Ik heb net een ECSL7S7A2 mobo gekocht... 2600+ geplaats en hij start niet op. (handig 2600+ is 333 FSB... mobo niet) Nu weet ik dat je de mobo kunt overclocken naar 333. Maar ik kom niet eens in de bios en aanpassingen op het mobo (jumpers) heeft tot nu toe geen effect. Wie heeft deze combinatie draaiende of heeft een idee hoe ik deze combi wakker krijg?
Het moederbord kan gewoon wel een FSB van 333 aan, ben even aan het kijken waar ik het boekje heb gelaten. Maar hij moet het kunnen...
Hob een bewijsje dat hij het gewoon kan
Hob een bewijsje dat hij het gewoon kan
[ Voor 30% gewijzigd door Alientrader op 29-11-2003 02:06 ]
Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag
Ik heb het boekje namelijk hier... daar geeft hij aan dat hij maar133/166 aan kan.. de website van ECS zegt 200/266 en tweaksite zaggen 333 (met oc) Veel info maar ik kan er ff niks mee. PC start wel op maar geeft geen beeld. (probleem met proc is een veel voorkomend iets bij deze constatering. Vandaar dat ik het in de FSB sfeer zoek.. Heb ik ook met een MSI bord gehad.
onze grote vriend cheapo al geprobeerd , hiero?
Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag
ECS L7S7A2:
# AGP 8X
# USB 2.0 (SiS963)
# 6 Channel Audio
# Supports UltraDMA 133/100/66
# AMD® Athlon XP CPU Socket A 333 / 266MHz
# SiS® 746 North Bridge
# SiS® 963 South Bridge
# 3 DDR DIMMs
# Supports DDR400 / DDR333 / DDR266
# Max. 3GB (2GB only for DDR400, conditional)
# Realtek LAN
Oftewel iedere Socket A cpu past erop, ook jou 2600+.
Misschien handig om dit even door te nemen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
# AGP 8X
# USB 2.0 (SiS963)
# 6 Channel Audio
# Supports UltraDMA 133/100/66
# AMD® Athlon XP CPU Socket A 333 / 266MHz
# SiS® 746 North Bridge
# SiS® 963 South Bridge
# 3 DDR DIMMs
# Supports DDR400 / DDR333 / DDR266
# Max. 3GB (2GB only for DDR400, conditional)
# Realtek LAN
Oftewel iedere Socket A cpu past erop, ook jou 2600+.
Misschien handig om dit even door te nemen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
tvw
Heb je wel even een clear-cmos gedaan?
die zit net onder de batterij jumer 1 (jp1) , je moet even dat jumpertje los halen en 1 pinnetje opzij doen (nu zit ie op pin 2-3) even 10 seconden op pin 1-2 en daarna weer terug
heb even manual weer gevonden.
Er is geen jumper (iig niet in het boekje) die de fsb regelt. het MB herkent zelf de goeie setting, ofwel in de BIOS staat achter CPU frquency :166 ipv 133. Je kan zelf de timings van je gehugen aanpassen.
Mocht je compu het niet doen kan dat aan vele dingen liggen...in geval van niet booten is het 80% kans dat je voeding niet goed.. als je geheugen niet goed is of als je videokaart niet goed vast zit, begint je compu wel te piepen (als je tenminste de interne speaker hebt aangesloten
)
die zit net onder de batterij jumer 1 (jp1) , je moet even dat jumpertje los halen en 1 pinnetje opzij doen (nu zit ie op pin 2-3) even 10 seconden op pin 1-2 en daarna weer terug
heb even manual weer gevonden.
Er is geen jumper (iig niet in het boekje) die de fsb regelt. het MB herkent zelf de goeie setting, ofwel in de BIOS staat achter CPU frquency :166 ipv 133. Je kan zelf de timings van je gehugen aanpassen.
Mocht je compu het niet doen kan dat aan vele dingen liggen...in geval van niet booten is het 80% kans dat je voeding niet goed.. als je geheugen niet goed is of als je videokaart niet goed vast zit, begint je compu wel te piepen (als je tenminste de interne speaker hebt aangesloten
[ Voor 126% gewijzigd door Alientrader op 29-11-2003 02:29 ]
Al staat de fsb op 100Mhz, je pc zal gewoon booten. Heb je al een cmos clear geprobeert?
edit:
grrr
grrr
[ Voor 14% gewijzigd door iets op 29-11-2003 02:20 ]
tvw
cmos clear heb ik gedaan voordat ik ermee begon.
Het grappige is dat de pc voor het ECS mobo uitgerust was met een Asrock.
Daar werkte alles ok. Dus neem ik aan (en dat mag nie
) dat RAM en Video e.d. OK zijn.... Ik zoek me een ongeluk!
Het grappige is dat de pc voor het ECS mobo uitgerust was met een Asrock.
Daar werkte alles ok. Dus neem ik aan (en dat mag nie
Pagina: 1