Geef deze "backup" problemen ?????

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:57
Bij mij op de zaak werken we allemaal op Win-XP. Vorig jaar moest ik van alle computers het XP-nummer op de sticker en het nummer wat bij eigenschappen "deze computer" staat op een formulier vermelden. Dit formulier werd toen opgestuurd naar een of andere software instantie. (Het ging dus alleen om de WinXP-nummers!!!). Nu heb ik thuis een "backup" van 1 van deze WinXP-cd's liggen. Als ik deze instaleer krijg het bedrijf waar ik werk dan problemen of kan ik dit zonder gevolgen gewoon doen? Krijg ik op mijn PC thuis een ander nummer of niet?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kortom je wilt een backup van een cd van je werk met de code van je werk installeren?

Dat mag natuurlijk niet O-)

Dat zou geen problemen moeten geven. Maar je kan misschien beter even een andere code zoeken, en die gebruiken. Zo deed ik het ook altijd met de software van m'n werk.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 19:20

grimson

domeingrommer

Het nummer wat bij je eigenschappen staat van 'deze computer' kan je toch niet gebruiken als CD-KEY als je dat bedoeld. Dit is een ander nummer dan oorspronkelijk ingevoerd.

Probeer www.aida32.hu eens te installeren om de oorspronkelijke key te achterhalen die tijdens installatie gebruikt is.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:57
grimson schreef op 28 november 2003 @ 21:25:
Het nummer wat bij je eigenschappen staat van 'deze computer' kan je toch niet gebruiken als CD-KEY als je dat bedoeld. Dit is een ander nummer dan oorspronkelijk ingevoerd.

Probeer www.aida32.hu eens te installeren om de oorspronkelijke key te achterhalen die tijdens installatie gebruikt is.
Ik heb de orginele cd-key, maar ik wil gewoon zeker weten dat als ik deze "backup" installeer mijn werkgever geen problemen krijgt met microsoft of een andere software-controle-instantie.

• grimson

grimson

domeingrommer

Als je de originele key hebt kan je zien dat hij verschilt van de 'key' onder je computer eigenschappen.

Als bedrijf zijnde heb je waarschijnlijk een 'volume licentie key' dat betekend dat je in dit geval WindowsXP niet hoeft te activeren. Alleen je moet dan ook een 'VLK'-editie hebben van WindowsXP, dus géén OEM of retail versie.

Conclusie: met je VLK key van je werk kan je WindowsXP gewoon thuis installeren zonder dat Microsoft erachter kan komen eh, beter gezegd: Je bedrijf zal er geen last van krijgen (je hoeft niets te activeren)

[ Voor 10% gewijzigd door grimson op 28-11-2003 21:33 ]

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

JIJ krijgt dan toch problemen, niet je bedrijf? 8)7
Moeten ze er wel achter komen natuurlijk ;)

Koekie?

• grimson

grimson

domeingrommer

Hazuki schreef op 28 november 2003 @ 21:35:
JIJ krijgt dan toch problemen, niet je bedrijf? 8)7
Moeten ze er wel achter komen natuurlijk ;)
Ach, 'het bedrijf' heet een x-aantal licenties gekocht van het product. Wat zou Microsoft het uitmaken als jij thuis een licentie gebruikt. Misschien heb je ook wel een PC van je bedrijf thuis/laptop ? Als je maar genoeg licenties hebt -> bedrijf.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

als het activation nr's zijn kun je em lekker toch niet gebruiken.. en ten tweede mag het niet wat je doet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah - dit gaat echt helemaal nergens over. Stelen van je werkgever is al af te keuren (ja, ook een serial is stelen), maar om er hier nu ook nog eens advies hierover te komen vragen is toch echt een stapje te ver.

edit:
En controleer heel eventjes je mailbox

[ Voor 12% gewijzigd door elevator op 28-11-2003 21:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.