[XP] remote RDC enablen...

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Is er een mogelijkheid om RDC te enablen op 'n XP waar je niet fysiek achter zit?

'k heb wat gezocht via google, maar daar vind ik alleen hoe dat ik het via computer properties aanzet. Dat is ook 'n mogelijkheid, maar ik zit nu niet achter die machine ...

offtopic:
(ik zit hier net gewéldig geinstalleerd beneden in de zetel, en op m'n werkbak boven staat RDC niet aan ... hmm ... 'n modje zal dit topic wel sluiten zeker, met als excuus dat ik m'n luie kont moet bewegen :p )

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer gewoon eens Terminal Services te starten? Oftwel je start services.msc op, connect naar die PC en start Terminal Services ?

• Shaidar
Ik was al aan't zoeken om het via de registry te enablen, maar dat gaat niet veel uitmaken ... dan moet je rebooten, en dat kan ik ook niet van op afstand...

Als ik op die XP connect en de services bekijk, is terminal services "running", en staat die service op automatic.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Rebooten kan je wel vanaf afstand - voer op je commandprompt maar eens 'shutdown' in en je zal zien dat je gewoon kan rebooten (dit had je gemakkelijk kunnen vinden trouwens)

Verder - als je zegt dat terminal services (de service) draait - kan je dan wel die PC telnetten op poort 3389 ?

• Shaidar
rebooten op afstand wist ik ook nog niet, maar met 'n tooltje van Sysinternals lukt dat wel ja...
Als ik op m'n portable hier in een CMD het commando "shutdown" geef, dan kent ie 't toch niet hoor!

Telnet gaat niet op poort 3389 gaat ook niet...

't is een standaard XP installatie, zonder firewall ofzo (die van XP is ook disabled), en misschien een paar services uitgezet, maar zeker niet super getweaked...

Ik denk dat omdat RDC niet aangevinkt staat in computer properties, die PC niet reageert op 'n telnet op poort 3389...

[ Voor 32% gewijzigd door Shaidar op 28-11-2003 18:46 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
luie donder... loop naar boven man ;)

Dit gaat toch gewoon niet werken? Een manier zou zijn via Remote Registry dat vinkje aan te zetten, maar die (RR) staat toch standaard uit? Rebooten kan dat ook op afstand dan? Hoe wil je inloggen op die PC om dat te doen dan?

Als dit wel kan hoor ik het graag, is wel interessant.

• Shaidar
Ik vermoed dat 't ook niet zal werken ...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 21:10
1) Dameware downloaden (wel eerst met je creditcardje zwaaien natuurlijk)
2) Installeren
3) Forcen naar die bak (ik neem aan dat je wel naar de ipc$ kan connecten), vraagt dameware zelf of ie zichtzelf moet installeren op de remote bak
4) Scherm overnemen dan Remote Desktop aanzetten
5) Afloggen en Dameware utils op remote bak verwijderen (vraagt ie om)
6) Checken of RDC werkt
7) Dameware uninstallen..

Pfew.. *hijg* en klaar is klara.. maar ik denk dat het sneller gaat als je even naar boven loopt

Pvouput live

• Dutchmega
  • Niet online
Uhm.. Gewoon RealVNC installeren ofzo?

• Mike Jarod
  • Niet online
Daar ga ik zeker eens naar kijken!

Maarreh dat zou moeten werken? Dus dan kan ik ook zomaar even een willekeurige pc die aan het net hangt zonder firewall binnenkomen? Tenminste zo lees ik je verhaal.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
regedt32 dan connecten naar remote computer

dan

code:
1
key_local_machine\system\currentcontrolset\control\terminalserver\fdenyconnection op 0 zetten (ipv 1)

done

zo doe ik het ook namelijk, werkt prima op die manier

A wise man's life is based around fuck you

• Shaidar
'k ben maar even snel naar boven gelopen, en het werkt :)

Die registry key, is dat de enige die veranderd als je via system properties, remote connections enabled??

Verwijderd

Als ik op m'n portable hier in een CMD het commando "shutdown" geef, dan kent ie 't toch niet hoor!
Da's knap want da's toch echt een standaard onderdeel van wxp pro.

• Shaidar
misschien komt 't omdat er 'n 2000 op m'n portable staat :)

• Krypt
Dan ben je een beetje crea-bea en dan connect je naar je XP bak en kopieer je die shutdown.exe lokaal.. :Y)

Pvouput live

Verwijderd

je kunt ook een .exe bestandje op je buroblad plaatsen en dan via buroblad delen die pc rebooten
of zit ik nu compleet de plank mis te slaan :/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 17:39:
of zit ik nu compleet de plank mis te slaan :/
Is er een mogelijkheid om RDC te enablen op 'n XP waar je niet fysiek achter zit?
er.... welk buro blad bedoel je dan? :+

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 29-11-2003 17:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

als je twee pc's in een netwerk hebt hangen kun je buroblad delen inschakelen daarmee log je van een pc in op de andere pc en kun je de hele machine besturen en als je dan op het buroblad van de tweede machine een klein .exe bestandje zet met de opdracht tot een reboot kun je die pc opnieuw laten opstarten :*)
of zit ik helemaal verkeerd te denken ? :/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je bedoelt die ene remote desktop die juist nog aangezet MOET worden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 22:11

pistole

Frutter

wat is dat allemaal voor moeilijk gedoe met dameware, vnc en andere meuk?

1. start, run, services.msc
2. rechtsklik in linkerscherm, connect to another computer, computernaam inprutten
3. scroll naar Terminal Services, start dat kreng

Je kan overigens (standaard) alleen als lid van de Administrators local group via RDP inloggen én je moet een wachtwoord hebben ingesteld (kan ook op afstand via Computer Management). Tevens zal je voor remote beheer (services etc) waarschijnlijk "simple file sharing" moeten uitzetten.

Simpel toch?

[ Voor 3% gewijzigd door pistole op 01-12-2003 21:15 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Mike Jarod
  • Niet online
pistole schreef op 01 december 2003 @ 21:14:
wat is dat allemaal voor moeilijk gedoe met dameware, vnc en andere meuk?
blaat...
Terminal Services stond al aan. Het ging hem om het aanzetten van het vinkje van Remote Desktop bij systeemeigenschappen. En dat dan op afstand, want hij was te lui om even naar die pc toe te lopen en dat vinkje aan te zetten.

Lees de draad voor je .... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mike Jarod op 01-12-2003 21:34 ]

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

Erg leerzaam topic voor mij! ik had die remote opties in computer management en regedit nooit gezien!
Krypt: hoe kan je in dameware dan forcen?

[ Voor 18% gewijzigd door Kr3Kr op 01-12-2003 22:15 ]

Gregor van Egdom Krekr

• Krypt
Kr3Kr: Dat vraagt Dameware zelf; maar idd het is wel een erg omslachtige manier.. was ook met een grinnik geschreven maarja..

Simpel file sharing maakt niets uit voor remote beheer; ennuh..als ik toch aan het insektencopuleren ben.. het is RDC.. RDP is Remote Desktop Protocol, en die gebruik je met RDC (Remote Desktop Connection) :Y)

Pvouput live

Verwijderd

wooooooooops

niet gezien dat dit al een oud topic was :o

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 21:10 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
Zo ontzettend oud was het nou ook weer niet ;)

Wat ie dus zei (en weggehaald heeft) is dat Dameware goed werkt :)

altijd makkelijk voor anderen om te lezen denk ik zo
Pagina: 1