Toon posts:

[98] Run-time error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb hier een PII met windows 98.
Zodra ik deze pc opstart en windows wordt gestart, krijg je netjes het bureaubladachtergrond te zien en opeens komt er een klein venstertje in beeld met de volgende melding

project1
run-time error "53" file not found

ik kom voor geen mogelijkheid in windows (behalve via de veilig modus)
ik heb alle programmas al via systeeminfo weggehaald bij het opstarten, autoexec.bat heb ik al handmatig bijgewerkt zodat er zo min mogelijk wordt gestart, virusscanner gedraaid maar helemaal niks geen resultaat.

wat kan dit zijn?

GrtZ

Verwijderd

al met msconfig gekeken wat er allemaal met opstarten wordt afgestart?

Klinkt btw als een in delphi gemaakt programma wat gestart wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met msconfig start je systeeminfo :P

heb dr ff n foto van gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~emieltb/runtime.JPG

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ghehe geweldige foto, was al duidelijk hoor in je eerste post :)

Maar dus ALLES staat uit bij msconfig>opstarten?

Je zou eens in je register kunnen zoeken op "Project1", kijken of je iets tegen komt.

Verwijderd

Topicstarter
niets gevonden :'(

Verwijderd

kijk eens in je win.ini of system.ini en zoek eens op project1.exe

• Mike Jarod
  • Niet online
Tja nu wordt het leuk }) Ben ook een keer voor m'n werk op deze manier te werk gegaan, is niet leuk (als je tenminste niet weet waar je naar moet zoeken), vooral niet op een oude bak.

Start weer MSCONFIG: win.ini > alles uitvinken, reboot, helpt? dan aanvinken totdat je het probleem hebt. idem voor system.ini. Heeft 98 nog meer nuttige tabbladen? Die ook doorlopen.

In het lulligste geval kan je altijd windows er overheen zetten, de meeste instellingen blijven bewaard.

shit net te laat

[ Voor 12% gewijzigd door Mike Jarod op 28-11-2003 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zit ik ff in het register te knooien
alles in de Run en de Run- key langslopen of er niet toevallig iets verwijst naar een bestand wat niet meer bestaat

Verwijderd

Dan zoek je verkeerd, er wordt een programma gestart, die een bestand wilt openen wat niet meer bestaat.

En waarschijnlijk heet het programma project1.exe

Verwijderd

Topicstarter
dan lijkt het me juist niet dat ik verkeerd zoek, als ik naar iets wil zoeken dat door windows automatisch wordt opgestart staat dat in

HKLM-software-microsoft-windows-currentversion-run

• Mike Jarod
  • Niet online
Ja maar je hebt met msconfig al alles uitgezet? Dus dan staat daar ook niks meer... de gedisable items staan wel in Run-

Edit: nog duidelijker: msconfig is een soort van sneller editen van HLKM\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Run (maar je kan daar ook andere dingen aan/uit zetten).

[ Voor 43% gewijzigd door Mike Jarod op 28-11-2003 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is me te veel werk om alle instellingen in win.ini,autoexec.bat enz enz na te lopen. Kga windows dr opnieuw overheen gooien in de hoop dat ie het weer doet

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik zit nou bij een vriend en die heeft precies hetzelfde op XP. Je krijgt een klein window zoals in de screenshot hierboven, maar met de tekst "It's time", in de blauwe balk staat ook Project1. Voor de rest zie ik hier wat spyware, dus ga dat eerst eens weghalen, misschien dat dat dit probleem ook oplost. Als ik iets geks vindt zet ik dat hier wel ff neer.

[kladblokmodus]
Deze lijken me niet ok in HKLM\...\Run
C:\WINDOWS\System32\35384768.exe
C:\WINDOWS\CGP.exe
"c:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
c:\progra~1\ddm\0\msbb.exe

AAW vindt 124 items inc cookies. Spybot update niet, ook niet handmatig met de files van de site, ff rebooten.

Na reboot nog steeds niet. Proces SYSU.EXE valt me op. Staat in Program Files\DDM. Ff wegpleuren. C:\WINDOWS\System32\35384768.exe staat na AAW nog steeds in HKLM\..\Run ook wegpleuren dus. File fysiek verwijderd.

Na reboot zeikt windows dat ie SYSU.EXE niet kan vinden, in register zie ik HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache\c:\progra~1\ddm\sysu.exe staan, verwijderd. weer reboot.

Na reboot geen melding meer. Valt me nu pas op dat Norton AV weer draait, zag net geen icoontje meer in systray, straks ook ff op virussen scannen. Spybot update nog steeds niet, hangt steeds :? Ff uninstall/herinstall. Tering helpt ook niet. Register opschonen met JV16 powertools. Bij downloaden verkeerde url ingetikt, krijg onzin(spyware)pagina dus dat is ook nog niet goed. Register opgeschoond. Reboot.

Spybot update nu wel>scannen. 11 items gevonden>verwijderd. Immunize. Hijackthis draaien. Onzinnige extra searchpages ingesteld. Host file heeft smerige entries. Extra explorer buttons. Alles verwijderd. Reboot.

Lijkt allemaal ok nu. Ff virusscanner updaten en alles scannen voor de zekerheid. Ben 't nou beu op zaterdagavond/nacht...
[/kladblokmodus]

Opgelost.

[ Voor 139% gewijzigd door Mike Jarod op 30-11-2003 01:14 ]

Verwijderd

Dit lijkt heel veel op backdoor, waar bestanden van missen
Kijk hier maar.

Installeer Spybot, Pestpatrol of een dergelijk programma, start in veilige modus en laat het zijn werk maar doen.
Wel eerst ff updaten he? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 00:24 ]

Pagina: 1