12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu
prtvtoc en fmthard? (althans, zo werkt 't bij Unix
)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
inderdaad linux
vergeten te vermelden
maar ik zla het er is mee proberen
maar ik zla het er is mee proberen
sfdisk /dev/sda -O blaatCrazy- schreef op 28 november 2003 @ 17:14:
na een tijd zoeken heb ik niet gevonden wat ik zocht
vrij simpele vraag: hoe kopieer ik me partitie tabel van /dev/sda naar /dev/sdb ?
sfdisk /dev/sdb -I blaat
iets in die richting
Met dd kun je het toch ook doen, het zijn de eerst 512 bytes (1e cluster) van de disk.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Nee, dat zijn het niet. Dat zijn alleen de eerste 4 partities op de disk. Indien je d'r meer als 4 hebt, of er extended patities zijn staan ze verspreid over de disk. dd is voor dit soort zaken niet te gebruiken.deepspace schreef op 28 november 2003 @ 23:09:
Met dd kun je het toch ook doen, het zijn de eerst 512 bytes (1e cluster) van de disk.
idd igmar, je hebt helemaal gelijk. Maar target disk toch opnieuw formateerd kun je ook met cat /dev/sda > /dev/sdb je hele disk mirroren
duurt wel wat langer, maar werkt wel.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
excuses voor de late reactie (hcc)
heb nog niet verder geprobeerd, druk geweest afgelopen weekend.
morgen (naja vandaag dus) ga ik verder proberen. bedankt in iedergeval!
heb nog niet verder geprobeerd, druk geweest afgelopen weekend.
morgen (naja vandaag dus) ga ik verder proberen. bedankt in iedergeval!
Ik gebruik wel gewoon cp -ar. Da's zowiezo sneller, en je bent niet afhankelijk van disklayout verschillen.deepspace schreef op 29 november 2003 @ 00:06:
idd igmar, je hebt helemaal gelijk. Maar target disk toch opnieuw formateerd kun je ook met cat /dev/sda > /dev/sdb je hele disk mirrorenduurt wel wat langer, maar werkt wel.
het is uiteindelijk gelukt, danwel op een beetje *foute* manier via dd /dev/sda > /dev/sdb
duurde inderdaad wel even
stomme is dat ik ooit een goed commando had, wat binnen 2 tellen klaar was? maar geen idee meer wat dat was
Verder is het gelukt om me RAID1 bootable te maken onder debian
werkt perfect en schnell 
alsnog bedankt voor de reacties
duurde inderdaad wel even
stomme is dat ik ooit een goed commando had, wat binnen 2 tellen klaar was? maar geen idee meer wat dat was
Verder is het gelukt om me RAID1 bootable te maken onder debian
code:
1
2
3
| /dev/md0: Timing buffer-cache reads: 576 MB in 2.00 seconds = 288.00 MB/sec Timing buffered disk reads: 166 MB in 3.02 seconds = 54.97 MB/sec |
alsnog bedankt voor de reacties
Pagina: 1