Om eerlijk te zijn....
Kijk, je hebt een nieuwsitem met daaronder de mogelijkheid tot reageren. Dan kan je in erg veel FAQ's zetten dat ze op GoT moeten reageren of een mailtje naar de schrijver moeten sturen. N00b's en luie mensen vinden GoT niet of zijn te lui om een mail te compileren. Zeker voor n00b's die continue aanwassen zal je dus altijd een logische keuze overhouden om een reply te bouwen met daarin de betreffende spelfout.
En zolang het logisch is om te reageren, kan je met alle geweld andere wegen aanbieden, het reageren blijft.
Vanuit modoogpunt gezien is het helemaal vervelend, want de correcte aanduiding van een spel of url-fout is gewoon puur +2 behulpzaam... maar makkelijk gescoort. Modtechnisch vervelender zijn de replies van anderen die wijzen op de GoT-fora of mailmogelijkheden: deze zijn per definitie offtopic (0) maar worden ook beloond. Ik constateer vaak genoeg ook een anti-n00b-houding waardoor de post een trollerige inhoud bevat. Dat is slecht, want dan staan er soortement van trollen op de FP die een correcte inhoud hebben. Krijgen die een troll? Krijgt een troll een +2? verwarring alom, waarbij vaak de eerste typefout-post nog de status 0-overbodig krijgt ook.
Persoonlijk zou ik pleiten voor andere oplossingen:
* reactie-venster voorzien van de mogelijkheid: Note aan de schrijver... waarbij de schrijver betreffende post als mailtje krijgt ipv de FP daarmee wordt vervuild.
* Mogelijkheid tot een verstopte +1 behulpzaam. Ik bedoel dan een soort admin-optie waarbij je net als de administratieve -2 (dus onzichtbaar) de reactie verstopt voor alle andere users (behalve de poster en admins) en waarbij de inherent behulpzame post niet de straf/bonuspunten oplevert die aan het karmasysteem hangen. Admins zat, misschien ooit een PM-tool.
* acceptatie dat het reactie-systeem ook voor typo's is (eventueel speciale admintool om de reactie een typo-aanduiding was (redigeerverwijzing

)
* De nieuwspost standaard afsluiten met [url=mailto@tweakers.net]Typo ontdekt, vertel het ons een week vantevoren.. [/url (expres brakke url gemaakt)
* Delerium hoopt meerdere problemen op te lossen.
[edit] Typo's laten staan lokken alleen maar meer reacties uit. Sommige typo's verlagen de leesbaarheid van nieuws overigens heel erg.
[
Voor 5% gewijzigd door
Delerium op 28-11-2003 17:12
]