[2K/XP] Remote shutdown met .bat file?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
De vraag van mijn eerste post werkt nu, maar er is een ander probleem gekomen:

Zodra ik naar mijn desktop wil connecten naar de shares die erop staat geeft die geen inlogscherm maar een foutmelding: 'acces denied'. Hierdoor kan ik ook geen batch files uitvoeren die naar die pc verwijzen.
Ik krijg pas weer een inlogscherm voor de shares zodra ik de server een keer uit/ingelogt heb.
Echter is dit voor mij geen oplossing omals ik remote de client wil uitzetten. Internet valt wel als je uitlogt.
Is er nog een andere manier om weer toegang te krijgen tot de shares, zodat ik ook weer batch files kan uitvoeren die naar mijn desktop wijzen?

Ik draai op mijn server Windows 200 Professional en op mijn client Windows XP.

P.S. Een username / passwoord gebruiken in psshutdown maakt geen verschil.

edit:

Eerste vraag:

Ik wil een client pc graag aan/uit kunnen zetten via mijn server. Het aanzetten van de pc doe ik d.m.v. 'Wake On Lan'.
Heb in een .bat file het volgende daarvoor gezet:
@echo off
wol.exe mac address

Werkt perfect!
Nou dacht ik nu maak ik voor de shutdown ook een .bat file, met hierin de volgende data:
@echo off
shutdown -s -m \\PC -t 30

Als ik deze .bat file echter run dan voert ie het commando niet uit :? echter als ik het commando zelf in cmd uitvoer gaat de pc gewoon uit. Nou ja uit, hij sluit windows af, maar ik moet nog wel de aan/uit button indrukken om hem geheel uit te krijgen.

Dus 2 vraagjes:
- Hoe kan ik via een .bat file dat commando versturen?
- Als dat werkt, hoe zorg ik dan dat mijn pc in zijn geheel uitgaat, net zoals een gewone windows shutdown?

edit:

De oplossing:

PsShutdown, die laat ik runnen door een batch file. Deze heeft de volgende inhoud
@echo off
C:\psshutdown.exe -k -t 00 \\PC

[ Voor 53% gewijzigd door Oesie op 29-11-2003 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-10 14:05

Bud_s

Team Anticimex & Lock

kijk eens naar dit

en natuurlijk de search :)

http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

[ Voor 79% gewijzigd door Bud_s op 29-11-2003 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Bij het gebruik van psshutdown krijg ik de melding:

"Couldn't acces computername:
Acces is denied."

Ik heb de volgende .bat file:
---
@echo off
c:\psshutdown.exe -u User -p pass -k \\Computer -t 10
---

Mijn user bestaat uit twee delen dus heb als spatie %20 gebruikt. Als ik deze niet neerzet krijg ik de foutmelding dat user/pass verkeerd is. (vind het trouwens niet zo'n flex idee dat mijn user/pass gewoon zichtbaar in de .bat file staan).
Wat moet ik doen?

edit:

Blijkt dat ik ook niet meer gewoon kan inloggen op het moment (mappen zijn geshared met password, maar krijg daar ook meteen een foutmelding: acces denied, wat ik normaal niet had. Kan nu ook niet meer inloggen op die mappen :X) :?

[ Voor 122% gewijzigd door Oesie op 29-11-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batchscripting != Network Troubleshooting :P

NT > WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Nou ik moet inderdaad PsShutdown gebruiken werkt perfect _/-\o_.

Maar, op mijn desktop staan allemaal mappen geshared waar dus alleen mijn desktop administrator toegang toe heeft. Alleen nu zegt mijn win2k server gelijk acces denied i.p.v. dat ie om een login vraagt.
Het stomme is dat gisteravond die filesharing wel gewoon heeft gewerkt.

edit:

Ik krijg weer een inlogscherm voor de shares zodra ik de server een keer uit/ingelogt heb.
Echter is dit voor mij niet een oplossing als ik remote een client wil uitzetten, want als ik de server uitlog is de inet verbinding ook weg.
Is er nog een andere manier om weer toegang te krijgen tot de shares, zodat ik ook weer batch files kan uitvoeren die naar mijn desktop wijzen?

[ Voor 36% gewijzigd door Oesie op 29-11-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eventjes met te vertellen met welk operating system je draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
elevator schreef op 29 november 2003 @ 11:25:
Begin eventjes met te vertellen met welk operating system je draait :)
Oeps sorry, op mijn server draait Win2Kpro, op mijn client WinXP.

edit:

Eerste post ook maar even aangepast aangezien het een heel ander probleem is geworden.
Remote shutdown werkt in principe, maar de shares geven een probleem zoals nu in de post is beschreven.

[ Voor 31% gewijzigd door Oesie op 29-11-2003 11:35 ]

Pagina: 1