niet aan die oplossingen? :)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
elevator schreef op 29 november 2003 @ 16:05:
En toen keek jij in de FAQ en dacht. Goh! Dit: Ik krijg "Access denied" bij het openen van een map lijkt erg veel op mijn probleem - en hebt dat geprobeerd.

Wat was daar de uitkomst van?
Dat ik nog steeds het tabblad beveiliging niet zie, en dus niks kan aanpassen over ownerships.

Geen inspiratie

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verkenner -> Extra -> Opties -> Mapopties -> Eenvoudig delen van bestanden [uitzetten].

Dat stond ook in de FAQ :)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Hier stond een leugen

[ Voor 86% gewijzigd door martijn12345 op 07-12-2003 18:26 ]

Geen inspiratie

Pagina: 1