Toon posts:

[mp3player] USB-problemen met MP-Man F50?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week een mooi mp3-spelertje op de kop getikt, een MP-Man F50. Prima ding, smartmedia erbij gehaald.

Specs systemen:

Laptop:
Via KT333 plank, USB 2.0, Via USB 2.0 drivers
AMD 2200+
512MB DDR
Radeon 9000 64MB
40GB HD
WinXP SP1

Desktop:
Abit NF-7S (Nforce 2), USB 2.0, WinXP SP1 USB 2.0 drivers
AMD @ 2100mhz
512DDR
Radeon 8500
2*60GB HD
WinXP SP1

Máár dan het probleem. De software en driver werken als een trein op mijn laptop die op XP draait. Ik install het op m'n desktop (in eerste instantie onder win2k), start de software, probeer wat te uploaden: mis, windows flikkert hem er constant uit. (icoontje veilig hardware verwijderen verdwijnt en verschijnt dan weer). Daarna wordt hij weer gedetecteerd, en kan het geintje weer van voor af aan beginnen.

Dus ik zwaar aan het balen, nou ja dan maar WinXP op m'n mooie desktop....En wat gebeurd er: weer hetzelfde. Beide systemen hebben USB 2.0, en ze dat is ook actief. Op mijn laptop werkt het echter als een trein. Ik gebruik de manager 2.2 (de standaard versie 2.1 ook geprobeerd) en de standaard drivers voor de F50.

Hoe kom ik hier omheen (USB drivers??)? Of is er een ander programma compatible met mijn F50(niet gevonden...)?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kleine en subtiele kick aangezien het me nog steeds niet gelukt is om het aan de gang te krijgen. :)

Verwijderd

Wie weet een nieuwe BIOS + correct updaten dmv load setup defaults ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 13:22:
Wie weet een nieuwe BIOS + correct updaten dmv load setup defaults ?
Helaas dat deed het hem niet :)

Verwijderd

Heb je die poorten dan niet uitgeschakeld in je BIOS ?

Checken of je USB poorten wel goed zijn aangesloten op je moederbord ?

Werken andere apparaten wel via die USB poort ?

Anders zijn het brakke drivers oid...

Is de USB patch voor winxp trouwens al geinstalleerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze aanstaan in het BIOS, en ze werken ook: mijn muis doet het er namelijk prima op, en in die poort heb ik mijn mpman ook al gehad.

Ik heb SP1a geinstalleerd, toen in apparaat beheer de USB 2.0 controller bij laten werken. In SP1a zitten nl als het goed is die drivers, en zo stond het op de Abit site.

Verwijderd

Dan zijn het dus brakke drivers van MPman oid :)....

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar een subtiele schop omdat ik er nog steeds niet uit ben :'(

Ik blijf het vreemd vinden dat hij het wel doet op mijn laptop maar niet op me desktop...

Verwijderd

Doe dan eens een fresh Windows reinstall ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 12:32:
Doe dan eens een fresh Windows reinstall ?
Dit is een verse installatie :) Ik kom nl. van win2k af :)

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Je hebt dus die update van MpMan ookal gehaald hè.

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij met mijn MpMan F-50 alleen dan contra. Op mijn desktop werkt het wel, op mijn nieuwe laptop niet. Beide Usb 2,0. Ik denk dat het gewoon aan hun drivers ligt. Heb er ook nog steeds geen oplossing voor.

Verder vind ik het wel een fijn spelertje, klein, licht en met een heel lange batterijduur.

Somewhere in Europe...

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij met mijn MpMan F-50 alleen dan contra. Op mijn desktop werkt het wel, op mijn nieuwe laptop niet. Beide Usb 2,0. Ik denk dat het gewoon aan hun drivers ligt. Heb er ook nog steeds geen oplossing voor.
Dat zou het vermoeden wat ik eerder uitsprak alleen maar bevestigen...

Wie weet een klacht sturen ? Ik neem aan dat ze voor zo'n serieus probleem ondertussen wel een work-around hebben bedacht....

Verwijderd

Topicstarter
scenic20 schreef op 06 december 2003 @ 17:36:
Je hebt dus die update van MpMan ookal gehaald hè.

Verder vind ik het wel een fijn spelertje, klein, licht en met een heel lange batterijduur.
Yup ik heb de nieuwste versie van hun software (2.2) gebruikt, maar het mocht niet baten. Ik ga toch maar eens een klacht indienen dan :)

Toch hartstikke bedankt allemaal :)

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik heb dit probleem ook soms op mijn desktop, met sommige overdrachten gooit hij hem eruit, niet erg hinderlijk aangezien ik hem dan gewoon weer opnieuw aansluit en verder ga met de overdracht.

Verwijderd

Topicstarter
THxZ0NE schreef op 07 december 2003 @ 12:16:
Ik heb dit probleem ook soms op mijn desktop, met sommige overdrachten gooit hij hem eruit, niet erg hinderlijk aangezien ik hem dan gewoon weer opnieuw aansluit en verder ga met de overdracht.
Bij mij knalt hij er dus onmiddelijk uit, het verste wat ik tot nu toe hebt gehaald is 3%. De rest kapte hij meteen af ....

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Bij mij loopt de software al; vast op het moment dat het opstartscherm in beeld is op mijn laptop... Zonder speler start het wel gewoon. Op mijn nieuwe desktop (sinds 19nov.) wilde het ook niet werken, met die update van mpman (die waarbij staat voor alleen als je problemen hebt in xp) werkt het prima.

Op de laptop dus nog steeds niet :(. Kan ik niet eens meer mijn mp3's herladen op vakantie, op mijn oude werkte het prima.

Somewhere in Europe...

Pagina: 1