Toon posts:

sb0220 Soundblaster Live 5.1 Digital

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een wat ouder systeem van mij (Compaq 4600 -> Pentium 2 400 Mhz (BX chipset) 320Mb Intern ) heb ik gister een soundblaster 5.1 digital Player Bulk(sb0220) gekocht omdat een geluidskaart ontbrak in dit systeem. Het grote probleem is dat ik deze kaart echt niet geinstalleerd krijg. Windows ziet dat er een multimedia kaart is geinstalleerd en vind de game-port van de SB-live maar het geluidsgedeelte ho-maar. Op de website van creative de drivers gedownload maar dan zegt hij dat er geen soundblaster te vinden is.. (terwijl hij er toch echt inzit) Meerdere PCI sloten geprobeerd maar wil echt niet lukken.. Iemand tips ? Ik draai win2000 SP4. Ik heb ook meerdere driver geprobeerd die ik van www.driverguide.com heb gedownload. Ik ben nu zover dat ik de EMU101 soundprocessor aan de praat heb via wat omwegen maar de software installeren lukt niet omdat hij blijft volhouden dat er geen SB-kaart aanwezig is in het systeem

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-08 11:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Heb je een clean install? Of heb je het systeem gekregen van iemand die er vroeger een soundcard in had zitten? En installeer je de gedownloade drivers nadat je de standaard windows drivers hebt gedeleted?

anders moet je de Kx Drivers eens proberen.

En als die niet werken: probeer de kaart in een ander systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door mentalmadnizz op 29-11-2003 13:39 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het was een schone installatie. Ik heb voor de zekerheid nog even de gehele C: schijf geformateerd en Win2000 opnieuw geinstalleerd. Het rare is dat ik nu wel mp3 kan afspelen omdat ik handmatig wat drivers heb kunnen installeren maar nog weigert de rest zich te installeren.

Ik gooi hem wel ff in m'n andere computer om te kijken of dat ie het daar wel doet. Alleen jammer want daar werkt het nu allemaal zo lekker op..

Heb ook al contact gezocht met Creative zelf.. je vind meerdere problemen met deze specifieke kaart op het internet.