Toon posts:

Krijg met fdisk partities niet weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om een dualboot te maken met windows 98 en nt 4.0. ik heb aan de hand van een handleiding van microsoft dit geprobeerd te doen. dit werkte helaas niet. in de handleiding stond dat ik een uitgebreide partitie moest maken naast mijn primaire partitie. nu wilde ik opnieuw proberen om die dual boot te maken dus ik wilde die oude uitgebreide partitie verwijderen.

Nu het probleem als ik die wil verwijderen in Fdisk zegt hij "kan uitgebreide partitie niet vewijderen als het een logisch station bevat". Ik probeer dus het logisch station te verwijderen maar dan komtie met "bevat geen logisch station" ik heb alle volgorde al geprobeerd om het te verwijderen maar het lukt niet. iemand een idee?

Alvast bedankt,

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 12:47
probeer eens eerst een logisch station te maken en dan te verwijderen , soms werken zulke dingen ook nog wel eens

LinkedIn
BlackIntel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FAQ Opslagmedia & I/O Controllers - FDISK FAQ
mocht het met Fdisk niet lukken kun je altijd debug gebruiken (staat ook in deze FAQ)

Verwijderd

Of eventueel delpart, die krijgt ze ook altijd wel weg (d/l @ www.bootdisk.com)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En anders bestaat er ook nog zoiets als Partition Magic.

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02 21:40
ik denk dat je logische station een ntfs partitie is, die wordt niet helemaal goed in dos herkend. Gewoon je primaire partitie als fat (geen fat32 met nt dual boot) formatteren, 98 erop en vanuit 98 nt installeren. Om de uitgebreide/logische partitie te verwijderen/veranderen kan je ook gebruik maken van partition magic onder 98, of je gebruik een bootable win2000/winxp of linux cd.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal
ik deze dingen eerst even proberen:)

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-03 16:04

Barca

In Search Of Sunrise

Ik heb dit ook gehad en bij mij was het een NTFS partitie die ik derhalve niet via FDISK kon verwijderen, etc. De oplossing was dus simpelweg een programma (zoals b.v. Partition Magic) die dit wel kan.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ech megasimpel en gratis is ranish partition manager

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1