Problemen met mij HD

Pagina: 1
Acties:

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 08:56
Hallo, ik heb een PIII800 op een ASUS CUSL-2 moederbord. Verder heb ik er 2 Seagate Barracuda II ATA100 van 20,1 Gb in zitten.
Als ik mijn computer zo'n 5-7 dagen aan heb gehad en ik wil van de ene schijf naar de andere kopieren, loopt WinNT4SP6 server vast als een huis (ik gebruik een van de HD's as backup drive totdat ik ruimtegebrek krijg). De enige manier om hem dan weer aan de praat de krijgen is een reset.

Na het resetten herkent de BIOS geen van beide HD's meer :'(. Als ik dan de computer zo'n minuutje uit doe en weer gewoon opstart worden de harde schijven herkend en loopt de hele boel weer stabiel voor zo'n 5-7 dagen.

Wat kan hier mis zijn. Ik heb de voeding al laten checken en die was goed.

• Edgar wolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09-2020
Ik heb hier sinds een week een systeem voor een oom van mij staan, ook met een seagate Barracuda II en het hele systeem wil niks.
De ene keer start die wel op de andere keer blijft die hangen bij het inlog scherm de andere keer hangt die bij het installeren van tombraider chronicles ( ja das wel 2 mb installeer werk). De ene naar de andere register fout, explorer fout en ga zo maar door. Maar als hij vastloopt en je reset hem dan krijg je in dos scandisk en dat duurt lang, er staat ongeveer 3 gb data op de hdd en daar is scandisk minimaal een kwartier mee bezig en het is gewoon te droevig om aan te zien.:'(

Weet niet waar het aan ligt. Heb al ander geheugen geprobeerd maar dat hielp ook niet.:?

Als die het wel doet word die na een tijdje verschrikkelijk langzaam je kan niet eens freecellen ofzo.:(

Het is gewoon heel erg om te :'(

• Edgar wolf
O ja nog iets wil die bij jou wel defragmanteren. Ik heb norton speeddisk geprobeerd dat duurt een week geloof ik na een uur of 6 was die bij 40% van die 3 gb en de gewone defrag die bij windows zit geeft een fout "er is te weinig geheugen om te defragmanteren" en een fout code en dat heeft iets te maken met de cluster size volgen microsoft":?
:'( Gewoon vaag schijfje :'(

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 08:56
[update]

Ik heb net dat diagnose programmaatje maar eens van de seagate site gehaald. Nadat de short test geen problemen opleverde, de extensive test eroverheen gedaan. En jawel, een van de HD's was verrot. Nu heb ik gelukkig nog garantie, dus ik ben blij want ik weet eindelijk waarom de boel vastloopt.

• Edgar wolf
Hoe heet die en waar kan ik die krijgen ben nu aan het zoeken. Maar hun site is niet echt heel erg duidelijk.
Pagina: 1