Audio driver probleem (aub eerst lezen voor locken!)

Pagina: 1
Acties:

• Cam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-07 20:26
Heeren,

Na een vruchtelooze zoektocht en een dag lang klooien kom ik er niet meer uit.

Heeft iemand de file nvmpu.cat? Ik kannem niet op google/yahoo/whatever vinden, wat ik overigens uitermate curieus vind, hij staat niet op m'n gloednieuwe systeem, en heb 'em nogal hard nodig om m'n geluid aan de praat te krijgen. M.A.W. ik krijg alleen geluid in films/spellen als ik de hardware acceleratie van m'n geluid helemaal uit zet, en dat klinkt niet al te best kan ik u vertellen.

Bij het opstarten van Nforce control panel word ik begroet met de mededeling dat ik m'n drivers opnieuw moet installeren.

Bij het runnen van DxDiag krijg ik een foutmelding

Device Manager vindt echter dat alles het prima doet.

Ja ik heb net de nieuwste drivers gedownload/geinstalleerd
Ja ik heb de nieuwste BIOS
Ja ik heb het forum doorzocht

Specs:

win98SE (!!!!)
Aopen AK79D-400VN (Nforce2-400 Ultra + realtek 650)

Alvast bedankt

Rob

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Okay Rob, je hoeft btw niet te groeten onderaan de post. Dit is de link naar het betreffende bordje http://www.aopen.com/products/mb/ak79d-400vn.htm Ik neem aan dat je al geprbeerd hebt de drivers opnieuw te installeren ? Welke versie van directX heb je draaien ? Check dit even via het bestand DxDiag...

edit:
qua topictitel... probeer de volgende keer iets neer te zetten in de trant van : [win98SE] slecht geluid onboard chippie
[ak79d-400vn] onboard sound brak
komt minder schreeuwerig over maar np, welkom op Got :+

[ Voor 29% gewijzigd door under-world op 28-11-2003 19:24 ]

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-03 21:23
Je hebt nu waarschijnlijk de nforce 3.13 drivers geinstalleerd. Toevallig kwam ik er gister zalf achter dat deze drivers niet helemaal goed werken op ieder nforce2 moederbord. Probeer de nforce 2.45 drivers eens, deze werkten bij mij wel goed.
edit:

Mmm, ik heb me vergist. 3.13 en 2.45 zijn voor 2k en xp.

[ Voor 14% gewijzigd door Grote Smurf op 28-11-2003 19:23 ]

• under-world

under-world

ooh-la dots

Als je bij het runnen van dxdiag een error krijgt is het duidelijk een conflict wat veroorzaakt wordt door een verkeerde versie van directX. Download directX 9, installen en dan verder kijken.

• Cam
Heb DirectX 9.0b draaien, en ik denk dat ik zo rond de 95 keer verschillende drivers heb geprobeerd. Er was eerst nog wat geklooi met de ethernet driver (on-board) (i.e. liep vast tijdens het setup programma op het moment dat 'ie bij de ethernet drivers kwam), Vreemd genoeg m'n verbinding het prima, ondanks de foutmelding.... Om dit echter te voorkomen toch maar een m'n oude 3com er in gemikt, sinds dien loopt 'ie niet meer vast tijdens het installeeren.

Ook de link naar het bord is mij bekend, maar helaas kon ik ook hier niet veel wijzer mee worden.

Ik ga er van uit dat het toch echt aan dat bestandje nvmpu.cat ligt.... dat volgens google niet bestaat.....

• under-world

under-world

ooh-la dots

deinstalleer directX 9b en ga terug naar een eerder versie van 9 en desnoods even 8... ZO kun je iig checken of directX het probleem is of niet. Het klink als een vrij hardcore probleem als ik hoor wat je zoal geprobeerd hebt ;(

edit:
waarom draai je btw win 98se op die hagelnieuwe bak ?

[ Voor 14% gewijzigd door under-world op 28-11-2003 19:31 ]

• Cam
Nou, directx 8.1 erop gekregen, en ..... Probleem opgelost!!! Althans, ik kan nu muziek luisteren en spellen spelen met prima geluidskwaliteit. Dank aan underworld voor de tip! (Nforce ControlPanel doet't nog steeds niet, en hij vraagt nog steeds naar nvmpu.cat, maar heb ik in't gebruik geen last van)

Tevens: win98 se omdat ik een hdd transplant vanuit mijn oude->nieuwe systeem heb uitgevoerd..... is een hdd van 3.2Gb (3200RPM etc etc)..... zodra er weer centjes op de rekening staan is het vanzelfsprekend een ander verhaal!

Nogmaals thnx voor de tips!
Pagina: 1