Toon posts:

[car-audio] Pioneer met geheugenverlies

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Moderator: weet niet of dit het juiste forum is?

Ik heb gisteren bij iemand een Pioneer DEH-1500R autoradio ingebouwd. Als je het contact uitzet en het frontje verwijderd blijkt vervolgens het geheugen gereset te zijn. Wanneer je eerst het frontje verwijderd en daarna pas het contact uitzet is er geen probleem. Alle kabels zitten goed. Heeft iemand een oplossing of is de radio gewoon niet goed?

Verwijderd

ik had dit ook met mijn pioneer radio en dacht ook dat de kabels goed zaten, maar dit was toch niet het geval. Je moet gewoon de + en de gele draad even omdraaien et voila.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 18:42 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
+ en de - omdraaien? Dat zou ik niet doen. Bij sommige auto's zitten wel +-draad en de standby-draad omgedraaid om de een of andere reden (o.a. bij de Opel Astra). Waarschijnlijk zul je het iig in je voeding moeten zoeken.

Verwijderd

Inderdaad nooit de + en de - omdraaien, dit kan onherstelbare schade aan de versterker van de radio toebrengen (eigen ervaring). Kijk even naar de rode en de gele plus draden. Deze zitten hoogstwaarschijnlijk verkeerd om.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn standaard stekkers, dus ik heb weinig mogelijkheden om de draden te veranderen. Ook vreemd dat de radio de zenders wél opslaat als je het frontje verwijderd voordat je het contact er af haalt...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 23:27:
Het zijn standaard stekkers, dus ik heb weinig mogelijkheden om de draden te veranderen. Ook vreemd dat de radio de zenders wél opslaat als je het frontje verwijderd voordat je het contact er af haalt...
Dat kan misschien komen omdat hij na het verwijderen van het frontje een condensator oplaad ofzo, wat hij dus niet kan doen als je eerst het contact uit zet (in het geval van omgewisselde backup draad). Waarschijnlijk verliest hij na een dag z'n zenders alsnog.

Verwijderd

Ik weet je probleem wel,ga naar een automaterialen zaak zeg wat voor een radio en auto je hebt,en vraag om een iso connector sluit aan en klaar.Het probleem zit hem in de geschakelde plus van je radio die zit anders om,of je moet willen knippen in de bedrading van je radio om dit te veranderen.

groetjes karten _/-\o_

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 22:56:
Moderator: weet niet of dit het juiste forum is?

Ik heb gisteren bij iemand een Pioneer DEH-1500R autoradio ingebouwd. Als je het contact uitzet en het frontje verwijderd blijkt vervolgens het geheugen gereset te zijn. Wanneer je eerst het frontje verwijderd en daarna pas het contact uitzet is er geen probleem. Alle kabels zitten goed. Heeft iemand een oplossing of is de radio gewoon niet goed?
en als die persoon het contact uitzet...
dan kan hij de radio zeker ook niet meer aandoen?

[ Voor 3% gewijzigd door job op 29-11-2003 12:34 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41
Gele en rode draadje van je radio omwisselen, als het goed is zitten daar ook plugjes op dus 2 minuten werk.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-03 19:23
Archie_T schreef op 29 november 2003 @ 12:40:
Gele en rode draadje van je radio omwisselen, als het goed is zitten daar ook plugjes op dus 2 minuten werk.
Anders kroonsteentje :Y)

BlaBlaBla

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:34
Ik heb er sowieso voor gezorgd dat de gele + rode draad van de radio op de + van auto zitten. Op deze manier kan de radio ook aan zonder dat je hem op het contact heb staan, dat vind ik iig ideaal met autowassen e.d. .

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

ik had dit ook met mijn pioneer radio en dacht ook dat de kabels goed zaten, maar dit was toch niet het geval. Je moet gewoon de + en de gele draad even omdraaien et voila.
Op de ene manier zit er namelijk spanning op al zet je de motor aan en blijft er ook nog wat spanning op staan al zet je hem uit, bij de andere dan valt de spanning er volledig af en wordt dus niks onthouden.

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Bigs schreef op 28 november 2003 @ 23:18:
+ en de - omdraaien? Dat zou ik niet doen. Bij sommige auto's zitten wel +-draad en de standby-draad omgedraaid om de een of andere reden (o.a. bij de Opel Astra). Waarschijnlijk zul je het iig in je voeding moeten zoeken.
Is bij Tigra idd ook het geval, gewoon even doormeten, goed aansluiten en opgelost

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Verwijderd

Op mijn Kenwood zat er een soort jumpertje waarmee je de rode en gele draad intern kon omdraaien, dus misschien zit dat ook wel die Pioneer.

Verwijderd

Heel veel automerken hebben de constante plus en de schakel plus andersom zitten ( zoals bv opel en vw )
kwestie van de rode en gele even omdraaien of anders gewoon de gele en rode aan elkaar connecten via knijpbusjes ( tip doe het mannetje niet aan de autobekabeling )
Greetzzzzz Zone
/edit typo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 19:00 ]

Verwijderd

p.s was hier vroeger nou geen autohifi topic ? :?

Verwijderd

p.s nog een kleine tip..
trek een 8 mm kabeltje rechtstreeks van je accu naar je radio voor de beste weergave van je systeem aangezien de standaard bekabeling altijd te dun is om een goede weergave voor elkaar te kunnen boksen. :)
Pagina: 1