Studio PCTV Pro ?

Pagina: 1
Acties:

• B@RT
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik ben van plan om binnenkort een TV kaart te kopen tussen de 200 en 300 gulden. De PINNACLE studio PCTV Pro lijkt me wel wat.
Mijn vragen:

- heeft deze een afstandsbediening?
- Wat is de beeldkwaliteit? (full screen)
- Is de kaart om te bouwen zodat ik canal+ kan ontvangen ?

Thanx !

Verwijderd

kaarten bouw je niet om. Daar gebruik je software voor... maar ik snap de lol niet van naar een zender zonder geluid te kijken.

StudioPCTV heeft overigens enorme k*t win2k drivers, en Pinnacle heeft 'fantastische' driver support *hoest*

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-07 10:37

mayhem

nou dat valt ook wel mee, ik draai zelf onder win2k en moet zeggen dat ie daar beter onder draait dan onder win98/me. ER zit wel afstandsbediening bij die je volledig kan herprogrammeren dmv een .ini bestandje.

Wat betreft de driver support, pinnacle is daar niet snel mee, omdat de huidige drivers goed werken......

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Zorg wel dat je een PCTV-PRO kaartje neemt met de connexant chipset, ikzelf heb nog de oude met de BROOKTREE chipset en die werkt niet samen met de nieuwste detonator drivers van nvidea ook niet met de nieuwste drivers van pinnacle.... let daar dus even op bij de aankoop het kan zijn dat er hier en daar nog wat van die oude kaartjes in de winkel staan.

Verwijderd

herprogrammeren PCTV a.b.?
sounds interesting!!
kan ik dan m'n Mpeg2 kaartje besturen?
'n Realmagic hollywood plus.
give me an URL!!
-----------------
beter 1 vogel in de hand, dan geen hand. :?
ASUS P3V4X PIII733@770,128 Mb,34Gb 7200 rpm Hdspace, Creative Geforce 256 pro,5100 3DMarks,Iiyama 19" diamontron,Terratec EWS64XL,SB-live 1024,PCTVPro,Miro DC30,Nec DVD rom,PXW12/10/32,Realmagic Hollywood+ en nog veel meer leuke shit!!!

• Hoyden
  • Laatst online: 15-08 22:40
De Pro is een van de beste tv-kaarten die er is.

Software die erbij zit is heel goed en makkelijk te bedienen.
Makkelijk opnemen en afspelen, handige bediening, beter dan die Haupauge dinge..

Verwijderd

Ik heb ooit een tv kaartje gekocht en de zelfde dag weer teruggebracht naar de winkel.
Het werkte voor geen meter, de meeste zenders waren niet te ontvangen en de zenders die het wel deden waren bar slecht.
Het was een kaart met iets van "rave" erin.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:37

Petuhr

FreeBSD

De PCTV Rave bedoel je :)

Heb ik ook.. Prima kaartje

Bij mij hangt er eerst een versterker voor en daarna kwaliteits splitters. Hiermee werkt het wel goed..

Zonder dat heb ik ook bar slecht ontvangst...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
StudioPCTV heeft overigens enorme k*t win2k drivers, en Pinnacle heeft 'fantastische' driver support *hoest*
Wat betreft de driver support, pinnacle is daar niet snel mee, omdat de huidige drivers goed werken......
Precies, waarom zouden ze nieuwe drivers uitbrengen als alles al perfect werkt? Ik was ook heel tevreden over mijn PCTV Pro totdat "Deutsche Post" :r hem jatte toen ik hem via teleplan had omgeruild:

"Meneer, wat is uw pakketnummer?"
- "##########"

"Oh jee, dat is lang geleden"
- "Klopt, 20 november verzonden"

"Ja, en 21, 22 en 23 november aangeboden"
- "Oh? Niemand gezien, ook geen briefje in de bus"

"Zou wel moeten"
- "Hebben ze echt niet gedaan. Kan hij opnieuw worden aangeboden?"

"Ik zal eens kijken... Hij ligt in depot 511 en is op 23 november voor het laatst gescand. Dat belooft weinig goeds. Weet u wat erin zit?"
- "Een tv kaart van Miro, de PCTV Pro, ze hebben mijn oude omgeruild voor een nieuwe omdat die het niet deed"

"Bij dat soort pakketjes vrees ik altijd het ergste"
- "Ik ook :("

"Weet u wat? Ik kijk of er iets mis is gegaan en dan bel ik u wel terug."
- "Goed, maar als hij nu 'kwijt' of 'gejat' is? Hoe krijg ik hem dan terug?"

"Moet u 'even' contact opnemen met de verzender, die neemt dan weer contact met ons op om de verzekeringskwesties te regelen. Dan sturen zij u een nieuwe op."
- "En dan maar hopen dat die wel door jullie centrales heen komt."

"[KLIK] [TUUT] [TUUT] [TUUT]"
- "Fuckzooi!"

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Precies, waarom zouden ze nieuwe drivers uitbrengen als alles al perfect werkt?
HAHAHAHA

ff een paar 'problemen' in de win2k drivers:

- Geen stereo capture mogelijkheden
- mouse-curser niet weg te krijgen in fullscreen (kortom: de applicatie om fullscreen tv te kijken gebruikt geen echte fullscreen mode
- geen OSD functionaliteit
- vette bugs in de audio channel decoding
- niet mogelijk om in MHz precies te tunen
- niet mogelijk om de brightness/contrast/saturation niveau's per kanaal in te stellen
- geen teletext functionaliteit in de tv-viewing app (well in een verrotte apparte app).
- geen goed de-interlace filter
- geen goede capture mogelijkheden
- pctv aansturen na het resumen van een hibernation resulteert in een crash
- channel tuning faalt vaak (werkt bij sommige kanalen alleen goed bij uptunen en niet bij downtunen... heel wazige bug)
- soms crasht de tv-view applicatie bij het opstarten ervan

en jij durft te beweren: waarom betere drivers maken als ze al goed zijn? MUHAHA

als je op het PCTV forum van pinnacle kijkt zie je dat ze al meer dan 6 maanden van deze bugs afweten. Ik heb sindsdien nog GEEN ENKELE driver-update gezien die ook maar IETS van deze problemen oplost...

kortom: boycot Pinnacle! ik hoop dat Hauppage beter is!

• Hoyden
  • Laatst online: 15-08 22:40
Toch is de TV kaart van Pinnacle zo'n beetje de beste die er is.

Ik kan alle zenders prima ontvangen, en met de nieuwste versie van de TV software (4.02) is het alleen maar beter geworden, voor zover er iets beters gemaakt kon worden.

Nee, alleen lof voor de kaart

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik heb hier ook een Miro PCTV Pro en die doet het, mits je een heel goed signaal hebt, extreem goed.
Ik heb de coax kabels vervangen door 'dure' Hirschmann kabels van 2 piek/meter.
Hij geeft behoorlijk goed beeld, de software is erg goed en geeft nooit problemen

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Arzie
  • Laatst online: 17-08 22:47
Op zondag 10 december 2000 18:45 schreef dZeus het volgende:

[..]
HAHAHAHA

ff een paar 'problemen' in de win2k drivers:

- mouse-curser niet weg te krijgen in fullscreen (kortom: de applicatie om fullscreen tv te kijken gebruikt geen echte fullscreen mode
- niet mogelijk om de brightness/contrast/saturation niveau's per kanaal in te stellen
- geen teletext functionaliteit in de tv-viewing app (well in een verrotte apparte app).
- channel tuning faalt vaak (werkt bij sommige kanalen alleen goed bij uptunen en niet bij downtunen... heel wazige bug)

en jij durft te beweren: waarom betere drivers maken als ze al goed zijn? MUHAHA

als je op het PCTV forum van pinnacle kijkt zie je dat ze al meer dan 6 maanden van deze bugs afweten. Ik heb sindsdien nog GEEN ENKELE driver-update gezien die ook maar IETS van deze problemen oplost...

kortom: boycot Pinnacle! ik hoop dat Hauppage beter is!
Dat verhaal van brightness/contrast per kanaal heb ik nog nooit gezien, dus ook niet bij mijn Hauppauge.
Teletext app heeft ook Hauppauge apart.
De-interlace heeft ook Hauppauge niet..
Geen goede capture-mogelijkheden: moet je gewoon een apart prog voor gebruiken, standaard-meegeleverde-software is altijd shit.

Vind je al deze 'bugs' niet in de 9x/ME drivers/software?

• Pepe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01-2025

Pepe

Ik heb al een tijdje een PCTV (niet de pro versie) en ik ben er erg over te spreken. Het is erg prettig om te surfen en verkleind in een hoekje de TV in de gaten te houden. De beeldkwaliteit is redelijk goed en (daar had ik hem niet voor gekocht) je kan er ook een video 8 op aansluiten waardoor je over een uitstekende webcam beschikt of (met matige kwaliteit aviŽs of mpgŽs kan maken. De bijgeleverde afstandbediening kan met een eenvoudig scriptje ook voor b.v. Winamp worden gebruikt.

Vorige week heb ik de nieuwe TV en teletekst software gedownload (versie 4.02) en die is véél beter en biedt handige features zoals een teketekstpagina als bureaublad (dmv active desktop). Achteraf vind ik het wel jammer dat ik niet de pro versie heb gekocht (stereo en een radio erbij).

Aanrader! Van buggy drivers heb ik geen last.

Verwijderd

Goeie kaart, maar inderdaad k#t drivers en support.
Wat mij vooral opvalt is dat bij iedere (schaarse) driver update (en die heb je echt nodig om het weer iets meer werkend te krijgen) de beeld en ontvangst kwaliteit steeds weer iets slechter wordt. (zou toch eigenlijk beter moeten worden)

Goed laat je niet beinvloeden door mij maar ik moet eerlijk zeggen dat die kaart al maanden uit mijn pc is en ik denk dat ie daar ook wel zal blijven,...... kopen ? (kun je er ook nog een sb live 1024 bij krijgen)

Verwijderd

Dat verhaal van brightness/contrast per kanaal heb ik nog nooit gezien, dus ook niet bij mijn Hauppauge.
Teletext app heeft ook Hauppauge apart.
De-interlace heeft ook Hauppauge niet..
Geen goede capture-mogelijkheden: moet je gewoon een apart prog voor gebruiken, standaard-meegeleverde-software is altijd shit.
Je denkt net als de Pinnacle support: als de concurrent het niet ondersteund, waarom zouden wij dan?

Beetje erg kromme manier van denken, vind je niet?

• Arzie
  • Laatst online: 17-08 22:47
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar jij doet alsof de concurrentie het wél heeft. Ik ben het zeker met je eens dat het allemaal handige dingetjes zouden zijn, maar het is nu nog geen groot gemis. In ieder geval zijn het geen bugs oid.

Verwijderd

Ik heb ook die PCTV Pro en ik gebruik hem onder win2k. Ik heb echt helemaal nergens problemen mee.

Gebruik een ander capture programma.

- mouse-curser niet weg te krijgen in fullscreen
Dump hem in de hoek ofzo.

Geen flauw id wat dat is, maar ik heb er geen last van >:)

Ik heb geen problemen met het geluid

Klopt maar of dat nou zo heel erg is...

Kortweg: BOEIE!!

Wat is er mis met teletext kijken in je browser?

Ik heb ze gezien die nog veel slechter waren.

Geen ervaring mee, ik hibernate nooit.

Dat klopt, en dat is heel irri.

Nog nooit gehad.

Ik zelf heb hier een gigantisch klote signaal. De inkomende kabel wordt zonder versterker ongeveer 15x gesplitst. Toch kan ik perfect tv kijken. De kwaliteit ligt hoger als een die van een boel tv's. Hij kan alleen niet goed alle kanalen vinden als je hem zelf laat zoeken, maar dat zal wel aan de signaalsterkte liggen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Precies Bodylotion, :

**** Welk progje dan? Waar te downloaden, wil ik ook!

**** Doe ik ook, beetje luie actie om dit niet te doen :)

Geen flauw id wat dat is, maar ik heb er geen last van
**** Dat hij een volume balk weergeeft als je volume harder/zachter zet en geen groen cijfertje zodat je weet welke zender je zit

**** Ik ook niet, heb geen idee waar hij het over heeft.

**** Kan idd alleen met een schuifbalkje, goed genoeg voor mij.

**** Kan je tv hoogstwaarschijnlijk ook niet, is ook niet nodig vind ik.

**** Enige nadeel vind ik dat je geen teletekst ondertiteling kunt krijgen en niet vanuit je bed teletekst kunt lezen (te klein)

**** Wat is er zo slecht aan dan?

**** Welke dan? Wil je me daar effe over mailen? (BTW: niet het progje als het groter dan 1MB is)

**** Sterker nog, kweenie wat het is, crasht nooit bij mij ieg.

**** Je bedoelt dat zappen soms errug langzaam gaat, blijft een paar seconden hangen en schakelt dan pas over? Ja, errug irri

Nog nooit gehad.
**** Ik ook nog nooit, misschien conflictje??

Ik zelf heb hier een gigantisch klote signaal. De inkomende kabel wordt zonder versterker ongeveer 15x gesplitst. Toch kan ik perfect tv kijken. De kwaliteit ligt hoger als een die van een boel tv's. Hij kan alleen niet goed alle kanalen vinden als je hem zelf laat zoeken, maar dat zal wel aan de signaalsterkte liggen.
**** Moet je eens proberen om snel zoeken (ofzo) uit te zetten. Hielp bij mij enorm. Kan idd ook aan je signaal liggen, ik heb het geluk dat ik bij de kabel-ingang zit, dus (hopelijk) het beste signaal in huis heb.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

ok, hier mij tegenreactie :) :)

**** Welk progje dan? Waar te downloaden, wil ik ook!

Ik heb bodylotion gesproken, en hij heeft het over de 'radio functionaliteit'. Het is tot op heden gewoon NIET mogelijk om stereo video te capturen. Aangezien ik de kaart heb gekocht omdat hij stereo is, vind ik dit een groot nadeel

**** Doe ik ook, beetje luie actie om dit niet te doen

Je kan hem wel in de hoek gooien, maar helemaal weg is hij dan niet. En af en toe komt er een paarse gloed rond de cursor. Het probleem is gewoon dat de tv view app niet van fullscreen gebruikt maakt, en dit wel zou moeten doen

Geen flauw id wat dat is, maar ik heb er geen last van
**** Dat hij een volume balk weergeeft als je volume harder/zachter zet en geen groen cijfertje zodat je weet welke zender je zit

ok ok, ik ben een beetje verwend nadat ik het programma pcremote een tijdje getest had, maar deze werkt niet goed in win2k. En als je eenmaal ziet wat je allemaal kan met de remote control (en OSD), dan ben je wel een beetje teleurgesteld met het standaard remote programma wat pinnacle meelevert

**** Ik ook niet, heb geen idee waar hij het over heeft.

Ok, probeer maar eens een dual-linguale uitzending in 1 taal te beluisteren over beide kanalen zonder al te ingewikkelde dingen te doen (dus de manier waarom je verwacht dat het zou kunnen).

**** Kan idd alleen met een schuifbalkje, goed genoeg voor mij.

Dat schuifding werkt vet inconsistent, ik kan tegenwoordig tmf zelfs niet meer instellen (jaja, niet dat DAT wat boeit, maar wel de functionaliteit is shit). Gewoon de frequencie in megaherz invullen zou 10x zo gbruiksvriendelijk zijn.

**** Kan je tv hoogstwaarschijnlijk ook niet, is ook niet nodig vind ik.

Kijk eens naar het kleurverschil tussen de zenders. Dat is bij mij enorm, en deze functionaliteit zou mij daar enorm bij helpen. Het klopt dat een gewone tv dat niet heeft, maar die heeft ook nauwelijks last van kleurverschillen

**** Enige nadeel vind ik dat je geen teletekst ondertiteling kunt krijgen en niet vanuit je bed teletekst kunt lezen (te klein)

Precies, en het is veel gebruiksvriendelijker

**** Wat is er zo slecht aan dan?

haha, het huidige de-interlace filter laat gewoon de halve resolutie zien met dubbele beeldlijnen... kan je net zo goed gelijk op halve resolutie kijken, want dat geeft dan even scherp beeld. Met een goed deinterlace filter krijg je scherp beeld en geen interlace-artifacts.

**** Welke dan? Wil je me daar effe over mailen? (BTW: niet het progje als het groter dan 1MB is)

Het enige wat een beetje de volle benutbare functionaliteit uit de pctv haalt is virtualdub. Werkt erg goed overigens

**** Sterker nog, kweenie wat het is, crasht nooit bij mij ieg.

Als je het test wat ik uitleg, crasht hij wel. En dat is een grote bug, aangezien hibernation vet relaxed werkt.

**** Je bedoelt dat zappen soms errug langzaam gaat, blijft een paar seconden hangen en schakelt dan pas over? Ja, errug irri

Daar heb ik dan weer geen last van. Ik heb gewoon erg vaak zomaar ruis als ik naar een zener switch, en krijg pas beeld als ik dan bijvoorbeeld eerst 1 kanaal verder switch en dan weer terug. Erg irri probleem in ieder geval.

Nog nooit gehad.
**** Ik ook nog nooit, misschien conflictje??

Ik heb er de laatste tijd ook nauwelijks meer last van. Misschien is het wel gefixed in de 4.02 release

**** Moet je eens proberen om snel zoeken (ofzo) uit te zetten. Hielp bij mij enorm. Kan idd ook aan je signaal liggen, ik heb het geluk dat ik bij de kabel-ingang zit, dus (hopelijk) het beste signaal in huis heb.

Ik heb ook een signaal wat over 17 aansluitingen verspreid wordt zonder versterker, maar daar is het inkomende signaal al op berekend (dat is vet sterk)

Verwijderd

Nou de radio doet het in ider geval niet! als ie klaar is met scannen van de zenders moet je op ok klikken, en dan geeft ie een error. Deze error komt er ook uit als je op anuleren klikt. Om dan weer tv te kunnen kijken moet je windows 98 opnieuw opstarten. Ik heb een p4 met intel d850MVL en matox g550.
Pagina: 1