Gigabyte 7vaxp ultra probs.

Pagina: 1
Acties:

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:19

ferno

Topicstarter
Gisteren bij een kennis een Processor swap (2000+ --> 2600+ Barton) gedaan.
Moest eerst naar de nieuwste bios flashen (F6) en daarna booten, alles leek te werken maar elke keer als de explorer (nie ie explorer) wordt geladen reset de computer zich.
Het lijkt niet echt de mobo of processor te zijn want als ik de machine bij de aanlogscherm laat blijft hij uuren draaien en met een knopix cd kom ik tot het starten van de Xserver (maar ook daar lukt het laden van de windowmanager niet) en kan ik terug naar aan andere terminal en gewoon verder werken zonder dat de machine reset.
Het vreemde is dat het met de 2000+ primma werkte en met de Barton niet, nu zit er een erg kraooe voeding in maar trekt de 2600+ zoveel meer stroom als de 2000+?

ook de bios vertrouw ik niet helemaal maar het is wel de nieuwste die bij GB te downloaden is?

Weet iemand trouwens wat de simptomen zijn van een crushed core bij een Athlon?
Wil de machine dan nog werken maar gaat raar doen of is het gelijk over en uit.
Ik denk niet dat het hier speelt want onder linux command line blijft de machine gewoon werken maar wil het och weten.

Oh ja ik heb de FAQ gelezen maar niet echt iets gevonden wat presies bij dit probleem past.

Thanx in advace,

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

2000+ (palomino) = 70W
2000+ (thouroughbred /thorton) = 61.3W
2600+ (barton) = 68.3 W

Afhankelijk van welke 2000 er eerst in zat gebruikt hij een paar watt meer, of ietsjes minder. Maar niets dat echt noemenswaardig is. (op te zoeken op de BalusCsite).

Heb je al eens gekeken naar de temperaturen? en of de core idd nog helemaal gaaf is?
Ik zou niet denken dat het bij de voeding ligt, gezien deze afdoende zou moeten zijn als de 2000+ wel werkt.
Als je toruwens die 2000 er nu weer in zet, werkt het dan wel of geeft hij dezelfde probs. Probeer anders de op een na nieuwste bios te flashen om te kijken of er dan verschil in zit.

• ferno

ferno

Topicstarter
De CPU temp stond op 42 c dus dat is het niet, hij start elke keer dor tot aan windows alleen bij het laden van de explorer gaat het fout.
Ook KNOPIX blijft draaien alleen de windowmanager crasht maar comand line blijft lekker draaien en ik kan met top zien dat er van alles aan de gang is dus een processor probleem lijkt het mij niet de vraag is wat is het wel.
Ik heb al de laatste bios erop gezet en zit zelfs te denken een stap terug te doen.
Terw_Dan schreef op 29 november 2003 @ 01:23:
2000+ (palomino) = 70W
2000+ (thouroughbred /thorton) = 61.3W
2600+ (barton) = 68.3 W

Afhankelijk van welke 2000 er eerst in zat gebruikt hij een paar watt meer, of ietsjes minder. Maar niets dat echt noemenswaardig is. (op te zoeken op de BalusCsite).

Heb je al eens gekeken naar de temperaturen? en of de core idd nog helemaal gaaf is?
Ik zou niet denken dat het bij de voeding ligt, gezien deze afdoende zou moeten zijn als de 2000+ wel werkt.
Als je toruwens die 2000 er nu weer in zet, werkt het dan wel of geeft hij dezelfde probs. Probeer anders de op een na nieuwste bios te flashen om te kijken of er dan verschil in zit.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25
Hier stond iets wat niet van toepassing was.

Heb je verder alles in het bios op default staan? Bij mij geeft Top Performance settings stabiliteisproblemen op mijn 7vaxp.

[ Voor 66% gewijzigd door kwiebus op 29-11-2003 09:27 ]

• ferno

ferno

Topicstarter
Hoi,
Wat bedoel je met hier stond iets wat niet van toepassings was??

Verder ja ik heb de conservative optimized en performance settings geprobeerd, het vreemde is dat het onder safemode wel werkt maar als je windows opnieuw probeert te installeren dan gaat ie ook spontaan rebooten.
Met een DDR 400 (pc3200) Twinmos reepje (zat Twinmos PC2700 in) lijkt het iets beter te gaan maar nog steeds niet stabiel. :(

Erg vreemd, die kennis gaat vandaag een 400W voeding halen kijken of dat helpt.
kwiebus schreef op 29 november 2003 @ 09:21:
Hier stond iets wat niet van toepassing was.

Heb je verder alles in het bios op default staan? Bij mij geeft Top Performance settings stabiliteisproblemen op mijn 7vaxp.

• ferno

ferno

Topicstarter
Was toch de voeding, een 350w erin en alles draait weer als een zonnetje.

Thanx voor alle tips.

Kennis weer blij.

Topic mag gelocked worden van mij.

Pagina: 1