Toon posts:

[W2K] Socket error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een van mijn windows PC die W2K SP4 draait een probleem met het maken van verbindingen op poorten.

In deze machine zit een 3com netwerk kaart (inmiddels ook vervangen).

Als ik over het interne netwerk dus met netbios dingen kopieër zijn er geen problemen.

Echter zodra ik wil gaan surfen/mail ophalen dan gaat het mis. Bij het openen van mijn browser geeft hij een dns error. En als ik in outlook me mail op haal geeft hij deze melding socket fout 10050. Hier heb ik al in de knowledge base opgezocht en vind ik alleen vage verschillen en verbeteringen in de service packs.

Het lijk er op als hij dus zodra hij een verbinding op wil zetten tussen 2 machines op bepaalde poorten en een socket wil creeëren het fout gaat.

De melding 10050 geeft aan dat het network down is. Alleen ik kan naar elk adres pingen binnen en buiten mijn netwerk

Kan gewoon gebruik maken van alles shares binnen mijn netwerk en daar op kijken en kopieren.

Ook hiet op het forum heb ik gezocht en geen van alle bieden een oplossing.

Of dit nu voor NT PNS of voor wos is, maar volgens mij past het het beste hier.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je zegt - dus met netbios - bedoel je dan NBT of bedoel je dan NetBEUI ?

Verder zou je eens moeten proberen een telnet naar 213.239.154.35 op poort 80 (telnet 213.239.154.35 80 dus :P ) te doen en kijken ofdat je hiermee een zelfde soort resultaat krijgt.

Verder zou het de moeite zijn om bv. dingen als firewalls, proxies (?), en alles wat daar maar mee te maken heeft te de-installeren, en uiteraard ook een virus/trojan/etc-scan te draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Virus scan ed allemaal al gedraaid niks gevonden nee een telnet lukt ook niet omdat hij hierbij ook gebruik maakt van een socket.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat bied geen soulaas.

Kan het met de vestaupdate16 drivers van een philips camera te maken hebben?

Ik heb w2000 geupgrade naar xp en nu krijg ik de melding socket-fout 11004

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 17:09 ]