[HTML?] Pagina layout bij 1e load niet goed. Refresh helpt..

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 20:08
Hallo,

Ik heb al met verschillende sites die ik gemaakt heb het zelfde probleem. En t is alleen bij sites waar ik tables in gebruik... Als ik de site de 1e keer load dan komt die tabel niet tot de onderkant maar blijft er een ruimte over... Als ik refresh(F5) doe dan strekt de tabel wel helemaal tot onder... Ik dacht ligt dat nou aan mijn pc? Dus ik een vriend van me vragen, en die had nergens last van... Heeft me zelfs een screenshot laten zien...

Nu is mijn vraag of jullie het ook hebben, zoals op de screenshot hieronder. En/Of jullie er een oplossing voor weten...

Afbeeldingslocatie: http://www.visior-designs.com/screen.jpg
Klikbaar...

Website url: http://www.visior-designs.com/dev/Framarand/

En ik heb het alleen als ik een nieuwe IE venster open en daar de url intyp... Als ik op de link hierboven klik doet hij t hier ook goed...

Want ik vind het een erg vaag probleem... Het lijkt me eerder een IE bugje, omdat als je de pagina refreshed hij het wel goed afbeeld...

Ik hoor het wel. (hoop ik >:))

[ Voor 23% gewijzigd door Saeverix op 29-11-2003 01:30 . Reden: Size Edit :) ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hij reserveerd blijkbaar toch ruimte voor een mogelijke horizontale scrollbar. Zonder relevante code en andere informatie (welke browser gebruik je, gebruik je een DTD, valideerd je code wel volledig etc) kunnen we hier echter weinig mee...

edit: ik zie nu je URL - ff spieken ;)

[ Voor 57% gewijzigd door crisp op 29-11-2003 01:36 ]

Intentionally left blank

• Saeverix
welke browser ik heb zie je wel... gewoon de nieuwste IE op Win XP PRO met verder niks bijzonders... zelfs na een verse instal deed hij het... en ik gebruik geen bepaalde valid code...

t is gewoon aan table die height=100% heeft... en dat doet ie ook gewoon alleen pas na een refesh, of een direct link naar de site...

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Saeverix schreef op 29 november 2003 @ 01:34:
welke browser ik heb zie je wel... gewoon de nieuwste IE op Win XP PRO met verder niks bijzonders... zelfs na een verse instal deed hij het... en ik gebruik geen bepaalde valid code...

t is gewoon aan table die height=100% heeft... en dat doet ie ook gewoon alleen pas na een refesh, of een direct link naar de site...
Dat het XP is kon ik inderdaad wel raden, dat het IE is zag ik ook wel, maar zelfs daar heb je verschillende versies en patchlevels van.

hier in IE6 (alle updates en patches) onder win2k doet het probleem zich niet voor, lijkt me dus idd een browser-issue. Aangezien ik dus het probleem niet kan verifieren is het ook lastig om een mogelijke oorzaak aan te wijzen.
Ik kan je wel aanraden je eens te verdiepen in webstandards, en met name CSS ;)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 29-11-2003 01:40 ]

Intentionally left blank

• Saeverix
css gebruik ik sowiezo wel.. alleen er is nu nog geen content, dus heeft t ook nog geen nut gehad css file enzo aan te maken... dit ging gewoon om de layout... in al me sites gebruik ik dus wel css...

alleen t compleet vreemde vind ik dat hij na een refresh het wel goed afbeeld... :S

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ik denk toch dat een
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
body{
  margin:0px;
  padding:0px;
  overflow:auto; /* of zelfs hidden */
}

in plaats van al die propriety dingen in je body-tag je probleem al op kan lossen. Bedenk trouwens dat tables eigenlijk niet bedoeld zijn voor layout, en dat height geen officieel attribuut is voor een table-tag. Maar nogmaal: het werkt hier wel, dus ik vermoed toch dat je wat updates voor je browser mist.

Intentionally left blank

Verwijderd

overflow:hidden en overflow:auto; levert problemen op in de huidige mozilla builds. Mijn suggestie is dus om IE extensions (ook in CSS3) te gebruiken
code:
1
2
3
4
element{
 overflow-y:hidden;
 overflow-x:hidden; /* of je dan ook nodig hebt */
}

Daarnaast, CSS is er niet alleen voor het stijlen van tekst. CSS bestaat voor het stijlen van _alles_ op een webpagina. Inclusief locatie achtergrondplaatjes, hoogte, alignment, borders en meer.

• Saeverix
zal het eens even proberen....

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 05:35:
overflow:hidden en overflow:auto; levert problemen op in de huidige mozilla builds.
[...]
Niet bij mij hoor? Enkel als je gebruik maakt van floats en absoluut gepositioneerde elementen kan overflow:hidden voor problemen zorgen als je je body geen height geeft.

Intentionally left blank

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb hier hetzelfde probleem met IE 6.0 met alle updates (Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1). Na een reload komt hij inderdaad wel tot onderaan.
In Mozilla werk het wel in 1 keer.

En het is net iets kleiner dan een horizontale scrolbalk, dus dit theorie gaat ook niet helemaal op.

IE is met dit soort dingen ook altijd lastig, maar succes met het zoeken naar een oplossing.

• Saeverix
ja... thnx NIMIC.... nu weten we eigelijk wel zeker dat het een IE bugje is... zal die vorige stukjes CSS nog steeds ff probere...

Verwijderd

crisp schreef op 29 november 2003 @ 13:01:
[...]

Niet bij mij hoor? Enkel als je gebruik maakt van floats en absoluut gepositioneerde elementen kan overflow:hidden voor problemen zorgen als je je body geen height geeft.
En aangezien elke designers tegenwoordig denkt dat position:absolute de layout tool is van het web, promoot ik liever deze properties in topics dan degene die jij noemt. Tenzij het natuurlijk helemaal uitgelegd wordt en er geen twijfel meer over bestaat zoals wat je daarnet schreef :-)

• Saeverix
Volgens mij is het dankzij die CSS optie "overflow" is opgelost... de website heeft inmiddels een bestemming, en is te zien op http://www.powerdance.nl/djgerrit/new/.

Dus thanks allemaal voor de oplossing!

Verwijderd

dat is nouw jammer, na een bezoekje aan de site
kom ik niet verder dan de meldingen :

Warning: Failed opening 'bezoekerslijst.php' for inclusion (include_path='.:/php/includes:/usr/share/php') in /home/virtual/site123/fst/var/www/html/djgerrit/new/index.php on line 41

jammer maar helaas :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 09:48 ]

• Saeverix
tja dat komt omdat die nog niet werkt :) hij staat niet voor niets in de subdir "new"...
paginas moeten dus nog worden aangemaakt...

Pagina: 1