Toon posts:

radeon 9600XT problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik heb nu net een radeon 9600XT gekocht. alls lijkt goed te werken maar als ik een spel start krijg ik allemaal slechte textures of helemaal geen beeld.dit is mijn pc:

AMD 1600+
DFI mobo(weet even nie welke.)
768MB SDram
radeon 9600XT
windows 2000 pro.

weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen??

Peter

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt de laatste catalyst drivers? 3.9? En DirectX 9.0b?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 16:54
Drivers installen? :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de 3.8 die zaten bij m`n kaart. en dx9.0a. maar dat kan toch nooit zo`n heel groot verschil zijn??
of wel?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 19:05:
ik heb de 3.8 die zaten bij m`n kaart. en dx9.0a. maar dat kan toch nooit zo`n heel groot verschil zijn??
of wel?
Zou idd niet uit moeten maken.
Heb je een screenshot van wat je precies krijgt als je beeld krijgt?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat heb ik.

http://members.lycos.nl/ondernul/foto%60s/scr1.jpg

Hoe je link maakt week nie 8)7

• Maverick
  • Laatst online: 22:47
hm, das niet veel he :P

Zeker weten niets blijven hangen van je Nvidia drivers? (even een clean install proberen :? )
Behoorlijke gfx problemen heb ik ook wle eens opgelost door de bios (van je mobo, niet vga) op default te zetten of resetten.
kunt evt. ook nog een andere versie van de catalists proberen

(je hebt toch nog wel het bonnetje van je kaart voor als ie echt kapot is he ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Maverick op 28-11-2003 19:26 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
grappig maverick :S jah alles helemaal gedeinstalleerd. en toen opnieuw.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08 00:20
das een mooi spel ;) >:)

ik denk dat je catalyst 3.9 even moet gebruikeh want ik had zelf ook last van dit soort dingen met de catalyst 3.8 niet zo erg maar toch probeer dat eens en anders inderdaad een clean install en anders terug naar de winkel ;)

succes :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Topicstarter
met die nieuwe drivers flipt m`n pc en start hy helemaal nie meer op :S nog meer ideeen? ik heb er eigenlijk wienig meer :S

Verwijderd

Format doen. Kan zeer veel oplossen, en dan de 3.7 drivers erop. Of omega drivers

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tlijkt een simpel antwoord, maar misschien eens formatteren, kan nooit kwaad ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Hoeveel watt is je voeding? 350 of meer?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Teun_2
  • Laatst online: 12-08 16:43
Ik heb nog een idee: teruggaan naar de winkel.
Wat ben ik toch slim 8)7

Verwijderd

schizophreen schreef op 29 november 2003 @ 20:53:
Wat ben ik toch slim 8)7
Jij? Of de andere jij? :P

-Ethox

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
schizophreen schreef op 29 november 2003 @ 20:53:
Wat ben ik toch slim 8)7
wat zijn jullie toch slim & grappig 8)7

Verwijderd

Voor deze kaart moet je met de Cat 3.9 werken vanwege de overdrive functie. Verder is het handig om het met fastwrite off te doen, zowel software matig als in de bios. Denk dat het aan de instellingen ligt of een software conflict. Probeer eens een herinstall, kan uitkomst bieden.

Misschien een handige link om door te nemen : http://www.hardocp.com/article.html?art=NTMz

• MetroidPrime
  • Laatst online: 20:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 23:58:
Voor deze kaart moet je met de Cat 3.9 werken vanwege de overdrive functie. Verder is het handig om het met fastwrite off te doen, zowel software matig als in de bios. Denk dat het aan de instellingen ligt of een software conflict. Probeer eens een herinstall, kan uitkomst bieden.

Misschien een handige link om door te nemen : http://www.hardocp.com/article.html?art=NTMz
De kaart kan prima zonder Overdrive werken, sterker nog, de Overdrive functie die in Catalyst 3.9 zit werkt alleen met de Radeon 9800XT en niet met de 9600XT. Ik verwacht dat de Overdrive voor de 9600XT pas in Catalyst 3.10 zal zitten.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Topicstarter
jah ik ga m`n pc wel opnieuw installeren maar daar heb ik nu even geen tijd voor dus zal het even uitmoeten stellen

Maar windows enz worden allemaal wel goed weer gegeven.
Beetje vaag :S

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dus ff heel snel winXP geisnst.
en het werkt nu dus wel goed. dus ik denk dat ik maar een x even snel m`n pc opnieuw ga doen. :D
bedankt allemaal voor de feedback.
greetz

Peter

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
MetroidPrime schreef op 30 november 2003 @ 18:07:
[...]

De kaart kan prima zonder Overdrive werken, sterker nog, de Overdrive functie die in Catalyst 3.9 zit werkt alleen met de Radeon 9800XT en niet met de 9600XT. Ik verwacht dat de Overdrive voor de 9600XT pas in Catalyst 3.10 zal zitten.
Toch vreemd dat veel mensen Overdrive wel gewoon aan de gang krijgen op hun 9600XT in Catalyst 3.9. ;)

Voor de XT serie heb je minstens Catalyst 3.8 nodig. In driverversies voor 3.8 wordt de XT serie officieel niet ondersteund. En in Catalyst 3.9 zou Overdrive het gewoon moeten doen op de 9600XT.

Kijk bv eens in deze recente test (die overigens bomvol staat met benchmarks waar nVidia het van nature al goed in doet dwz oude QuakeIII based games, Gunmetal, Codecreatures etc) waarin staat dat Catalyst 3.9 inderdaad Overdrive activeert op de 9600XT serie: http://www.sharkyextreme....cards/article.php/3114371

[ Voor 25% gewijzigd door CJ op 01-12-2003 09:56 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
*dubbelpost*

[ Voor 97% gewijzigd door CJ op 01-12-2003 09:50 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• MetroidPrime
  • Laatst online: 20:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

CJ schreef op 01 december 2003 @ 09:49:
[...]

Toch vreemd dat veel mensen Overdrive wel gewoon aan de gang krijgen op hun 9600XT in Catalyst 3.9. ;)

Voor de XT serie heb je minstens Catalyst 3.8 nodig. In driverversies voor 3.8 wordt de XT serie officieel niet ondersteund. En in Catalyst 3.9 zou Overdrive het gewoon moeten doen op de 9600XT.

Kijk bv eens in deze recente test (die overigens bomvol staat met benchmarks waar nVidia het van nature al goed in doet dwz oude QuakeIII based games, Gunmetal, Codecreatures etc) waarin staat dat Catalyst 3.9 inderdaad Overdrive activeert op de 9600XT serie: http://www.sharkyextreme....cards/article.php/3114371
Ik heb zelf een Radeon 9600XT en gebruik de 3.9 drivers, er zit bij mij geen tabblad voor Overdrive tussen de Advanced opties. Ik verwachtte hierdoor dat de functie pas in 3.10 geimplementeerd zou worden. Ik vind het dan wel heel erg vreemd dat er dan ergens wordt beweerd dat er in 3.9 Overdrive support voor de 9600XT zit, terwijl dit niet in de changelog wordt genoemd.

EDIT: Volgens mij is er voor die test een reference kaart gebruikt, misschien dat de functie in 3.9 alleen op de reference kaarten werkt?
EDIT2: Ik lees nu op de ene site dat dit inderdaad het geval is terwijl ik op andere sites weer lees dat Overdrive alleen in de bios van de reference kaarten ondersteund wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door MetroidPrime op 02-12-2003 13:20 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Pagina: 1