Toon posts:

ADSL4Linux & Mandrake 9.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren Mandrake 9.2 geinstalleerd en het netwerk gedeelte werkt inclusief alle services (zoals Apache/Samba/SSH/printing etc.)

Vervolgens ADSL4Linux-1.09a.tar.gz en install.sh van www.ADSL4Linux.nl gedownload omdat ik mijn bestaande Linux bak wil gaan vervangen door een wat sneller model. Direct nadat ik ./install.sh heb uitgevoerd (+ chmod 700 install.sh) en optie 1 heb gekozen (Installatie) komt hij met de foutmelding "Bestand ADSL4Linux-1.09a.tar.gz mist." terwijl deze wel degelijk in dezelfde directory staat (en ja ook dezelfde naam heeft :) )

Ik heb al in heel veel forums rond zitten neuzen maar kan geen antwoord vinden waardom dit niet wil werken.

Heeft iemand een idee?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:42
heeft de gebruiker genoeg rechten om het bestand aan te roepen ?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ADSL4Linux is niet per se nodig. Je hebt alleen pppd en pptp nodig :)

http://www.sphaero.org/adsl/download.html

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Je moet, om het te kunnen starten, als root ingelogd zijn. + in de installatie handleiding staat dat chmod 700 (dus alleen voor root) op install.sh moet staan. Net om zeker te zijn dat alles de juiste rechten heeft ook chgrp & chown op root gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het altijd zo prettig werkte (ook de firewall) zou ik heel graag hiermee verder willen gaan. :)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 20:32:
Aangezien het altijd zo prettig werkte (ook de firewall) zou ik heel graag hiermee verder willen gaan. :)
/usr/bin/strace ./install

en dan kijken wat ie precies niet kan vinden?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit!!! het heeft ff geduurd maar wat was nu het geval:

Ik had de installatie files onder /home/gebruikersnaam gezet en op deze manier lukte het mij niet om de ./install.sh goed te laten lopen. Toen ik wat veranderingen aan het installiescript maakte merkte ik op dat het script de file zoekt in /root/

Dus beide files in /root gezet + cd /root en opnieuw ./install.sh gestart en nu loopt het als een zonnetje!!

Tanx voor de medewerking en ik hoop dat meer mensen hier wat aan hebben! :D :D :D :D
Pagina: 1