Omdat ik morgen op de HCC waarschijnlijk een paar 40 gig-schijven ga halen voor een RAID-1 of RAID-5 array (en controller.. de Promise TX2 voor 49,- is wel aantrekkelijk
), ben ik alvast onder VMWare aan het pielen met software RAID. Dat werkt allemaal als een trein. Nu heb ik nog 1 vraagje:
Stel je hebt 2 schijven aan 1 IDE-poort hangen en 1 schijf crasht. Zoals de RAID-howto ook vermeldt, heb je dan redelijk veel kans dat de andere schijf ook wordt meegenomen in de crash. Bovendien is 't ook maar de vraag of de IDE-controller 't overleeft. Heb je die 2 gevolgen ook bij een losse IDE-controller of RAID-controller? Of is 't ook bij die kaartjes veel beter om de regel "1 schijf per poort" aan te houden?
(The Software-RAID HOWTO: IDE Configuration)
Stel je hebt 2 schijven aan 1 IDE-poort hangen en 1 schijf crasht. Zoals de RAID-howto ook vermeldt, heb je dan redelijk veel kans dat de andere schijf ook wordt meegenomen in de crash. Bovendien is 't ook maar de vraag of de IDE-controller 't overleeft. Heb je die 2 gevolgen ook bij een losse IDE-controller of RAID-controller? Of is 't ook bij die kaartjes veel beter om de regel "1 schijf per poort" aan te houden?
(The Software-RAID HOWTO: IDE Configuration)
[ Voor 88% gewijzigd door Bergen op 01-12-2003 05:37 ]