Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Aldi] MP3 autoradio functionaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik weet dat gadgetaanbiedingen bij de Aldi hun eigen topic hebben, echter wil ik dit topic puur en alleen om de radio hebben.

Het valt me namelijk op dat er veel meer functionaliteit in de radio zit dan is beschreven in de handleiding.

Zo kun je naar directories skippen door de draaiknop te gebruiken in combinatie met 3x op het "mp3" knopje te drukken, en de brightness van de display wat temperen door gebruik te maken van de powerknop rechtsonderin.

Verder viel het me op dat de draaiknop ook een drukknop is, maar ik heb nog nergens iets kunnen vinden waar je die voor kunt gebruiken (bijvoorbeeld niet in plaats van "Enter", het knopje rechts dat ook voor band zorgt).

Verder kwam ik ook nog een wazige functie tegen door een van de 4 vierkantje knokpjes aan de rechterkant ingedrukt te houden, ik kon een of andere functie op "Lo" of "DX" zetten, echter weet ik niet hoe of wat.

Verder kan ik nog geen telefoon mute, of andere mute (ATT) vinden, iemand anders wel? En is het eigenlijk mogelijk om cd's met CD-TEXT te gebruiken?

Als er nog meer mensen zijn die opties gevonden hebben hoor ik het graag.

Het handigst om door nr's te skippen vond ik in ieder geval met de MP3 knop (3x) indrukken, en dan met de draaiknop de track zoeken die je wilt spelen.

Verder vind ik het wel irritant dat ie zoemt bij lage volume niveau's, en viel het me ook op dat een track altijd (!) met een beetje gekraak begint (eerste tiende van een sec ofzo). Ook heb ik het idee dat ie af en toe wat foutjes maakt bij het decoderen (korte squeeltjes of piepjes), iemand anders ook deze ervaringen?

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

ik zou ook wel eens wille weten welke funcites er nou precies allemaal opzitten. Khad al een duitse handleiding gedownload, maar daar stond nix meer in dan in de hollandse |:( |:(

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 13:40
De LO/DX-functie op radio's dient ervoor om de gevoeligheid en selectiviteit in te stellen. LO staat voor Local en maakt de radio een stuk ongevoeliger, voor als je dicht bij een zendmast bezig bent, dat je geen storing ondervindt. DX is de meest aanbevolen setting, zo ontvangt je radio de zenders het beste en het gevoeligste. LO is maar in een paar gevallen een echt goede uitkomst.

https://www.hansvaneijsden.com

Verwijderd

Topicstarter
Awkwarding schreef op 29 november 2003 @ 20:28:
ik zou ook wel eens wille weten welke funcites er nou precies allemaal opzitten. Khad al een duitse handleiding gedownload, maar daar stond nix meer in dan in de hollandse |:( |:(
Waar heb je die dan gedownload, ik kan het typenummer niet eens uitvogelen :S

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 00:30:
[...]

Waar heb je die dan gedownload, ik kan het typenummer niet eens uitvogelen :S
typenummer staat op de doos ,MD4631 d8 ik. En je kunt hem op www.medion.de downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
krijg het niet gevonden. Al gevonden wat je kan doen met het indrukken van de volumeknop??

Heb je trouwens ook dat er bij het begin van ieder mp3'tje een kraak te horen is?

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 10:28
Nou heb sinds vorige week hem ook ingebouwd en aan de praat.
Inderdaad de volume knop is in te drukken en volgens mij zou hij de functionaliteit van de "sel" knop moeten hebben (zo staat het tenminste in de handleiding) want vooral het mp3 titel zoeken zou zo een stuk makkelijker worden.

D'r zijn veel toetsen die als je ze een tijdje indrukt allerlei opties naar boven brengen. De mode(of eq) knop een aantal seconden undrukken levert ook een hoop opties.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/a.c.dieterman/medion.gif

VOLUMEKNOP/ SELECTOR

SEL - Volgende letter - (3 sec) - BASS , TREBLE, BALANCE, FADE
MODE/eq - RADIO/CD - (3 sec) - advanced instellingen

AMS/MP3 - 1x : Titel selecteren
2x : Componist Selecteren
3x : Scrollen met die handel

Ook mijn versie heeft bij het begin (bij lage volumes) een zoem toon. Maar dat krijgt de prijs/kwaliteit niet echt laag

[ Voor 17% gewijzigd door ArnoutD op 02-12-2003 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
power kort indrukken levert een ander (minder schreeuwerig) brightness level op (knop 10)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 11:52
hmm van wanneer is die radio dan? want ik heb een oudere dus volgens mij en ben niet helemaal tevreden erover

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

En is er al iemand die wat functies heeft ontdenkt?
Zou iedereen de functies die hij heeft hier kunnen zetten, want ik kan ze wel gebruiken...

Verwijderd

eeeh
heb de radio gekocht omdat ie mooi bij de dash ging, lol.

nou ik zou idd welles willen weten wat die functies zijn als je 3 sec. sel
indrukt, er staat in het boekje dat dat geavanceerde instellingen zijn, maar niet
wat het allemaal doet, ook nie in het duitse boekje

De zoemtoon die wisselt van hoogte naarmate je het display dimt met de powerknop, en ik heb het idee dat het vooral komt door de grafische
equalizers., kan niks vinden om dat uit te zetten though.

die bliepjes en blopjes zijn erger met cdrw's en cdrs moeten weinig vingerafdrukken hebben anders krijg ik een error-2
na schoonvegen doet ie het weer.

iemand dat al opgevraagd bij medion ?

ps. iemand die de vorige (zwarte) versie van de radio heeft ben ik geweest,
en die heeft ook zoemtoon en bliepjes/blopjes.
zei dat het de ene keer meer is als de andere keer, dus tja....

Verwijderd

Ik heb een maand geleden ook zo'n speler gekocht, en hij functioneerde naar behoren. Sinds een paar dagen kan ick echter geen cd's meer draaien. Bij het afspelen geeft hij dat error-1. Dat geldt voor alle soorten cd's (met mp3 en gekochte cd's). Heeft iemand dit eerder gehad?

Verwijderd

Topicstarter
zal binnenkort nog eens even het e.e.a. proberen

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
Mijn apparaat, heb ik onlangs ondekt, gaat zwaar overslaan nadat ik hem ongeveer 45 minuten op volume 55 á 60, met loudness aan, en bass op 08 laat blaten. Dit gebeurt ALLEEN met audio CDR's, niet met originele, en niet met mp3 cd's. Heeft iemand dit ook ondervonden hier?

Maar om ontopic te blijven, ik heb het ding zo ongeveer binnenstebuiten gekeerd, en NEE, hij heeft geen telefoonmute. Ik zit erover te denken om dit met een relaistje aan de schakel+ te doen.

Wat betreft de volumeknop en de ruis, daar heb ik het servicecenter voor gebeld. Dit zijn beide bekende problemen, en daar is dus niets aan te doen, en iedereen heeft er dus last van.

Een handige feature: Hij vreet je cd's ook netjes op als er geen frontje op zit, dus als ik 's ochtends in de auto jump, dan kan ik meteen even het meest kwestbare van wat ik vast heb wegwerken, waarna ik dan pas het frontje erop kwak.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Topicstarter
/*Offtopic/telefoonmute: Tip voor mensen die nog geen carkit hebben:

ik heb via marktplaats bij een knakker een bluetooth "zanon" (lekker wazig merk) carkit gekocht, die via bluetooth met mijn T610 babbelt. Deze mute de radio vanzelf doordat er een iso stekker tussen je speakers en de radio komt. Hij knipt de verbinding dus gewoon door en geeft geluid op je autospeakers! Heb 'm toendertijd voor 89 euro gekocht, hij bied ze nu al aan voor 69 zelfs de voicedial van m'n T610 werkt erop (knop ingedrukt houden) Echt ideaal, zodra je de auto start schakelt je gesprek automatisch over op de carkit*/

Verder heeft mijn radio als ik de cd's "snel" brand (dus tegen de media/brander limits aan) vaker last van "jitter" dan wanneer ik ze langzaam brand (althans zo lijkt het).

p.s. mistraller: rijd eens door man ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 07:38 ]

Verwijderd

Is deze radio ook groen in te stellen?

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 22:22:
Is deze radio ook groen in te stellen?
nee, alleen felheid is instelbaar.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1