Toon posts:

[gforce 4] ti 4200 trippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik ben nu bij een kennis van me... en die heeft wat problemen met z'n video kaart.
ik ben hier omdat hij zijn computer wilden opschonen... dus nu na een schone install van winxp wil ik dus de drivers van de videokaart installeren. maar die kaart gaat trippen als de nete. nu staat ie op een resolutie van 800 bij 600, en als ik deze 1 verhoogd naar 1024 bij 768 gaat ie helemaal trippen. krijg allemaal strepen op het scherm te zien verder zie ik helemaal nix...
dus na 15 sec verandert die weer otomatisch terug.

ik heb de drivers van de cd geinstalleerd en daar doet ie het niet mee, vervolgens heb ik drivers van internet gehaald bij nvidea en ook daarmee heb we het zelfde effect.

weten jullie misschien wat hier mee mis is?
ik denk zelf dat die kaart kapot is. (na garantie :s)

alvast bedankt ;)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

MIsschien is het handig als we zouden weten om welke drivers het zou gaan?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En merk en type monitor zou ook wel handig kunnen zjn.
Lijkt me nl en refreshprobleem van de monitor.

Verwijderd

Mag ik je vriend een advies geven.

Kaart onmiddelijk terugbrengen naar de winkel.
Hij is namelijk heel erg kapot :'(

De mijne heeft 2 weken lang dezelfde kuren vertoond (onleesbaar bios scherm, matrix-achtige DOS schermen en klappen onder XP)

Afgelopen maandag ben ik, na telelfonisch onderhoud, de kaart (Asus V9280 TD Ti 4200) gaan omruilen bij Informatique.
Zit ik 5 minuten te wachten komen er (serieus) nog 2 mensen binnen met exact dezelfde klacht.
Allemaal rond dezelfde datum gekocht bij Informatique.

Zeer foute levering dus.

Ik had de mogelijkheid om de kaart om te ruilen (met bijbetaling van 15 euri) maar heb meteen een upgrade gedaan en zie daar...
Nakko problemen meer.

Succes!

Ron

Verwijderd

het lijkt mij ook een probleem van de monitor, op 1 of andere vreemde manier kiest hij een te hoge refresh rate, ga naar beeldscherm eigenschappen>tab instellingen>knopje geavanceerd>tab beeldscherm>aanvinken modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 19:39:
het lijkt mij ook een probleem van de monitor, op 1 of andere vreemde manier kiest hij een te hoge refresh rate, ga naar beeldscherm eigenschappen>tab instellingen>knopje geavanceerd>tab beeldscherm>aanvinken modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven....
Dat lijkt mij dus ook B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 19:37:

Kaart onmiddelijk terugbrengen naar de winkel.
Hij is namelijk heel erg kapot :'(

De mijne heeft 2 weken lang dezelfde kuren vertoond (onleesbaar bios scherm, matrix-achtige DOS schermen en klappen onder XP)

Afgelopen maandag ben ik, na telelfonisch onderhoud, de kaart (Asus V9280 TD Ti 4200) gaan omruilen bij Informatique.
Zit ik 5 minuten te wachten komen er (serieus) nog 2 mensen binnen met exact dezelfde klacht.

Zeer foute levering dus.

Ik had de mogelijkheid om de kaart om te ruilen (met bijbetaling van 15 euri) maar heb meteen een upgrade gedaan en zie daar...
Nakko problemen meer.

Succes!

Ron
Dit lijkt mij dus niet het geval hier B)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 19:37:

Ron
kaart is gekocht in september 2002.

Verwijderd

Topicstarter
hij had eerste een ander monitor op zitten, maar die is op onverklaarbare wijze kapot gegaan. hij heeft er nu een oude monitor op gezet. kan ook daar aan liggen maar...

monitor is een packard bell :s
asus drivers gedownload : ti4200-8x v9280 TD

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 19:58 ]

Verwijderd

"Onze" kaarten (2 andere personen en ik) hadden ze alle drie in April 2003 gekocht.

Ga een reboot eens naar het BIOS.
Heb je in het BIOS last van rode lijnen over het scherm. Vallen er meerdere letters weg (soms is tekst van een regel totaal onleesbaar als je er op staat).

Zoja...
zie mijn advies.

Tevens is het zo dat hoe langer de pc aanstaat hoe erger het klapperen voorkomt.

Mocht dit alles nou niet voorkomen.
Tja dan hebbie geluk :P

Ron

Verwijderd

oude monitoren trekken niet zulke hoge resolutie
je krijgt dan allemaal strepen te zien enzo precies wat je omschrijft

Verwijderd

Topicstarter
zolang hij op de lage resolutie staat is er nix aan de hand.

ik heb nu alle drivers er weer afgegooid, dus als je dan bij beeldscherm instellingen kijkt staat daar nix meer aan gegevens van de videokaart....
als ik dan de resolutie verhoogd dan begint ie gewoon weer te trippen.

wij gaan denk morgen gewoon vol goede moet naar de winkel en vragen of we deze mogen omruilen. en hopen dat ie het dan wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 20:03:
oude monitoren trekken niet zulke hoge resolutie
je krijgt dan allemaal strepen te zien enzo precies wat je omschrijft
dus jy zegt dat we gewoon ergens ff een andere monitor moeten vandaag trekken? en daar ff op testen of die het wel doet?

denk denk....
zoek zoek....

we kijken of we iemand kunnen fixxen ;)

bedankt voor het advies iig. :)

Verwijderd

of effe op een andere computer kijken als je monitor wel die 1024x768 trekt
ik denk namelijk dat dat het is

Verwijderd

Topicstarter
owkeej....
we hebben van z'n zoon ff de monitor gepakt en er op gezet....
en wat denk je?
hij doet het hoor gelukkig.

ik denk dat ik zelf daar ook wel op had gekomen... maar dan wel als ik thuis had gezeten, dan had ik wel snel lopen gaan experimenteren. :P

bedank voor jullie hulp :) _/-\o_

Verwijderd

graag gedaan
Pagina: 1