Ik heb de laatste tijd een beetje aan een script gewerkt om me het telkens opnieuw instellen van de netwerksettings bespaart als ik met notebook ergens in wil loggen. Eerst heb ik naar dingen zoals netenv en divine gekeken, maar dat is toch net niet wat ik wilde.
Aanpak
- voor elke configuratiemogelijkheid hou ik een mogelijke config, in aparte files (debian), of in een file (gentoo), het formaat van de files is hetzelfde als in de standaardconfiguratie files.
- het script probeert eerst elke configuratie door middel van een arp ping, als dat niets oplevert d.m.v. een gewone ping, vindt de goede config en stelt het netwerk dan zo in.
Nu wil ik dit scriptje graag ook voor anderen beschikbaar stellen, eventuele bugs fixen en mogelijk nog wat features toevoegen.
Hiervoor heb ik echter wel wat testresultaten nodig, ik wil gewoon weten of het bij anderen ook werkt, enz.
even wat info in de stijl van het handige scripts topic:
Naam: autonet.py
Doel: herkennen en goed instellen van netwerksettings
Werking: network probe d.m.v. arp ping en ping
Configuratie:
Debian
Plaats meerdere bestanden in de style van /etc/network/interfaces in dezelfde directory met namen als interfaces.thuis, interfaces.werk, interfaces.school en daarin de corresponderende settings.
Gentoo
plaats in /etc/conf.d/net verschillende regels in de stijl van
In de package zit ook een init script, dit gebruik ik nadat /etc/init.d/networking gestart is.
Parameters: zie autonet.py --help
Opmerkingen: Op dit moment ondersteunt het script alleen ethernet connections. Lees ook even README.txt
Download: http://vizzzion.org/~sebas/python/autonet-0.4/
Vraag:
Ik zoek mensen die het willen testen. Reacties, vragen en opmerkingen zijn welkom. Als je Debian of Gentoo draait, en je laptop vaak op verschillende plaatsen gebruikt hoor je tot de doelgroep.
Wie wil het testen?
Aanpak
- voor elke configuratiemogelijkheid hou ik een mogelijke config, in aparte files (debian), of in een file (gentoo), het formaat van de files is hetzelfde als in de standaardconfiguratie files.
- het script probeert eerst elke configuratie door middel van een arp ping, als dat niets oplevert d.m.v. een gewone ping, vindt de goede config en stelt het netwerk dan zo in.
Nu wil ik dit scriptje graag ook voor anderen beschikbaar stellen, eventuele bugs fixen en mogelijk nog wat features toevoegen.
Hiervoor heb ik echter wel wat testresultaten nodig, ik wil gewoon weten of het bij anderen ook werkt, enz.
even wat info in de stijl van het handige scripts topic:
Naam: autonet.py
Doel: herkennen en goed instellen van netwerksettings
Werking: network probe d.m.v. arp ping en ping
Configuratie:
Debian
Plaats meerdere bestanden in de style van /etc/network/interfaces in dezelfde directory met namen als interfaces.thuis, interfaces.werk, interfaces.school en daarin de corresponderende settings.
Gentoo
plaats in /etc/conf.d/net verschillende regels in de stijl van
code:
1
| iface_eth0="192.168.0.1 broadcast 192.168.0.255 netmask 255.255.255.0" |
In de package zit ook een init script, dit gebruik ik nadat /etc/init.d/networking gestart is.
Parameters: zie autonet.py --help
Opmerkingen: Op dit moment ondersteunt het script alleen ethernet connections. Lees ook even README.txt
Download: http://vizzzion.org/~sebas/python/autonet-0.4/
Vraag:
Ik zoek mensen die het willen testen. Reacties, vragen en opmerkingen zijn welkom. Als je Debian of Gentoo draait, en je laptop vaak op verschillende plaatsen gebruikt hoor je tot de doelgroep.
Wie wil het testen?
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.