Toon posts:

[SQL/MYSQL] opvragen van foreign key constraints?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gotters,

Ik heb een probleem, waarop in de mysql documentatie geen antwoord wordt gegeven, ook op Google is niks te vinden over het probleem:

Ik heb een MySQL database met daarin een aantal tabellen van het type InnoDB. Dit tabeltype ondersteund "foreign key constraints" (relaties). Nu heb ik een aantal relaties aangemaakt tussen een aantal tabellen. Allemaal nog niet zo boeiend.

Nu wil ik doormiddel van een query (of een andere manier) kunnen opvragen welke relaties er allemaal zijn gedefinieerd (welke fk constraints er dus zijn). De volgende mogelijkheden heb ik gevonden:
1. SHOW CREATE statement van de tabel geeft de fk constraints terug in SQL vorm.
2. In de comment van de InnoDB tabellen staan de relaties ook in een bepaald formaat.

Nu wil ik weten of het mogelijk is om de relaties in "tabel" vorm terug te krijgen -> kolom voor brontabel en bronveld (PK) en kolom voor doeltabel en doelveld (FK) + de eventuele ON DELETE / ON UPDATE gegevens i.p.v. de 2 bovenstaande manieren / mogelijkheden?

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 14:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

You can also list the foreign key constraints for a table T with

SHOW TABLE STATUS FROM yourdatabasename LIKE 'T'

Bron

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus manier 2... de constraints zitten dan in een bepaald formaat in het comment veld van die tabel. Toch bedankt
You can also list the foreign key constraints for a table T with

SHOW TABLE STATUS FROM yourdatabasename LIKE 'T'

The foreign key constraints are listed in the table comment of the output. die dus

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 16:23 ]