Toon posts:

pasta van gpu hs voor cpu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een zalman heatsink gekocht en heb daar nog wat koelpasta van over. Is deze pasta ook goed te gebruiken voor mijn cpu koeler of kan ik beter een tubetje artic silver kopen? Denk namelijk dat de heatsink er niet helemaal netjes op zit.

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Je kan dat gewoon gebruiken. Al is artic silver natuurlijk beter. Scheel een paar graden.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... nu nog ergens AS ergens cheap vandaan krijgen :). Was vandaag op de hcc maar de enigste stand die het had, daar was het uitverkocht.

Verwijderd

Pricewatch: Arctic Silver vanaf € 3,-
search: Beste koelpasta

Je kunt zonder problemen die witte pasta gebruiken. Voordeel: geen electrische geleiding.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 06:09 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:42

Epsilon

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 06:07:
Pricewatch: Arctic Silver vanaf € 3,-
search: Beste koelpasta

Je kunt zonder problemen die witte pasta gebruiken. Voordeel: geen electrische geleiding.
nog een voordeel: bij lage temps doet ie het een stuk beter dan de AS :)
voor een NB zou ik het zowieso doen, want dat witte vloeit allemaal NET ff wat makkelijker. Je doet er dan snel een veel te dikke laag op.

Verwijderd

AS3 en AS5 geleiden allebei ook niet genoeg stroom om problemen te veroorzaken. Als je netjes bent en alleen je core insmeert (of een niet geopende Intel hebt) kan er ook niets gebeuren ook al gebruik je wel geleidende pasta. Het zijn alleen die weerstandjes en condensatoren waar je voor op moet passen met geleidende pasta. Maar ik heb al vaak een kwakkie AS3 op z'n ding gehad en nog nooit iets van gemerkt.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:42

Epsilon

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 12:05:
AS3 en AS5 geleiden allebei ook niet genoeg stroom om problemen te veroorzaken. Als je netjes bent en alleen je core insmeert (of een niet geopende Intel hebt) kan er ook niets gebeuren ook al gebruik je wel geleidende pasta. Het zijn alleen die weerstandjes en condensatoren waar je voor op moet passen met geleidende pasta. Maar ik heb al vaak een kwakkie AS3 op z'n ding gehad en nog nooit iets van gemerkt.
Ik ook niet
Maar dat AS geleid is maar heel miniem. Een dun potlood streepje geleid nog meer dan een kwak AS :P. Weerstand zeer hoog. Iets wat geen problemen mag veroorzaken. Overigens lak ik voortaan wel alle bovenkant van de procs (die componenten). Dit om mogelijke condensatie boven op de cpu, geen kwaad te laten doen en om te zorgen dat de AS er makkelijker af te krijgen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx, ik probeer het dan gewoon eerst uit met die zalman pasta. Zal wel zelfde pasta zijn als die ze bij hun cpu koelers leveren en zalman kennende moet dat wel goed zijn :).

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RommelD schreef op 28 november 2003 @ 22:48:
Je kan dat gewoon gebruiken. Al is artic silver natuurlijk beter. Scheel een paar graden.
Dat valt nog te betwisten. Ik had laatst nog een heel uitgebreide "termal paste" test gelezen en daar kwam de Zalman pasta er als allerbeste uit. AS3 was een goede 2e.
Weet alleen helaas de URL niet meer (vergeten te bookmarken).

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Arcitic Silver geleid dus echt WEL electriciteit en goed ook. zijn al behoorlijk wat cpu's kapot gegaan doordat iemand ff lekker dik aan het smeren was op zijn core. Zilver geleid electriciteit zelfs ZEER goed. Beter als koper.

Zie ook de arcticsilver Website:
Caution:
While much safer than silver greases engineered for high electrical conductivity, Arctic Silver thermal compound should be kept away from electrical traces, pins, and leads. The compound is slightly capacitive and could cause problems if it bridged two close-proximity electrical paths.

http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

>Systeemspecs<

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 10:12
offtopic:
Dat had ik je dus al verteld in de trein :P

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:45

_Ernst_

Mark It Zero!

Nimrod|IA schreef op 29 november 2003 @ 17:13:
Arcitic Silver geleid dus echt WEL electriciteit en goed ook. zijn al behoorlijk wat cpu's kapot gegaan doordat iemand ff lekker dik aan het smeren was op zijn core. Zilver geleid electriciteit zelfs ZEER goed. Beter als koper.

Zie ook de arcticsilver Website:
Caution:
While much safer than silver greases engineered for high electrical conductivity, Arctic Silver thermal compound should be kept away from electrical traces, pins, and leads. The compound is slightly capacitive and could cause problems if it bridged two close-proximity electrical paths.

http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm
mmm dacht dat sommige type arctic siver niet geleiden en sommige wel. Ik las laatst iets dat het pas geleid onder zeer hoge druk bij een hele dunne laag.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Haha, kijk dit:

http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=77

Mijn zalman prutje > AS 3

Verwijderd

Ik heb zelf de geleiding van AS3 gemeten met een multimeter. Besluit: Bij kamertemperatuur onder normale druk geleid het in ieder geval niet.

Verwijderd

Bij een videokaart die een kennis van mij insmeerde met AS3 was 1 veegje tussen 2 pinnen van de RAM chipjes voldoende om de kaart nutteloos te maken (beeld met ontzettend vage strepen en RAM errors).
Het schoonmaken van de kaart met alcohol + tandenborstel was voldoende om de AS tussen de RAM pinnen uit te halen en de kaart weer werkend te krijgen (echter had de kaart wel een opflikker gehad en moest ondergeklokt worden om nog enigszins werkbare output te geven).

Kortom: wat je meet met een multimeter bij lage frequenties hoeft nog geen aanduiding te zijn dat het geen problemen geeft op de hogere frequenties waarop je componenten werken. AS3 geleid wel degelijk.

Verwijderd

Dit staat op de site van Artic Silver
Not Electrically Conductive:
Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity.
(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.)
Oftewel: de geleiding is verwaarloosbaar, maar AS zorgt wel voor een capaciteits effect! Als er AS tussen 2 geleidende banen komt ontstaat er geen kortsluiting, maar kan er weldegelijk schade ontstaan!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Intussen is wel weer AS5 uit, die beter schijnt dan die Shin-Etsu (waarvan hier een CM-versie getest is als beste) :)
Maar de performance van de al wat oudere AS3 valt tegen, ja..

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Pagina: 1