Hoe ACER Travelmate 291 LCi video geheugen instellen?

Pagina: 1
Acties:

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-01 17:45
Ik ben sinds kort in het bezit van de in de topictitel genoemde laptop. Deze heeft een grafische kaart die gebruik maakt van een deel van het interne geheugen van de laptop zelf. Nu staat er bij de videokaart specificaties dat het geheugen in te stellen is tot 64 Mb video geheugen.
Op dit moment staat het videogeheugen van de laptop echter ingesteld op 16 Mb, en dat wil ik graag veranderen. Dat zou in het bios moeten kunnen, maar in het (zeer beperkte) bios kom ik dat helemaal niet tegen. Ik log nu moet de F2 toets in op het bios. Is er misschien met een andere toets op het bios in te loggen zodat je 'advanced opties' kan instellen??

Kortom: Weet iemand hoe je dit videogeheugen moet instellen?

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 17:07

Syzzer

Prutser

Misschien dat je de optie over het hoofd heb gezien of in een submenu zit wat je niet gezien hebt?

Zit er geen handleiding bij de laptop waar je het in kan opzoeken?

• Meneer_Huijs
Jep, er zit een handleiding bij, maar die is zeer beperkt. Dit staat er iig niet in en ook vanuit windows is het niet in te stellen (ik heb het hele menu doorgelopen en niets gevonden.)

• Meneer_Huijs
En telefonische helpdesk van ACER is een grappig avontuur... Ik heb het 3 x geprobeerd, maar helaas... daar ben ik niet doorheen gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer_Huijs op 28-11-2003 17:47 ]

Verwijderd

Helpdesk: Klopt soms moeilijk te bereiken, maar toch nogmaals proberen. Ze helpen echt goed als je er eenmaal in bent.

Zelf heb ik een Travelmate 280, daarvoor vindt je in Settings\Control Panel een uitlity die speciaal voor de grafische chip van de bestemd is Notebook (Intel Extreem Graphics). Is er ook zoiets voor de TM290 en zo ja is daar dan misschien een instelling voor het memory?