CJ schreef op 01 december 2003 @ 09:49:
[...]
Toch vreemd dat veel mensen Overdrive wel gewoon aan de gang krijgen op hun 9600XT in Catalyst 3.9.
Voor de XT serie heb je minstens Catalyst 3.8 nodig. In driverversies voor 3.8 wordt de XT serie officieel niet ondersteund. En in Catalyst 3.9 zou Overdrive het gewoon moeten doen op de 9600XT.
Kijk bv eens in deze recente test (die overigens bomvol staat met benchmarks waar nVidia het van nature al goed in doet dwz oude QuakeIII based games, Gunmetal, Codecreatures etc) waarin staat dat Catalyst 3.9 inderdaad Overdrive activeert op de 9600XT serie:
http://www.sharkyextreme....cards/article.php/3114371
Ik heb zelf een Radeon 9600XT en gebruik de 3.9 drivers, er zit bij mij geen tabblad voor Overdrive tussen de Advanced opties. Ik verwachtte hierdoor dat de functie pas in 3.10 geimplementeerd zou worden. Ik vind het dan wel heel erg vreemd dat er dan ergens wordt beweerd dat er in 3.9 Overdrive support voor de 9600XT zit, terwijl dit niet in de changelog wordt genoemd.
EDIT: Volgens mij is er voor die test een reference kaart gebruikt, misschien dat de functie in 3.9 alleen op de reference kaarten werkt?
EDIT2: Ik lees nu op de ene site dat dit inderdaad het geval is terwijl ik op andere sites weer lees dat Overdrive alleen in de bios van de reference kaarten ondersteund wordt.
[
Voor 13% gewijzigd door
MetroidPrime op 02-12-2003 13:20
]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'