[win xp] lsass.exe error

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43
Ik had de nieuwste nvidia drivers geinstalleerd en daar was ik vervolgens niet zo tevreden over en heb toen de stuurprogramma`s teruggezet via hardwarebeheer. na een reboot kreeg ik lsaas.exe error "iet over wachtwoord proberen te wijzigen ofzo" :? een enkele seconden te zien en begint de pc te rebooten. en zo blijft dit dus al de hele avond doorgaan.. iemand enig id hoe dit op te lossen?

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:48
de exacte melding graag, niets iets vaags...

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
ik krijg t ongeveer 1seconden te zien ben al blij dat ik lsaas.exe heb kunnen ondekken maar zal t nog es proberen te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
foto ;)

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:48
Bl4ckviper schreef op 28 november 2003 @ 22:29:
ik krijg t ongeveer 1seconden te zien ben al blij dat ik lsaas.exe heb kunnen ondekken maar zal t nog es proberen te zien
en als je kiest voor 'laatst bekende goede configuratie' of anders in 'veilige modus'

wat doet ie dan?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
zelfde.. allebei geprobeerd
komt niet verder dan dat schermpje

[ Voor 4% gewijzigd door Bl4ckviper op 28-11-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
euhm zelfs in veilige modus niet :? . Ik dacht dat in dit geval Windows de standaard vga driver pakt voor het beeld of was dit alleen in Windows '98 ?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
zelfs in vga_modus opstarten zoiets staat er ook tussen doet ie niet.. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Bl4ckviper op 28-11-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
euhm heb je een ander videokaartje over mischien. Is de videokaart onboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
nope geen over niet onboard.. heb fail save al gedaan in bios veranderd niets..

ovrigens nog iets bij de melding: deze status ontvangt u omdat u probeerd het wachtwoord bij te werken ..

[ Voor 9% gewijzigd door Bl4ckviper op 28-11-2003 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
het klinkt meer als een virus :? . Nog even een vraagje welke logon gebruikje. De Windows Family logon of moet je een password intikken net zo als Win2k enz. En gebriuk je uberhaubt normaal een wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55140

G F0rce 1 schreef op 28 november 2003 @ 22:38:
het klinkt meer als een virus :? .
Als het idd over lsaas.exe gaat en niet over lsass.exe zit dat er goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
wat waren het voor drivers kwam het van de orginele nvidia site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 22:54

Visjes

Blub........

Lsaas.exe ken ik niet maar wel Lsass.exe als probleem.

Lsass.exe
Dit probleem ken ik, Laatst had de bak van me ouders dit zelfde probleem. Dit is een soort van virus. Bij ons blokkeerde die de internet verbinding, en gaf steeds bluescreen's. Niet de gebruikelijke maar een soort neppen, die zich zelf weer afsloot na een paar seconden :? .
Dit kan je simpel verwijderen of hernamen via DOS. Als ik me niet vergis staat die in de system32 directory. Dit kan geen kwaad voor de volgende boot, als het goed is werkt die dan weer. Ik kan je geen garanties geven.

Anders gewoon even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
ja gebruik een wachtwoord gewoon family inlogen ik zal nog een keer kijken of het echt lsaas.exe of lsass.exe is (maar ik krijg dus geen bleuscreens enzo hij blijft gewoon rebooten) ja het waren orginele drivers van nvidia

[ Voor 11% gewijzigd door Bl4ckviper op 28-11-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
het is idd lsass.exe mijne heren..

Voel me nu behoorlijk stom maar goed

[ Voor 39% gewijzigd door Bl4ckviper op 28-11-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
haha het went ;) . Maar start op met win 98 bootdisk rename het bestand en het zou goed moeten zijn als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dan passen we de topic titel even aan.
Mag ik je verder vragen een iets meer samenhangend verhaal er van te maken? We zijn nu 13 posts verder, en alles wat we weten is de /bestandsnaam/ van het probleem wat je hebt - niet echt constructief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
Anoniem: 55140 schreef op 28 november 2003 @ 22:40:
[...]

Als het idd over lsaas.exe gaat en niet over lsass.exe zit dat er goed in.
het gaat dus wel over lsass.exe en na ook wat enige speur werkt lijkt het dus geen virus hij staat ook gewoon bij de processen bij taakbeheer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
inderdaad maar luister even naar elevator. Ik kan het proces hier overigens niet terminaten.

Goed het probleem is dus alsvolgt. Er is 'een' computer waar Windows XP draait. op deze PC zijn zojuist nieuwe Nvidia drivers geinstalleerd. Videokaart is onbekend. Na de installatie is er opnieuwe opgestart en bij het opstarten gaf het proces lsass.exe de foutmelding dat hij het wachtwoord probeerd te veranderen en reboot daarna direct de PC. Ontbrekende informatie aanvullen svp ;)

[ Voor 68% gewijzigd door G F0rce 1 op 28-11-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
Okeej ik zal het hele verhaal nog 1 keer vertellen om te proberen er 1 samenhangend geheel van te maken :P :

Ik had dus de nieuwste drivers van nvidia.com gedownload en geinstalleerd op mijn pc echter was ik hier niet echt tevreden over en besloot via hardware beheer het oude stuurprogramma terug te zetten. Na dit gedaan te hebben moest ik rebooten. Toen de pc "opgestart" was kwam er een melding met: lsass.exe error :"deze status ontvangt u omdat u probeerd het wachtwoord bij te werken" vervolgens raakt de pc verstrikt in een loop van reboots. Het schermpje is niet langer dan max 2 sec zichtbaar.

Wat ik al geprobeerd heb:
- opstarten in alle vormen safe mode
- opstarten met hersteloptie
-opstarten met vga-modus

ik ben niet in het bezit van een extra video kaart of andere zaken (ook mag ik in de kast niet openen wegens garantie redenen(pc prive))

het is van belang de data te behouden met oog op files van een project van school en enige foto`s

iemand die dit probleem eerder gehad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:10
WINDOWS OPNIEUW EROP :)

Had ik ook gehad, door overklokken. Lsass.exe is geen virus ofzo het is een bestand dat je hele account enz beheerd.
LSASS betekent Local Security Authority Service, dus met toegang en rechten.
Niet renamen ofzoiets, want dan kom je er zowieso niet meer in.

Een paar tips:

- backup regelmatig je c:\windows\system32\config\
- Geen account aanmaken als je bezig bent met overklokken of dergelijks.
- ga eens naar www.bootdisk.com voor winXP fixes en repair ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Kakaroto op 28-11-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
G F0rce 1 schreef op 28 november 2003 @ 22:58:
haha het went ;) . Maar start op met win 98 bootdisk rename het bestand en het zou goed moeten zijn als ik het goed begrijp?
Niet doen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
Kakaroto schreef op 28 november 2003 @ 23:15:
WINDOWS OPNIEUW EROP :)

Had ik ook gehad, door overklokken. Lsass.exe is geen virus ofzo het is een bestand dat je hele account enz beheerd.
LSASS betekent Local Security Authority Service, dus met toegang en rechten.
Niet renamen ofzoiets, want dan kom je er zowieso niet meer in.

Een paar tips:

- backup regelmatig je c:\windows\system32\config\
- Geen account aanmaken als je bezig bent met overklokken of dergelijks.
- ga eens naar www.bootdisk.com voor winXP fixes en repair ;)
Ja heb er ook over zitten lezen je schijnt nog via een omslachtige manier je laatste configuratie moeten kunnen terug halen en dan zou het goed moeten zijn maar het probleem daar is dat ik system herstelniet aan heb staan.. (beetje jammer maar goed) ik denk datik maar ga trachten een 2de windows erop te zetten.. :D en zo mijn data te redden en vervolgens alles vrolijk leeg gooien. maar eerst ga ik nog even verder zoeken ik houd jullie op de hoogte ;) als ik een oplossing vind (andersom mogen jullie dat ook doen natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:10
Bl4ckviper schreef op 28 november 2003 @ 23:24:
[...]

Ja heb er ook over zitten lezen je schijnt nog via een omslachtige manier je laatste configuratie moeten kunnen terug halen en dan zou het goed moeten zijn maar het probleem daar is dat ik system herstelniet aan heb staan.. (beetje jammer maar goed) ik denk datik maar ga trachten een 2de windows erop te zetten.. :D en zo mijn data te redden en vervolgens alles vrolijk leeg gooien. maar eerst ga ik nog even verder zoeken ik houd jullie op de hoogte ;) als ik een oplossing vind (andersom mogen jullie dat ook doen natuurlijk ;))
Reken maar niet op dat systeem herstel van windows helpt of recovery disk, allemaal troep.
Je kan lsass.exe proberen van een andere PC halen, maar kans is heel klein dat het werkt. Zoniet blauw scherm.

Het is verstandig om volgende keer lsass.exe en andere gevoelige bestanden te backuppen.

Probeer dit eens: http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

[ Voor 6% gewijzigd door Kakaroto op 28-11-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
ik ben nu een 2de windows install er naast aan het zetten weet iemand of ik die lsass.exe dan kan kopieren en met die andere overschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
alles kan maar ik weet niet of het werkt. Lijkt me risicovol. Je kan het altijd proberen maar van de andere kant je kan nu je data toch redden dan is het probleem ook opgelost toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113858

Hallo,

ik krijg dus precies de melding als jullie allemaal lsass.exe en me pc reboot... dit lijkt dus als het sasser virus maar welke tool ik ook gebruik geen een vind hem ook me virus scanner niet al zijn me virus defenities up to date....!!! wie weet hier raad mee?

alsvast bedankt
stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

Lekker bezig! Een topic schoppen van een half jaar???!!!

Gebruik eerst de search eens goed en lees de informatie over Sasser eens goed door!

- Firewall installeren
- Removal tool draaien
- Virusscanner bijwerken
- Scannen
(of evt. virusscanner opnieuw installeren!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:55
yeroen1979 schreef op 13 mei 2004 @ 18:26:

Gebruik eerst de search eens goed en lees de informatie over Sasser eens goed door!

- Firewall installeren
- Removal tool draaien
- Virusscanner bijwerken
- Scannen
En windows patchen/lek dichten ;)

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 23:23
lekker kick, maar toevallig moest ik gister een pc repareren die zelfde probleem vertoonde, je moet zo snel mogelijk windows update doen. dus voordat je die 1 minuut aftel ding krijgt. om ervoor te zorge dat hij ni reboot tik je "shutdown /a" in bij uitvoere. Dit zorgt ervoor dat hij ni meer reboot.

Dus zorg ervoor dat je direct windows update doet voor die melding anders geeft hij aan dat je tijd etc ni overeenkomt met windows update en wil hij ni updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:23

TeeDee

CQB 241

yeroen1979 schreef op 13 mei 2004 @ 18:26:

- Firewall installeren
- Removal tool draaien
- Virusscanner bijwerken
- Scannen
Imho kan een topic schop van half jaar wel.
Verder zegt ie ook dat ie de nodige tools al geprobeerd heeft.

TS: Welkom @ GoT.

- alle laatste patches van windows?
- housecall virusscanner?
- zoek hier eens, misschien dat je wat meer te weten komt.

[ Voor 11% gewijzigd door TeeDee op 13-05-2004 18:32 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

Schop van een half jaar terwijl er al hot topics over sasser lopen!???

Kan egggggg nie! :D

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 21:08

The_Scarabial

MTB for life!

yeroen1979 schreef op 13 mei 2004 @ 18:52:
Schop van een half jaar terwijl er al hot topics over sasser lopen!???

Kan egggggg nie! :D
kan echt wel, hij zegt toch dat het sasser nie is, aangezien hij die tooltjes daarvoor al heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:02

Xeo

The_Scarabial schreef op 13 mei 2004 @ 19:00:
[...]

kan echt wel, hij zegt toch dat het sasser nie is, aangezien hij die tooltjes daarvoor al heeft gebruikt.
mijn vriendin heeft t zelfde probleem.... en tis idd geen sasser of tis een variant die de removal tools niet kennen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

stefstef, Xeo ik nodig jullie van harte uit om een topic te openen in BV. Ik ben bang dat dit topic echter teveel off-topic reacties over de datum zal opleveren; plus erg veel mensen die menen dat jullie toch echt lijden aan Sasser ;)

Deze is iets te oud om te heropenen gezien de recente ontwikkelingen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.