Toon posts:

Dit type speaker ontwerp... is daar een howto voor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Enkele jaren geleden heb ik een 40 liter zuil gemaakt, tweeweg. Met een Focal Kevlar woofer en tweeter.

Inmiddels ben ik redelijk uitgekeken op de gare uitwerking en wil ik nieuwe speakers maken a la:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiolab.nl/luidsprpic/gulanoptafelcutL.jpg

Nu wil ik het bestaande ontwerp in dit nieuwe ontwerp gieten.
Zijn er toevallig sites met guides met berekeningen en kant en klare afmetingen die ik alsbasis kan gebruiken voor mijn nieuwe ontwerp?

Heeft iemand een link die een soortgelijk speaker ontwerp ondersteund?

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Ik weet niet of dit makkelijk te maken is. De meeste van dit soort ontwerpen worden van geperst/gestoomd hout gemaakt volgens mij. Is niet echt een klus voor thuis dus. Gieten zou kunnen, van gips oid, maar om dan aan exacte maten te komen, ik zou het niet weten. Ik weet alleen dat KEF en B&W dit soort speakers in het assortiment heeft, en volgens mij is dat gelaagd hout.

Music Addicted

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ik denk aan laagjes triplex die je op elkaar lijmt, of laagjes ingezaagd mdf (wat je dus kan buigen), óf polyester.

Daarna fineren...

Wise enough to play the fool

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Ja idd, De ronding en het front uitzagen van MDF, en daarover een aantal lagen triplex of wat dan ook, en dan de fineerlaag, klinkt makkelijk maar lijkt me niet meevallen, kwa inhoud hoef je alleen de rondingen uit te rekenen en x de hoogte te doen.

Verwijderd

eX!sIoN had zo'n model gemaakt voor de DIY-wedstrijd: wat pics.

Misschien kun je hem mailen.