P4C800-E Deluxe vraag

Pagina: 1
Acties:

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 03:03
Hallo

Ik heb een P4C800-E Deluxe en ik wil er 2 Ata100 Hdd op aan sluiten in RAID, ik dacht dat het kon,maar in het boekje staat het erg moeilijk uitgelegd en op de site kan ik ook weinig vinden,dus de vraag is kan het wel zoja hoe?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Verwijderd

ja dit is mogelijk. Er zitten totaal 3 ATA connectoren op dit bord en naar mijn weten
kan je via de onboad chip (Eigenlijk Serial ATA-RAID) Selecteren dat je gebruik wil
maken van de Paralelle poorten op dit bord.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 18:55 ]

Verwijderd

Erw schreef op 28 november 2003 @ 18:46:
2 Ata100 Hdd op aan sluiten in RAID
|:(

je bedoelt 2 sata 150 neem ik aan? of misschien ben je helemaal fout geinformeerd over raidopstellingen enz?

edit: sjonge denk ik alles over raid gelezen te hebben, komt er weer wat nieuws bovenop .......

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 19:25 ]

Verwijderd

Ik heb het zelfde bord en kan hier alleen het volgende over kwijt:

De raid controler onboard heeft slechts één ATA-133 connector. Ik weet niet of die het toestaat een master/slave (ben ik nu strafbaar in california :? ) combinatie in een raid array te combineren. Als het al kan is de vraag wat je er mee wint, de harddisks delen dan immers één kanaal.

Als je windows XP gebruikt moet het echter wel mogelijk zijn een software raid array te bouwen. Sluit 1 harddisk aan op de geïntegreerde controler, zonder slave drive. De ander idem aan de promise controler.

Een derde schijf op de primaire geintegreerde controler is voor het opstarten en windows.

In windows maak je van de andere twee schijven een RAID array. Het enige voordeel van de goedkope RAID arrays is dat je er van op kunt starten. Voor de rest is het gewoon Software-raid via de drivers (en bij het opstarten via software in de BIOS).

Het mooie van dit bordt is dat je twee hardware RAID array's met S-ATA schijven kan maken. Één aan de geintegreerde controler, één aan de promise controler.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Maak je gebruik van twee S-ATA -> ATA dongles en dan kan je gewoon RAID draaien ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'