iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Als ik op die XP connect en de services bekijk, is terminal services "running", en staat die service op automatic.
Verder - als je zegt dat terminal services (de service) draait - kan je dan wel die PC telnetten op poort 3389 ?
Als ik op m'n portable hier in een CMD het commando "shutdown" geef, dan kent ie 't toch niet hoor!
Telnet gaat niet op poort 3389 gaat ook niet...
't is een standaard XP installatie, zonder firewall ofzo (die van XP is ook disabled), en misschien een paar services uitgezet, maar zeker niet super getweaked...
Ik denk dat omdat RDC niet aangevinkt staat in computer properties, die PC niet reageert op 'n telnet op poort 3389...
[ Voor 32% gewijzigd door Shaidar op 28-11-2003 18:46 ]
Dit gaat toch gewoon niet werken? Een manier zou zijn via Remote Registry dat vinkje aan te zetten, maar die (RR) staat toch standaard uit? Rebooten kan dat ook op afstand dan? Hoe wil je inloggen op die PC om dat te doen dan?
Als dit wel kan hoor ik het graag, is wel interessant.
2) Installeren
3) Forcen naar die bak (ik neem aan dat je wel naar de ipc$ kan connecten), vraagt dameware zelf of ie zichtzelf moet installeren op de remote bak
4) Scherm overnemen dan Remote Desktop aanzetten
5) Afloggen en Dameware utils op remote bak verwijderen (vraagt ie om)
6) Checken of RDC werkt
7) Dameware uninstallen..
Pfew.. *hijg* en klaar is klara.. maar ik denk dat het sneller gaat als je even naar boven loopt
Maarreh dat zou moeten werken? Dus dan kan ik ook zomaar even een willekeurige pc die aan het net hangt zonder firewall binnenkomen? Tenminste zo lees ik je verhaal.
dan
1
| key_local_machine\system\currentcontrolset\control\terminalserver\fdenyconnection op 0 zetten (ipv 1) |
done
zo doe ik het ook namelijk, werkt prima op die manier
A wise man's life is based around fuck you
Die registry key, is dat de enige die veranderd als je via system properties, remote connections enabled??
Verwijderd
Da's knap want da's toch echt een standaard onderdeel van wxp pro.Als ik op m'n portable hier in een CMD het commando "shutdown" geef, dan kent ie 't toch niet hoor!
Verwijderd
of zit ik nu compleet de plank mis te slaan
er.... welk buro blad bedoel je dan?Is er een mogelijkheid om RDC te enablen op 'n XP waar je niet fysiek achter zit?
[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 29-11-2003 17:57 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
of zit ik helemaal verkeerd te denken ?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
1. start, run, services.msc
2. rechtsklik in linkerscherm, connect to another computer, computernaam inprutten
3. scroll naar Terminal Services, start dat kreng
Je kan overigens (standaard) alleen als lid van de Administrators local group via RDP inloggen én je moet een wachtwoord hebben ingesteld (kan ook op afstand via Computer Management). Tevens zal je voor remote beheer (services etc) waarschijnlijk "simple file sharing" moeten uitzetten.
Simpel toch?
[ Voor 3% gewijzigd door pistole op 01-12-2003 21:15 ]
Ik frut, dus ik epibreer
Terminal Services stond al aan. Het ging hem om het aanzetten van het vinkje van Remote Desktop bij systeemeigenschappen. En dat dan op afstand, want hij was te lui om even naar die pc toe te lopen en dat vinkje aan te zetten.pistole schreef op 01 december 2003 @ 21:14:
wat is dat allemaal voor moeilijk gedoe met dameware, vnc en andere meuk?
blaat...
Lees de draad voor je ....
[ Voor 3% gewijzigd door Mike Jarod op 01-12-2003 21:34 ]
Krypt: hoe kan je in dameware dan forcen?
[ Voor 18% gewijzigd door Kr3Kr op 01-12-2003 22:15 ]
Simpel file sharing maakt niets uit voor remote beheer; ennuh..als ik toch aan het insektencopuleren ben.. het is RDC.. RDP is Remote Desktop Protocol, en die gebruik je met RDC (Remote Desktop Connection)
Verwijderd
niet gezien dat dit al een oud topic was
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 21:10 ]
Wat ie dus zei (en weggehaald heeft) is dat Dameware goed werkt
altijd makkelijk voor anderen om te lezen denk ik zo