Toon posts:

[Chaintech 7NJS Ultra Zenith] IR remote

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag op de hcc dus een een CHAINTECH 7NJS Ultra ZENITH gekocht

dit is volgens mij dezelfde als de gewone 7NJS alleen dan met cbox3 en een afstandsbediening

Socket A AMD Duron/Athlon/Athlon XP
200/266/333/400MHz FSB, ATX
NVIDIA nForce2 Ultra 400 + MCP-T

nou is het probleem dus die afstandsbediening in de handleiding (die al redelelijk crappy is) staat er nix over het aansluiten van de ir dus ik neem aan dat bij dezelfde kabel zit als het schermpje en de lampjes maar ik kan doen met die afstandsbediening wat ik wil maar er gebeurd helemaal nix , en de chaintech site heeft er ook niet veel over te zeggen.

zijn er hier mensen met dezelfde mobo misschien een idee ?

Verwijderd

heb het zelfde probleem alleen iedereen is te beroerd om te reageren

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:50

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Niemand is te beroerd om te reageren, alleen is dit dus een bekend probleem. Heb je al met Chaintech contact opgenomen, en welke software gebruik je voor de IR?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontcapst ;)

firewire1337: als je zo blijft doen dan maak je de kans kleiner dat er überhaupt iemand gaat reageren op je probleem :)

[ Voor 79% gewijzigd door BalusC op 01-12-2003 15:28 ]

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op 01 december 2003 @ 15:25:
Niemand is te beroerd om te reageren, alleen is dit dus een bekend probleem. Heb je al met Chaintech contact opgenomen, en welke software gebruik je voor de IR?
je heb geen software nodig of whatsoever...

collega van mijn heeft de intel versie (ik de AMD) en die werkt SUPER.... geen software nodig niks... hij werkt gewoon prima...

ALLEBEI de machines hebben de nieueste bios drivers + nforce chipset drivers enzovoort.. maar lijkt wel alsof die hele Cbox3 controller niet reageerd erop... (de ir alleen dan he)

de rest doet het wel de USB en de 6in1 flashcard reader werkt ook prima. alleen die IR receiver doet ut nie :'( (waardoor mijn afstandbediening waardeloos is)

alleen 1 ding is wel vreemd het kabeltje dat in de handleiding staat is compelet anders van opzet... en de aansluiting klopt ook voor geen meter...

maar als het zo bekent probleem is... wat is dan de oplossing ? want RMA is geen optie... want ik ga niet mijn plank terug sturen alleen maar omdat zo'n IR controller een beetje vaag niet werkt. is er geen test software ofzo om hem te testen of die uberhaud wat ontvangt?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 15:33:
[...]

je heb geen software nodig of whatsoever...

collega van mijn heeft de intel versie (ik de AMD) en die werkt SUPER.... geen software nodig niks... hij werkt gewoon prima...

ALLEBEI de machines hebben de nieueste bios drivers + nforce chipset drivers enzovoort.. maar lijkt wel alsof die hele Cbox3 controller niet reageerd erop... (de ir alleen dan he)

de rest doet het wel de USB en de 6in1 flashcard reader werkt ook prima. alleen die IR receiver doet ut nie :'( (waardoor mijn afstandbediening waardeloos is)

alleen 1 ding is wel vreemd het kabeltje dat in de handleiding staat is compelet anders van opzet... en de aansluiting klopt ook voor geen meter...

maar als het zo bekent probleem is... wat is dan de oplossing ? want RMA is geen optie... want ik ga niet mijn plank terug sturen alleen maar omdat zo'n IR controller een beetje vaag niet werkt. is er geen test software ofzo om hem te testen of die uberhaud wat ontvangt?
Waarom zou je je hele plank niet RMA'en als er iets kapot van is :?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

BalusC schreef op 01 december 2003 @ 15:26:
Titel ontcapst ;)

firewire1337: als je zo blijft doen dan maak je de kans kleiner dat er überhaupt iemand gaat reageren op je probleem :)
ja kijk als iemand na bijna een week tijd niet reageerd word je ook best wel sjaggie hoor... want die helpdesk van chaintech is ook gewoon zwaar :( :( :(

maar okay je heb wel gelijk... :X

Verwijderd

om de simpele reden...

alles werkt prima aan die plank

het is alleen maar een klein onderdeel van de Cbox3 die het niet goed doet, mischien is het wel die afstandbediening die gewoon gaar is... kan ook :) (heb ik met mijn digitenne ook gehad)

maar daarom vraag ik dus een klein stukje software waarmee ik mischien die dingen kan testen... :Y) :)

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:50

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Volgens een aantal websites heb je inderdaad voor de afstandsbediening nodig voor de Cbox+remote. Hij wordt namelijk aangestuurd als een normaal keyboard en muis. Misschien dat je een usb toetsenbord gebruikt dat de plaats van de remote inpikt?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Pagina: 1