Toon posts:

harde schijf probleem in nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren, ik heb een nieuw systeem overgenomen, en dat gaat niet helemaal lekker :-?

Ik had een kast met een moederbord (ASUS A7M266) met een Athlon xp 2000+ erop. Nu kon ik goedkoop een nieuwe kast aanschaffen, met daarin een Asus A7n8X Deluxe Gold met daar een Athlon Barton 2600+ @ 2800+ opgeprikt. Nu wilde ik net alles een beetje overzetten om te proberen, maar ik krijg een foutmelding van me harde schijf. In de bios vindt het nieuwe systeem me harde schijf. ( Harde schijf overigens aangesloten met grijze kabel, en nog een kleiner kabeltje met rood, geel en zwarte draden ) Een quantam fireball ofzo. Maar bij het laden van windows krijg ik een foutmelding. Een blauw scherm, met daarop de medeling dat windows niet wordt geladen vanwege een fout ofzo. Kijk naar virussen, doe scandisk etc en of de HD goed is aangesloten. Scandisk overigens uitgevoerd, maar hielp dus niet

Maar het rare is, dat als ik de harde schijf eruit haal, en in me oude systeem stop, hij gewoon win xp laadt. Niks aan de hand :roll:

Wat kan er aan de hand zijn? Is het dat ik nog niet alles heb aangesloten, zoals brander cdrom. Geheugen en vid kaart zit er wel in. Maar hier kan het toch niet aan liggen?

Het is een 7200 toeren harde schijf. 12 gb. Verder weet ik er niet zo veel van..

Weet iemand wat? Ik wil me nieuwe systeem werkend zien!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 14:46

brid

Onze excuses voor het ongemak

Het probleem wat je omschijft komt me bekend voor.
Windows Xp houd er gewoon niet van als je hem in een ander systeem zet.
Ik los het altijd op door xp opnieuw te installeren, maar misschien dat iemand hier een nettere oplossing weet.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik dus niet zo'n zin, aangezien er allemaal zooi op staat wat ik nog moet hebben, en vanavond me ouwe systeem verkoop. Er is toch wel een andere oplossing?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat komt omdat je nieuwe systeem een ander moederbord heeft, dat betekent andere chipset -> andere IDE controller -> ander powermanagement etc.etc.

Wat je kunt proberen is booten in de veilige modus en kijken waar de problemen liggen.

Liever doe je gewoon een reinstall.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

gokje, door het overzetten van de schijf op een ander mobo krijgt de schijf waarschijnlijk ook een andere controller en die wil niet lekker mee werken dus idd opnieuw installeren is dacht ik de enige oplossing. (mischien anders eens repair xp proberen ofzo)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 16:08:
daar heb ik dus niet zo'n zin, aangezien er allemaal zooi op staat wat ik nog moet hebben, en vanavond me ouwe systeem verkoop. Er is toch wel een andere oplossing?
Dat is ook wel op te lossen, toch?
Heb je een tweede harde schijf? Knikker allebei in je oude computer en zet alle data op die tweede schijf, gooi daarna beide aan je nieuwe computer en installeer op de eerste schijf alles opnieuw.

Of zet met je oude computer alle belangrijke data op een tweede partitie, en installeer daarna (op je nieuwe computer) Windows op de eerste partitie.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik heb xp pro gewoon eroverheen geinstalleerd (in veilige modus opstarten volgens mij), en de instellingen bleven behouden (en het mobo werd goed herkend en geinstalleerd)!

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn computer opstart, krijg ik een melding van "press f4 or Contrl S to enter raid utilities"

Dan druk ik op f4, maar gebuert er niks. Dan wacht ie 10 sec ofzo, en dan staat er 2x onder elkaar, no drive found ofzo..
En dan start ie weer gewoon op? Maar ik irriteer me dus aan het langzamere opstarten

Kan het te maken hebben dat het systeem voor mij stond ingesteld als S- RATA ofzo, R-SAID ofzo. In ieder geval dat je 2 harde schijven had zodat je dubbel zo snel kan wegschrijven. ??

In de bios kan ik niks vinden
Pagina: 1